استاندار در همایش گرامیداشت اکتشاف نفت در مسجدسلیمان:

دولت مشکلات خوزستان را حل کند

تاریخ انتشار: جمعه 12 خرداد 1396 | 19:37 ب.ظ
دولت مشکلات خوزستان را حل کند زمان مطالعه: ۳ دقیقه استاندار خوزستان گفت: مردم استان انتظار دارند تا افزایش بودجه را به طور ملموس ببینند و این‌ها باید در پروژه‌های عمرانی، افزایش سطح کیفی زندگی مردم و اشتغالی که در استان ایجاد می‌شود، دیده شود. به گزارش نخبگان ، غلامرضا شریعتی در همایش گرامیداشت سالروز فوران نفت که شامگاه  ۱۰ خردادماه در مسجدسلیمان برگزار شد، […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استاندار خوزستان گفت: مردم استان انتظار دارند تا افزایش بودجه را به طور ملموس ببینند و این‌ها باید در پروژه‌های عمرانی، افزایش سطح کیفی زندگی مردم و اشتغالی که در استان ایجاد می‌شود، دیده شود.

به گزارش نخبگان ، غلامرضا شریعتی در همایش گرامیداشت سالروز فوران نفت که شامگاه  ۱۰ خردادماه در مسجدسلیمان برگزار شد، اظهار کرد: کسی که از مخلوق شکرگذاری و تشکر نکند، در سپاس از خداوند متعال نیز کوتاهی می‌کند و این مساله می‌تواند به صورت جمعی نیز قلمداد شود.

وی ادامه داد: در این زمینه کاری که خوزستان برای ایران و مسجدسلیمان برای خوزستان و ایران انجام داده است باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا این کارهای بزرگ که زیرساخت اقتصاد کشور هستند، به علت دلارهای نفتی بوده و نفت نیز از مسجدسلیمان و از خوزستان تولید و استخراج شده است، اگر مردم ایران سپاسگزار آن‌ها نباشند، در شکر خداوند تبارک و تعالی نیز دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: مردم ایران سپاسگزار و ممنون مردم خوزستان و مسجدسلیمان هستند و رگه‌هایی از این مساله را در بحث ریزگردها و مشکلاتی که برای خوزستان به وجود آمد، مشاهده کردیم که همه ایران به احترام خوزستان به پا خاستند و همدردی با مردم خوزستان انجام دادند و همه امکانات را به استان فرستادند تا مشکلات حل شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بالاتر از این مسایل بحث هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است که مردم ایران خود را در این مسیر قرار دادند و برای دفاع از حریم ایران و خوزستان جنگیدند و خون دادند. بعد از این امر نیز انتظار داریم تا مردم ایران سپاسگزار خوزستان باشند و نمایندگان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی نیز به همین شکل عمل کنند و ابتدا در جهت توسعه و عمران و آبادانی خوزستان رای دهند و حرکت کنند که این کار در جهت تشکر از مخلوق و شکر خداوند متعال است.

شریعتی با بیان این‌که از اهتمام مردم مسجدسلیمان و بختیاری‌هایی که در انتخابات حضور پرشوری داشتند، صمیمانه تشکر می‌کنم، عنوان کرد: دولت وظیفه و تعهد دارد برای این منطقه و استان خوزستان در ابتدا مشکلات را حل کند و پس از آن به مساله سایر نقاط کشور رسیدگی کند زیرا دلارهای نفتی در خوزستان است و مشکلات و مسائل زیست‌محیطی نیز برای مردم همین استان است.

وی ادامه داد: در سفری که رییس‌جمهور به خوزستان داشت و از میادین نفتی یادآوران و یاران بازدید کرد، اعلام کرد که حق مردم منطقه و استان است که ابتدا مشکلات آن‌ها حل شود و پس آن به سایر نقاط پرداخته شود. در این زمینه انتظار داریم تا به این امر توجه شود. در سال ۹۶ اهتمام جدی به بحث بودجه استان شده و اعتبارات استان در این زمینه ۱۰۷درصد رشد داشته است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مردم استان انتظار دارند تا این افزایش بودجه را به‌طور ملموس ببینند و این‌ها باید در پروژه‌های عمرانی، افزایش سطح کیفی زندگی مردم و اشتغالی که در استان ایجاد می‌شود، دیده شود. باید نظارت دقیقی در استان انجام گیرد تا پول‌های درنظرگرفته‌شده برای خوزستان به درستی هزینه شود و مردم طعم شیرین آن را بچشند و کامل آن را لمس کنند.

وی افزود: همه به یک عقلانیت عمومی رسیده‌ایم و برای حل مسایل استان در کنار یکدیگر هستیم. برای احقاق حقوق استان فارغ از هر جناح سیاسی و قومیت در کنار هستیم و با یکدیگر و در کنار هم برای رفع محرومیت و قرار گرفتن استان در مسیر توسعه تلاش می‌کنیم.

شریعتی تصریح کرد: بحث آب شرب و فاضلاب استان به‌خصوص شهرستان مسجدسلیمان با اهتمام جدی دولت در حال حل شدن است؛ همچنین با موافقتی که انجام گرفته، برای کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پتروپالایش مسجدسلیمان مشکل خاصی وجود ندارد و این مساله باعث می‌شود تا منطقه ویژه اقتصادی زیلایی مسجدسلیمان شکل بگیرد و محور توسعه برای منطقه باشد.

وی با بیان این‌که برای ایجاد راه‌آهن مسجدسلیمان سرمایه‌گذار پیدا شده است، گفت: در حال پیگیری هستیم تا راه‌آهن مسجدسلیمان به سمت شوشتر و اندیمشک شکل بگیرد و در این مسیر از نظر حمل‌ونقل ریلی و حمل کالا برای منطقه زیلایی مشکلی وجود نداشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که کمیسیون انرژی در دست جنوبی‌ها است و حفظ این کمیسیون برای ما لازم است و همه ما باید اهتمام جدی داشته باشیم تا این کمیسیون در دست مردان استان خوزستان باشد، خاطرنشان کرد: کیمیسون انرژی یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین کیمیسون‌های مجلس شورای اسلامی است و به راحتی نباید با بعضی از اختلاف‌نظرها تردیدی ایجاد شود تا کمیسیون از دست نمایندگان خوزستانی خارج شود و این مساله کمترین انتظاری است که مردم خوزستان از نمایندگان خود دارند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار