در راستای جلوگیری از تخلفات صنفی؛

همه دستگاه های نظارتی بر عرضه روغن خوراکی در خوزستان نظارت کنند

تاریخ انتشار: سه شنبه 23 دی 1399 | 16:45 ب.ظ
همه دستگاه های نظارتی بر عرضه روغن خوراکی در خوزستان نظارت کنند زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان با اشاره به آغاز توزیع گسترده روغن خوراکی از هفته گذشته در استان گفت: همه دستگاه های نظارتی با سازمان صمت برای نظارت بر بازار و عرضه و فروش روغن خوراکی همکاری کنند. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا امیرحسین نظری امروز در گفت و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان با اشاره به آغاز توزیع گسترده روغن خوراکی از هفته گذشته در استان گفت: همه دستگاه های نظارتی با سازمان صمت برای نظارت بر بازار و عرضه و فروش روغن خوراکی همکاری کنند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا امیرحسین نظری امروز در گفت و گویی بیان کرد: با وجود توزیع گسترده روغن خوراکی در استان همچنان از کمبود این کالا در برخی مناطق گزارشهایی ارسال می شود به همین منظور از دستگاه‌های نظارتی تقاضا داریم که در رصد عرضه و فروش این کالا توسط اصناف و فروشگاه ها با این سازمان مشارکت و همکاری کنند.

وی گفت: با توجه به گزارشهای ارسال شده در خصوص کسری روغن خوراکی در استان، با همراهی معاون دادستانی اهواز از مجتمع بنکداران اهواز بازدیدی در خصوص وضعیت موجودی روغن خوراکی در این مکان انجام دادیم که با وفور این کالا نزد بنکداران مواجه شدیم.

رییس سازمان صمت استان ادامه داد:  ذخیره روزانه موجود روغن خوراکی در مجتمع بنکداران اهواز ۱۵۰ تن می باشد ، این میزان در کنار تامین روغن از سوی شرکت های پخش و روغنی که از سوی سازمان صمت در حال توزیع است در بازار استان تزریق می شود و عملا نباید با مشکل تامین این کالا در بازار خوزستان مواجه باشیم.

نظری با اشاره به اینکه میانگین مصرف روزانه روغن خوراکی در استان ۲۷۰ تن برآورد شده است بیان کرد: ۶۰ درصد از این میزان معادل ۱۷۰ تن سهم مصرف خانوار و باقی نیز در صنف و صنعت استفاده می‌شود.

رییس سازمان صمت ادامه داد : روزانه از تولیدات ۲ کارخانه تولید روغن خوراکی در استان ۲۰۰ تن روغن در بازار خوزستان توسط این سازمان توزیع می شود و در کنار این میزان توزیع سهمیه جداگانه ای نیز برای اهواز در نظر گرفته شده و عرضه می شود.

نظری افزود: سازمان صمت تمام تلاش خود را کرده است تا با توزیع روزانه روغن خوراکی با کمبود این کالا در بازار مقابله کند و باید علت کمبود این کالا در استان از دستگاه های نظارتی مورد ارزیابی قرار گیرد.

در پی کمبود روغن خوراکی در یک ماه اخیر به دلایل مختلف ، سازمان صمت استان با رایزنی که با وزارتخانه انجام داد موفق شد سهمیه تولید روغن خوراکی کارخانجات داخلی را برای استان تخصیص دهد.

ازروزچهارشنبه هفته گذشته توزیع روزانه روغن تولید داخلی در استان توسط سازمان صمت به صورت گسترده در حال انجام است.

مصرف میانگین روغن خوراکی خانوار ، اصناف و صنعت در استان سالانه هشت هزار تن و روزانه ۲۷۰ تن است و ۲ کارخانه تولید روغن در استان فعال هستند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار