باید نیت ها را صاف کرده و برای خدا کار کنیم

دکترسیدخلف موسوی: در آستانه ی نوروز اهواز باید متحول شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 اسفند 1395 | 21:29 ب.ظ
دکترسیدخلف موسوی: در آستانه ی نوروز اهواز باید متحول شود زمان مطالعه: ۳ دقیقه جلسه ی کمیته درآمدی شهرداری اهواز به ریاست سیدخلف موسوی و با حضور معاونین و مدیران مناطق و سازمان های شهرداری تشکیل شد. به گزارش نخبگان، در ابتدای این جلسه شهردار اهواز با تقدیر از مناطق درآمدزا بر لزوم توجه ویژه مناطق به پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: مناطق شهرداری علاوه بر انجام […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جلسه ی کمیته درآمدی شهرداری اهواز به ریاست سیدخلف موسوی و با حضور معاونین و مدیران مناطق و سازمان های شهرداری تشکیل شد.

به گزارش نخبگان، در ابتدای این جلسه شهردار اهواز با تقدیر از مناطق درآمدزا بر لزوم توجه ویژه مناطق به پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: مناطق شهرداری علاوه بر انجام خدمات شهری  باید اهتمام ویژه ای به پروژه های عمرانی در حوزه ی خود داشته باشند. مناطق باید بخشی از بار مالی پروژه های کلان مناطق خود را به عهده بگیرند.

وی تاکید کرد: این پذیرفتنی نیست که روند پروژه های عمرانی به دلیل مشکلات مالی کند شود زیرا سرعت بخشیدن به پروژه ها توسعه ی شهر را بهمراه دارد. ضمن آنکه افتتاح پروژه های عمرانی باعث رونق و پیشرفت و افزایش ارزش افزوده مناطق می شود.

شهردار اهواز گفت: جهت خدمات رسانی بهتر، کلیه ی مناطق و افرادی که نیاز است حضور داشته باشند همه روزه تا پایان سال حتی در ایام تعطیل هم باید سرکار خود حاضر باشند.

موسوی با بیان این نکته که کلیه ی حسابهای شهرداری باید در موعد مقرر بسته و به مراجع بالاتر ارسال گردد، اظهار داشت: با تلاش مجموعه ی شهرداری در این دوره مدیریت شهری، انضباط مالی خوبی در سیستم شهرداری حاکم بود و باید این روند تا پایان حفظ شود.

شهردار اهواز با اشاره به اهمیت خدمت خالصانه به شهروندان تصریح کرد: به خودم و همه ی مدیران شهرداری متذکر می شوم که باید نیت ها را صاف کرده و برای خدا کار کنیم. اگر این امر محقق شود خداوند نیز به ما عنایت خواهد داشت و موانع پیشبرد کارها برداشته می شود. پس اگر اینگونه فکر و عمل کنیم حاشیه ها از بین می رود و همدلی و همکاری بین بخشی در جهت خدمت به شهروندان ایجاد می شود.

سیدخلف موسوی در بخش دیگری از سخنان خود، مجدداً همه ی معاونین و مدیران را به آماده سازی شهر برای ایام نوروز فراخواند و گفت: روز سه شنبه ۱۰ اسفند همزمان با آغاز دهه ی پاکسازی عمومی شهر با مشارکت شهروندان، همچون سال گذشته همه ی معاونین و مدیران شهرداری باید با حضور خود، اراده و عزم شهرداری را در امر نظافت عمومی شهر نشان دهند.

وی بر لزوم استفاده ازسازمانهای مردم نهاد در امر کاشت نهال و نظافت عمومی  تاکید کرد و اظهار داشت: اخیراً سازمانهای مردم نهاد جهت این موضوعات اعلام آمادگی کرده اند و سازمان پارکها و مناطق هشتگانه باید از این ظرفیت استفاده لازم را ببرند.

شهردار اهواز افزود: متاسفانه در ماه های اخیر هجمه های بی سابقه و بدون پایه ی علمی بر ضد گیاه کنوکارپوس که بخش اعظم فضای سبز شهر را تشکیل می دهد انجام شد و علیرغم دفاع مستدل و منطقی معاون خدمات شهری و اساتید دانشگاه چمران، متاسفانه این جوسازی ها سبب تخریب این گیاه در برخی از نقاط شهر شد. لذا باید معاونت فرهنگی، روابط عمومی و سازمان پارکها  با اتخاذ تدابیر لازم و اطلاع رسانی دقیق به شهروندان، مانع از بین رفتن فضای سبز شهری شوند.

موسوی به اقدامات صورت گرفته جهت فضاسازی عید نوروز اشاره کرد و گفت: تعویض جداول تخریب شده در همه ی نقاط شهر به خصوص معابر و شریانهای اصلی، باید در دستور کار معاونت فنی و عمرانی قرار گیرد و از بهترین نوع مصالح از نظر ظاهر، زیبایی و دوام استفاده شود. ضمن آنکه تولید کنندگان این محصولات در داخل استان باید به این نکته توجه داشته باشند که این هزینه ها از حساب مردم انجام می شود و باید در کیفیت محصولات خود دقت بیشتری داشته باشند که خدای ناکرده اتلاف سرمایه صورت نگیرد.

وی ادامه داد: رنگ آمیزی جداول و خط کشی معابر از مهمترین کارهایی است که هر چه سریعتر باید تا قبل از فرارسیدن ایام نوروز انجام شود.

شهردار اهواز همچنین بر لزوم سرکشی مدیران مناطق بر امور تاکید کرد و گفت: مدیران مناطق باید روزانه وقتی را جهت بازدید از زیرمجموعه ها و گفتگو با ارباب رجوع اختصاص دهند تا از روند مناسب کار اطمینان حاصل کنند. ضمن آنکه مدیران باید حتما روزانه از حوزه ی استحفاضی خود به خصوص مراکز پرتردد و پارکها سرکشی کرده و نواقص احتمالی را از قبیل خاموشی و غیره را سریعاً برطرف نمایند.

شهردار اهواز در خصوص انتصاب مدیران در سمتهای جدید اظهار داشت: کلیه ی انتصابات شهرداری براساس ضابطه، توانمندی، تعهد و تخصص افراد و از نیروهای باتجربه و قدیمی و از بدنه ی شهرداری انجام شده است.

سیدخلف موسوی همچنین به پروژه های آتی شهرداری اهواز و سازمان عمران ساحل کارون اشاره کرد و گفت: احداث پل طبیعت در مقیاس بین المللی که نمادی برای شهر اهواز شود، احداث جاده ی ساحلی تفریحی، گردشی از پل شهید دقایقی تا ملاثانی پروژه هایی هستند که امیدواریم با همکاری استانداری خوزستان آنها را به انجام برسانیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار