رییس جمهوری به لرستان و خوزستان سفر می کند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 فروردین 1398 | 15:21 ب.ظ
رییس جمهوری به لرستان و خوزستان سفر می کند زمان مطالعه: ۲ دقیقه رییس دفتر رییس جمهوری گفت: حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، برای بررسی وضعیت سیل زدگان به زودی به استان های لرستان و خوزستان سفر خواهد کرد. به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری محمود واعظی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت و درجمع خبرنگاران، در پاسخ به […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، برای بررسی وضعیت سیل زدگان به زودی به استان های لرستان و خوزستان سفر خواهد کرد.

به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری محمود واعظی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت و درجمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین اقدامات دولت برای کمک به سیل زدگان و بازسازی مناطق سیل زده کشور، گفت: موضوع مهم و اولویت دار در این جلسه دولت، مسئله کمک به سیل زدگان بود که درمورد آن تصمیم گیری شد.

وی با اشاره به ارائه گزارش میزان خسارت های سیل در استانهای مختلف از سوی وزیر کشور افزود: در جلسه امروز درمورد بازسازی خانه ها و مزارع خسارت دیده و جبران خسارت های مردم سیل زده در استانهای کشور بویژه در استان های لرستان و خوزستان که وسعت خرابی ها بسیار گسترده بود، بحث شد و خوشبختانه تصمیمات بسیار خوبی برای روستاها و شهرهای آسیب دیده اتخاذ کردیم.

واعظی خاطرنشان کرد: در مصوبه قبلی دولت رقمی برای جبران خسارت ها اختصاص یافته بود و درادامه با کار بسیار فشرده ای که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، بعد از دستور مقام معظم رهبری برای تعیین میزان خسارت های سیل، انجام داد، به صورت دقیق بررسی و گزارش آن به دولت ارائه شده است که چه میزان از خسارت ها را می توان با جابجایی ها در بودجه دولت پرداخت و چه میزان را از صندوق توسعه بگیریم .

رییس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه همه به رسیدگی سریع مشکلات سیل زدگان تاکید دارند، گفت: رییس جمهور دستور داده اند، هرچه سریعتر برای حل مشکلات کسانی که آسیب دیده و خانه و زندگی شان را از دست داده اند، اقدامات لازم انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان نهم فروردین ماه امسال نیز برای بررسی وضعیت سیلاب در خوزستان از طریق فرودگاه اهواز وارد استان خوزستان شد.

به گفته وزیر کشور ۴۰۰ هزار نفر در معرض سیلی هستند که از فروردین ماه در خوزستان جاری شده است.

در پی بروز این سیلاب بیش از ۲۵۰ روستا و ۹ شهر در خوزستان هشدار تخلیه گرفته و بیش از یکصد روستا تخلیه شده اند.

جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرده که تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر در خوزستان امدادرسانی شده اند./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار