به بهانه آغاز به کار بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

آوردگاه نفت!

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 | 19:06 ب.ظ
آوردگاه نفت! زمان مطالعه: ۲ دقیقه هوا هنوز گُرگ و میش است و باران در بهاری ترین روزهای اردیبهشت طَرَب انگیزترین سرود زندگی را می نوازد و نسیمی شُسته و مُنزه خیابان های پایتخت را می پیماید و روحِ رهگذران سحرخیز را جلا می دهد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان / مُهیای رفتن باید شد. اشتیاق شرکت در آیین آغازین بزرگترین و مهمترین رویداد و گردهمایی انرژی جهان به خودی خود نبض آدمی را به تلاطم وا می دارد. فراگیرترین همایشی که تمامی دست اندرکاران صنعت عظیم و استراتژیک نفت، که بی شک حیات اقتصادی بسیاری از کشورهای دنیا را تحت الشعاع خود قرار می دهد را به شرکت در این رُخداد فرا می خواند.

محل دائمی نمایشگاههای تهران محل برگزاری نمایشگاه بیست و هشتم است. نقشه ی نمایشگاه و نام شرکت کنندگان خبر از آن می دهد که تقریبا همه هستند؛ جنوبی ها و شمالی ها و فلات مرکزی ها، دانش بنیان ها و گازی ها و پتروپالایش ها؛ حفارمردان و سخت کوشانِ عرصه اکتشاف نیز که نیروهای خط مقدمند. صنایع و شرکت های مرتبط و وابسته، خارجی ها هم پای ثابت نمایشگاهند؛ همگی در جایگاه از قبل تعیین شده شان جای گرفته اند و غرفه های فاخرشان را برپاکرده اند تا در سالگشتی دیگر رونمایی کنند هر آنچه را که در چنته دارند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با هدف گذاری هایی نظیر ارائه جدیدترین فناوری ها و دستاوردهای حوزه انرژی، گسترش تعاملات بین المللی، عقد قراردادهای بازرگانی و توسعه اشتغال در صنعت بزرگ نفت و ایجاد و گسترش فرصت های سرمایه گذاری، حضور تجار و صنعتگران و متخصصان از اقصی نقاط جهان و ایجاد زمینه صادرات و مبادلات  و از همه مهمتر ایجاد حس خودباوری و عزت نفس متخصصان توانمند و دانشمند داخلی، می رود تا روزنه های اُمید و بالندگی این سرزمین عزیز را با دستیابی به اهداف برنامه پنج ساله پنجم توسعه و چشم اندازهای توسعه اقتصادی کشور در حوزه نفت و گاز، بگشاید.

نمایشگاه بیست و هشتم فرصتی مُغتنم و ویژه ای برای تعامل شرکت های نفتی داخلی و بین المللی و عرصه مساعد و مطلوبی جهت دستیابی به آخرین دستاوردها و تحولات علمی، فنی، تکنولوژیکی و … محسوب می شود. همچنین شناخت و کشف بازارهای محلی، منطقه ای و جهانی جدید و نیز رصد میزان و نحوه تغییرات خریداران و بازارهای پیشین و در نهایت ایجاد زمینه های رشد و تعالی صنعت نفت ایران اسلامی با اتکا بر توان و تخصص داخلی و بهره گیری از دانش و خدمات بین المللی، از برجسته ترین اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می آید. در کنار شور و شوق شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از جلوه‌های مهم این دوره نمایشگاه،  جهدِ جهیدِ مدیران و مسئولان صنعت نفت و شرکت‌های نفتی است که با حضوری فعال سعی در ارائه گزارش عملکرد و ارائه برنامه‌ها و سیاست‌های کاری دارند تا راهی روشن برای توسعه فعالیت و برقراری تعامل در این حوزه ایجاد شود.

این نمایشگاه مظهری از توسعه و ترقی است و نشان می دهد که این صنعت بزرگ و تاثیر گذار هر روز رنگ و بوی پیشرفت و توسعه را به خود می بیند.

قطعا نمایشگاه نفت آن هم در کشوری که زندگی مردمانش از تاریخ کشف نفت با طلای سیاه گره خورد و به کلی دگرگون شد؛ گنجینه ای سترگ از خودباوری و جهاد است که نباید از کنارِ آن ساده گذشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار