مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

شوراهای فرهنگ عمومی نقش بسزایی در ریل گذاری فرهنگی دارند

تاریخ انتشار: یکشنبه 1 تیر 1399 | 16:07 ب.ظ
شوراهای فرهنگ عمومی نقش بسزایی در ریل گذاری فرهنگی دارند زمان مطالعه: ۳ دقیقه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر اهمیت شوراهای فرهنگ عمومی و نقش بسزای این شوراها در ریل گذاری فرهنگی و احیا و نهادینه ساختن ارزش های ایرانی اسلامی تاکید کرد. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،محمد جوروند شنبه (۳۱ خردادماه) در دیدار با […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر اهمیت شوراهای فرهنگ عمومی و نقش بسزای این شوراها در ریل گذاری فرهنگی و احیا و نهادینه ساختن ارزش های ایرانی اسلامی تاکید کرد.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،محمد جوروند شنبه (۳۱ خردادماه) در دیدار با سید محمدرضا موالی زاده دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور در دفتر ایشان، با مهم خواندن شرایط جغرافیایی،انسانی و تاریخی استان خوزستان در کشور و منطقه، این استان را سرشار از ظرفیت های ناب فرهنگی دانست.

وی با تاکید بر اهمیت شوراهای فرهنگ عمومی و نقش بسزای این شوراها در ریل گذاری فرهنگی و احیا و نهادینه ساختن ارزش های ایرانی اسلامی،گزارشی از اقدامات و برنامه های صورت گرفته در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارایه کرد.

جوروند در خلال ارایه گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها، از همت بلند آیت الله سلیمانی به عنوان رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر که تعامل خوبی با مدیران فرهنگی استان و شهرستان دارند و پیگیری های علی بهرامی دبیر شورای شهرستان که موفق شدند در چند سال اخیر رتبه ی نخست را در بین شهرهای استان در شورای فرهنگ عمومی به خود اختصاص دهند، تقدیر و از همدلی و همراهی همه ی مسئولان شوشتر در این راستا قدردانی کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن قدردانی از حضور ارزشمند موالی زاده در استان خوزستان در ایام کرونا و تاکید ایشان به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر اهتمام ویژه مردم و مسئولان در ریشه کن ساختن این بیماری، این اقدام را تاثیرگذار خواند.

وی ادامه داد: زمانی که دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان یک شخصیت برجسته علمی و فرهنگی و با حساسیت های یک استان مثل خوزستان آشنایی کامل و دیرینه دارد و پیگیر مسایل خوزستان می شوند این حرکت برای مردم نجیب و صبور خوزستان و البته مسئولان دلگرم کننده و تحرک آفرین است؛ آنچنان که به خوبی بعد از ورود ایشان نشانه های جدیت بیشتر مردم و مسئولان را در بحث مقابله جدی با ویروس منحوس کرونا مشاهده کردیم.

جوروند از اصحاب فرهنگ،هنر و رسانه در خوزستان که در امر مبارزه با ویروس کرونا و آگاه سازی جامعه با برگزاری برنامه های پرمایه، شاد و مفرح به سلامت روحی و روانی جامعه کمک کردند،تشکر و قدردانی کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان افزود: فعالیت های بی شماری در حوزه ی فرهنگ و هنر به شکل مجازی با توجه به شرایط پیش آمده در خوزستان به همت همه ی هنرمندان و اهالی فهیم فرهنگ و هنر طرح ریزی و اجرایی شد و می توان گفت ویروس کرونا نتوانست حتی روشنایی چراغ فرهنگ و هنر در این استان را کم سو سازد.

خوزستان یکی از استان های مطرح در حوزه شورای فرهنگ عمومی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن قدردانی از اقدامات خوب و مثمرثمر جوروند به عنوان نماینده وزارت و دبیر شورای فرهنگ عمومی در استان خوزستان در بحث توجه به فرهنگ عمومی، گفت: خوشبختانه در خوزستان به شورای فرهنگ عمومی توجه ویژه ای شده و تاثیر جلسات و خروجی آن بین مردم و جامعه آن چنان که بررسی کرده ایم،قابل توجه و رضایت بخش بوده و بی شک یکی از استان های مطرح در این حوزه است که جای تقدیر دارد.

موالی زاده ضمن استقبال از دعوت جوروند برای سفر به خوزستان و شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی شوشتر، بر تداوم و جدیت همه ی دستگاه های فرهنگی در استان و شهرستان برای رشد و شکوفایی بیش از پیش حوزه ی فرهنگ تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: خوزستان با فرهنگ غنی،پیشینه ی فرهنگی در خور توجه،تنوع جغرافیایی و اقوام می تواند الگوی مناسبی از هم گرایی، هم افزایی و اتحاد اقوام در رشد و توسعه ی همه جانبه ی جامعه باشد هم چنان که در هشت سال دفاع مقدس این وحدت را به معنای واقعی به دنیا ثابت کرده است.

علی بهرامی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت ها و هدایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در فعال سازی دبیرخانه شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان ها، گزارشی از فعایت های صورت گرفته در شورای فرهنگ عمومی شوشتر ارایه و از جدیت و پیگیری های آیت الله سلیمانی رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر و دیگر مسئولان نیز در کسب این رتبه قدردانی کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار