طرح آموزش رایگان رشته‌های فرهنگی و هنری در خوزستان اجرا می‌شود

طرح آموزش رایگان رشته‌های فرهنگی و هنری در خوزستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 20 دی 1400 | 00:02 ق.ظ
طرح آموزش رایگان رشته‌های فرهنگی و هنری در خوزستان اجرا می‌شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: طرح آموزش رایگان رشته های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و مرزی خوزستان اجرا می‌شود. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا محمد جوروند یکشنبه در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: یکی از مشکلات در زمینه آموزش رشته […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: طرح آموزش رایگان رشته های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و مرزی خوزستان اجرا می‌شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا محمد جوروند یکشنبه در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: یکی از مشکلات در زمینه آموزش رشته های هنری و فرهنگی تمرکز مراکز آموزشی در مراکز شهرستان ها است لذا مناطق کم برخوردار از این آموزش ها محروم هستند.

وی گفت: طرح آموزش رشته های فرهنگی و هنری در مناطق محروم به منظور توسعه رشته های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و ایجاد زمینه اشتغال در این مناطق اجرا می شود.

جوروند ادامه داد: در این طرح به صورت رایگان رشته های هنری و فرهنگی با استفاده از اساتید مجرب آموزش داده می شوند و در پایان دوره به فراگیران از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهی ارائه می شود تا امکان اشتغال و یا جذب  در بازار کار را داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر کار ثبت نام متقاضیان در حال انجام است افزود: تاکنون در مناطق محروم استان خوزستان سه هزار و ۴۳۵ مرد و پنج هزار و ۳۲۷ زن در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی افزود: ثبت نام متقاضیان در اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود و در شهرستان هایی که اداره ارشاد اسلامی وجود ندارد ، کتابخانه های عمومی  کار ثبت نام متقاضیان را انجام می دهند.

اجرای طرح کرامت در خوزستان از سوی سپاه

معاون اجتماعی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان نیز در ادامه این نشست گفت: طرح کرامت به منظور کنترل آسیب های اجتماعی از سوی قرارگاه جواد الائمه سپاه در مناطقی از خوزستان که درگیر آسیب های مختلفی از جمله اعتیاد هستند در حال اجرا است.

سرهنگ پاسدار محسن هویزه افزود: این قرارگاه در قالب طرح کرامت ۲۱ منطقه استان را که دچار آسیب اجتماعی متعدد هستند شناسایی کرده است.

وی افزود: به منظور کنترل آسیب های اجتماعی در این مناطق چهار کمیته تحکیم خانواده، مبارزه با مواد مخدر، حاشیه نشینی و عفاف و حجاب تشکیل و فعال شده است.

هویزه ادامه داد: برای هر منطقه ۳۰۰ میلیون ریال به منظور اجرای طرح در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی سپاه ولیعصر (عج) اظهار داشت: در این مناطق افراد معتاد ،فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی شناسایی شده اند که افراد معتاد به کمپ ترک اعتیاد معرفی می شوند و با فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز برخورد می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار