بازدید معاون رییس جمهور از پروژه های عمرانی ایذه و باغملک و روستاهای بدون جاده حاشیه سد کارون سه

نوبخت از طرح آبرسانی مسجدسلیمان دیدن کرد

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 اسفند 1395 | 21:06 ب.ظ
نوبخت از طرح آبرسانی مسجدسلیمان دیدن کرد زمان مطالعه: ۲ دقیقه محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز سه شنبه در سفر به استان خوزستان از طرح آبرسانی مسجدسلیمان دیدن کرد. به گزارش نخبگان ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز سه شنبه از روند اجرای طرح آبرسانی مسجد سلیمان که پروژه ای نیمه کاره است دیدن کرد. روند اجرای این پروژه که با ۹۰ […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز سه شنبه در سفر به استان خوزستان از طرح آبرسانی مسجدسلیمان دیدن کرد.

به گزارش نخبگان ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز سه شنبه از روند اجرای طرح آبرسانی مسجد سلیمان که پروژه ای نیمه کاره است دیدن کرد.
روند اجرای این پروژه که با ۹۰ درصد پیشرفت همراه است برای تکمیل ۱۰ درصد دیگر خود نیاز به تامین مالی دارد که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین مالی این پروژه قول مساعد داد.
همچنین دراین سفر سخنگوی دولت مشکل فاضلاب این شهرستان و نیز موضوع جا به جایی مناطق آلوده به نفت و گاز این شهرستان را بررسی نمود.

 نوبخت در حاشیه سفر یک روزه خود به استان خوزستان از پروژه های عمرانی ایذه و باغملک و روستاهای بدون جاده حاشیه سد کارون سه دیدن کرد.

نوبخت ابراز کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و برنامه‌ای که توسط وزیر نیرو در جلسه شورای اداری هفته قبل استان خوزستان اعلام شد، تامین آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری امکان‌پذیر است و به صورت کامل در استان خوزستان عملی خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرستان ایذه دارای استعدادهای فراوان در زمینه آب در کشاورزی است و از این‌رو برای آب موجود در شهرستان باید هم از نظر شرب و هم از نظر توسعه کشاورزی استفاده کرد.

نوبخت خاطرنشان کرد: برای عملی شدن انتقال آب از دریاچه سد کارون۳ به دشت ایذه یک تیم مسؤول برای این کار انتخاب شد و اعضای فنی آن را همراهی کردند که عملی شدن کار نیازمند مسؤولیت و همت مضاعف نیاز است.

وی با اشاره به اینکه هم در لایحه برنامه ششم توسعه و هم در بودجه سال ۹۶ اولویت دولت و کارهای اجرایی بر پایه آب و فاضلاب خواهد بود گفت: با توجه به مشکلات و ظرفیت های موجود در شهرستان ایذه، ایجاب می‌کند اقدامات برای بهره‌برداری از آب دریاچه کارون ۳ و منتقل کردن آن به دشت ایذه صورت گیرد و ما نیز به همین منظور به این شهرستان سفر کردیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت مردم منطقه جزو اولویت‌های دولت است اعلام کرد: در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان برای تامین آب یک‌هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار صورت گرفت و این رقم با توجه به پیشرفت کار پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه امیدواریم در سفر بعدی به استان خوزستان آثار این تصمیمات دولت به خوبی دیده شود افزود: هر چیزی برای رسیدن به هدف نیازمند برنامه و بودجه است و من به عنوان مسؤول سازمان برنامه در بودجه کشور، تا برون رفت از مشکلات و پیگیری آنها برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش خود را ادامه خواهم داد.

نوبخت در پایان با بیان اینکه کار کلنگ‌زنی انتقال آب به دشت‌های ایذه و باغملک تا قبل از پایان یافتن کار دولت یازدهم صورت می‌گیرد بیان کرد: به منظور رفع مشکلات جاده‌ای و تردد مردم پشت دریاچه سد کارون سه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پل سه بلوطک تخصیص می‌یابد.

شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان ، پیگیری اجرای طرح های آب و فاضلاب استان و بررسی مشکلات ریزگردها از دیگر برنامه های سفرمعاون رییس جمهور به خوزستان بودند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی پنجشنبه هفته گذشته به منظور بازدید از چند طرح و بررسی اقدامات دولت در مهار پدیده گرد و غبار در سفری یک روزه وارد اهواز شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار