استاندار خوزستان:

۵۰میلیون ‌یورو پروژه فاضلاب اهواز به نرخ روز پرداخت شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 30 شهریور 1399 | 20:24 ب.ظ
۵۰میلیون ‌یورو پروژه فاضلاب اهواز به نرخ روز پرداخت شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان گفت: انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه، ۵۰ میلیون یورو مصوب برای پروژه فاضلاب اهواز را هنگام تبدیل یورو به ریال به نرخ روز محاسبه کنند و طوری نباشد که موجب بدبینی مردم و این تصور که این اعتبار به خوبی هزینه نشده بشود. به گزارش نخبگان و به […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان گفت: انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه، ۵۰ میلیون یورو مصوب برای پروژه فاضلاب اهواز را هنگام تبدیل یورو به ریال به نرخ روز محاسبه کنند و طوری نباشد که موجب بدبینی مردم و این تصور که این اعتبار به خوبی هزینه نشده بشود.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در مانور لایروبی و رفع انسداد شبکه فاضلاب اهواز و شهرستان کارون بیان کرد: با تبدیل ریالی این مبلغ بر اساس سال ۹۷ که مصوب شد، مبلغی کمتر از ۶هزار میلیارد ریال می شود درحالیکه با احتساب قیمت یورو در امسال حدود ۱۲هزار میلیارد ریال خواهد شد.

با اهتمام دولت و اجازه رهبر معظم انقلاب امسال ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه اصرار داریم آنچه در سیستم کشور و دولت مرسوم است در این خصوص اجرایی شود، افزود: سازمان برنامه و بودجه تاکنون در این زمینه حمایت کرده و از این پس نیز حمایت خواهد کرد.

استاندار خوزستان گفت: مسوولان آبفای اهواز و خوزستان در هزینه کردن این اعتبار باید نهایت ریزبینی را به خرج دهند تا شاهد بالاترین اثرگذاری باشیم؛ نباید به گونه‌ای عمل کنیم تا بدگمانی در ذهن مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: سیستم دفع فاضلاب در اهواز به دلیل مسطح بودن زمین پرهزینه است و دفع فاضلاب نیازمند ایستگاه پمپاژ است از این رو پرهزینه‌تر از سایر شهرها است.

شریعتی توضیح داد: با اختصاص مجموع ۱۴۰ میلیون یورو حدود یک سوم مشکل سیستم دفع فاضلاب اهواز حل خواهد شد که بیشتر شامل رفع مشکل در نقاط اصلی خواهد بود.

وی ادامه داد: مسوولان شرکت آبفای اهواز و خوزستان برنامه‌ریزی مناسب پیشگیرانه‌ای برای آمادگی در شرایط احتمال انسداد خطوط فاضلاب در پیش گرفته‌اند. درواقع با این اقدامات با آمادگی کامل به استقبال پاییز و زمستان خواهیم رفت.

شریعتی با اشاره به تجربه آبگرفتگی گسترده آذر پارسال ناشی از بارش شدید در اهواز گفت: اقدامات انجام شده برای لایروبی و رفع انسداد شبکه فاضلاب اهواز و کارون سبب می‌شود آمادگی در برابر بارش‌های سیل‌آسا افزایش یابد.

استاندار خوزستان بیان کرد: آذر پارسال بارش باران شرایط سختی برای شهر کارون و اهواز ایجاد کرد، به طوری که در مدت حدود ۲ ساعت ۹۸ میلیمتر بارش باران در این ۲ شهر داشتیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم دفع فاضلاب جوابگوی دفع این حجم از آب سطحی را نداشت افزود: استان‌های دیگر نیز در این مانور امروز ما را همراهی کردند که از آنها تشکر می‌کنیم.

شریعتی خاطر نشان کرد: در کنار اینگونه اقدامات برای افزایش ظرفیت شبکه دفع فاضلاب اقدامات زیرساختی و بلندمدتی نیز مانند ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: رفع مشکل سیستم دفع فاضلاب اهواز به طور کامل نیازمند حداقل ۵۰۰ میلیون یورو است که این رقم با احتساب قیمت ارز در سال ۹۷ معادل ۴۰هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

استاندار خوزستان گفت: ۴۰ میلیون یورو نیز از طریق فاینانس برای احداث تصفیه خانه غرب اهواز درنظر گرفته است و در صورت فراهم بودن شرایط سال بعد نیز ۵۰ میلیون یوروی دیگر از محل صندوق توسعه ملی برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز تخصیص می یابد.

به گزارش ایرنا مانور لایروبی و رفع انسداد فاضلاب اهواز و کوت عبداله در ۸۰ نقطه اهواز با همکاری استان‌های معین نظیر قزوین، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس برگزار می‌شود.

اهواز سیستم جامع دفع آب‌های سطحی ندارد و سیستم دفع فاضلاب آن نیز جوابگوی دفع روان‌ آب‌ها نیست.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار