
هیئتمدیره بانک تجارت تاکید کرد: در حال حاضر بانکها بیشتر از اینکه در سیستم یا سامانه خدماترسانی مشکلی داشته باشند، ممکن است از اظهارنظرهایی استفاده شود که افراد در شبکههای اجتماعی میتوانند، آسیبپذیر شوند و در چنین شرایطی که نیازمند یک متخصص روابطعمومی، فنی و فنی هستند. با اطلاع کامل هستیم.
رئیس هیئت مدیره بانک تجارت با اشاره به نقش مهم حوزه روابطعمومی در مدیریت فضای رسانهای مدیر تاکید کرد: روابطعمومی بهعنوان مدیریتکننده افکارعمومی و اذهان مخاطبان باید با نقشآفرینی فعال در درون و برونسازمانی، حقوق حافظ ذینفعان سازمان باشند.
به گزارش پایگاه خبری اعتدال نخبگان و به نقل از مدیریت روابطعمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، مرتضی ترک تبریزی در دوازدهمین جلسه شورای اطلاعرسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که میزبان بانک تجارت است، با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت خانههای اقتصادی و دارایی و مدیران روابطعمومی بانکها و سازمانهای زیرمجموعهای این وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر اینکه وزارت امور اقتصادی و دارای اهمیت بزرگی را دنبال میکند، همگرایی ایجاد شده در نشستهای شورای اطلاعرسانی را زمینهساز بهوجود آمدن راهکارها و تحقق عالی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: سیستم بانکی در شرایط خاص. و بعضاً به سر میبرد که بخشی از این شرایط به جهت تحریمهاست و برخی دیگر بهواسطه ظهور شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر. تحریمها سیاستگذاری در حوزه عملکرد بانکها را مورد هجوم قرار دادهاند و ظهور شبکههای اجتماعی را باعث میشود تا هیچ موردی از نگاه کسی دورنماند.
مرتضی ترکتبریزی تصریح کرد: بهرغم این شرایط، همه کارکنان نظام بانکی در کنار هم تلاش کردند تا با همه محدویتها، سیستم بانکی بهعنوان یکی از تأثیرگذارترین بخشهای اقتصاد به نقشآفرینی خود ادامه دهد.
وی بیان کرد: از اوایل دهه ۹۰، با ظهور شبکههای اجتماعی، تغییرات زیادی در کسب و کار بانکها ایجاد شد. شبکه اجتماعی یک روابطعمومی و ابزار اطلاعرسانی عمل میکند و همین دلیل نیاز دارد و تا بانکها در این بخش ماهرانهتر عمل کرده تا در معرض آسیب قرار نگیرند.
ترکتبریزی به نقش حساس حوزه روابط عمومی و حراست سازمانها برای مدیریت فضای رسانهای اشاره کرد و افزود: روابطعمومی بهعنوان مدیریتکننده افکارعمومی و اذهان مخاطب و حوزه حراست بهعنوان پشتیبان در این بخش نقشآفرینی میکنند و هر دو باید در خدمت سازمان باشند.
هیئتمدیره بانک تجارت تاکید کرد: در حال حاضر بانکها بیشتر از اینکه در سیستم یا سامانه خدماترسانی مشکلی داشته باشند، ممکن است از اظهارنظرهایی استفاده شود که افراد در شبکههای اجتماعی میتوانند، آسیبپذیر شوند و در چنین شرایطی که نیازمند یک متخصص روابطعمومی، فنی و فنی هستند. با اطلاع کامل هستیم.
وی با تاسف از اینکه در سالهای گذشته، بیشتر، اخبار منفی بانکها باز شده و به اخبار مثبت کمتر پرداخت میشود، اضافه میشود: ما در بانک تجارت با یک تیم، متشکل از روابط عمومی و حوزه IT، دائماً اخبار راصد میکنیم و در مقابل آنها. عکس العمل نشان میدهیم.
هیئت مدیره بانک تجارت تلاش برای دفاع غیرمستقیم از عملکرد بانکها را میدانست و گفت: انتشار اخبار منفی، ریسک پذیری بانکها پایین را میآورد، در حالی که بانکها باید دائماً درصد تولید محصول جدید و سودسازی را برای سهامداران و ذینفعان خود داشته باشند.
ترک تبریزی در پایان توضیح داد: برند سازمانهای روابط عمومی حفظ میکنند و در این حوزه به صورت شبانهروزی فعالیت میکنند. باید شرایطی را فراهم کرد که بانکها با کمترین آسیب ممکن باشند و برای این منظور، روابط بانکها باید همسو با بانکداری دیجیتال به سمت راستی حرکتکننده دیجیتال شوند.