آغاز عملیات فاز اول باز زنده‌سازی کارون در اهواز

تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 مهر 1402 | 16:25 ب.ظ
آغاز عملیات فاز اول باز زنده‌سازی کارون در اهواز زمان مطالعه: < 1 دقیقه شهردار اهواز با اشاره به آغاز یک فاز از عملیات ساحل باز زنده‌سازی کارون، از اتمام عملیات کار در این محدوده تا یک سال و نیم آینده خبر داد.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان- رضا امینی امروز در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات طرح باز زنده‌سازی ساحل کارون که در حد فاصل میدان مالیات تا پل ششم انجام شد، اظهار داشت: با همت و حمایت اعضای شورای شهر اهواز و تصویب اعتبارات لازم برای طرح‌های عمرانی و همکاری بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) امروز عملیات طرح باز زنده‌سازی ۱۵ هکتار از ساحل کارون در منطقه محروم منتهی به پل ششم کلنگ‌زنی شده است.

وی در تشریح این طرح افزود: پهنه مجاور رودخانه کارون به عنوان اصلی‌ترین عنصر محرک توسعه در قلب شهر اهواز بیش از ۳۰۰ هکتار مساحت دارد که مطالعات باز زنده‌سازی ۱۰۵ هکتار از آن انجام شده و عملیات  ۱۵ هکتار آن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

شهردار اهواز گفت: این پروژه در مدت ۱۸ ماه توسط بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) اجرا و در اختیار مردم شریف اهواز قرار می‌گیرد.

امینی با بیان این‌ که برنامه شهرداری اهواز تا پایان سال کلنگ‌زنی، رونمایی از امکانات و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در سطح شهر اهواز به صورت هفتگی می باشد، اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم و حمایت‌های بخش‌های مختلف از شهرداری و شورای شهر، اجرای این طرح‌ها مستمر باشد.

بر اساس این گزارش، برای احیای رودخانه کارون در شهر اهواز از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت و در این راستا طراحی ۱۰۵ هکتار ساحل در دو طرف رودخانه در حال انجام است که ۶۰ هکتار از این میزان در غرب و ۴۵ هکتار در شرق اهواز است./ تسنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار