ترویج استفاده از ماسک، با نام‌گذاری “روز ملی ماسک”

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 مرداد 1399 | 23:07 ب.ظ
ترویج استفاده از ماسک، با نام‌گذاری “روز ملی ماسک” زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان پیشنهاد کرد که با نام‌گذاری “روز ملی ماسک” زمینه برای فرهنگ استفاده از ماسک ایجاد شود. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا علی خدادادی در گفت‌وگویی، با اشاره به پیشنهاد طرح نام‌گذاری “روز ملی ماسک”،  اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود روز هشتم مردادماه به عنوان “روز ملی ماسک” نام‌گذاری […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان پیشنهاد کرد که با نام‌گذاری “روز ملی ماسک” زمینه برای فرهنگ استفاده از ماسک ایجاد شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا علی خدادادی در گفت‌وگویی، با اشاره به پیشنهاد طرح نام‌گذاری “روز ملی ماسک”،  اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود روز هشتم مردادماه به عنوان “روز ملی ماسک” نام‌گذاری شود تا علاوه بر تشویق همه مردم برای استفاده از ماسک، از طریق توان خیرین و نیکوکاران، امکان تأمین و توزیع ماسک بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر را فراهم کنیم.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ استفاده همگانی از ماسک در برنامه‌های مناسبتی فرهنگی و مذهبی پیش رو، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین احتمال اوج‌گیری مجدد کرونا و همزمانی آن با شیوع آنفلوآنزا و کاهش خطرپذیری افراد با ریسک بالا در این فصل، ضرورت این کار را نشان می‌دهد.

خدادادی بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون داروی موثر یا واکسنی برای کرونا پیدا نشده است، راحت‌ترین و مهم‌ترین راه قطع زنجیره انتقال کروناویروس، استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تاکید بر لزوم آمادگی برای مقابله با بحران احتمالی پیش رو در فصل پاییز، افزود: با توجه به تعداد زیاد بیماران دارای بیماری زمینه‌ای که بیشتر در معرض خطر ابتلا و بدحال شدن هستند، باید رویکردمان را به سمت استفاده از ماسک ببریم.

خدادادی با اشاره به مشکل تأمین هزینه‌های خرید ماسک بین اقشار آسیب‌پذیر، گفت: عده‌ای از مردم توان تهیه ماسک ندارند بنابراین علاوه بر ترغیب و مشارکت عمومی برای استفاده از ماسک، باید زمینه تولید و توزیع ماسک ارزان‌قیمت نیز فراهم شود و با حمایت خیرین نیز باید ماسک در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار بگیرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار