مسئولان به خوزستان نگاه حاشیه‌ای نداشته باشند

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 آبان 1399 | 14:20 ب.ظ
مسئولان به خوزستان نگاه حاشیه‌ای نداشته باشند زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: سه بخش مهم صنعت، کشاورزی و خدمات که در استان خوزستان سهم بسزایی از این بخش‌ها داریم، متاسفانه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد که قدری مردم را رنج می‌دهد؛ امیدواریم نگاه مسئولان وسیع‌تر باشد و نگاه حاشیه‌ای به خوزستان نداشته باشند. حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: سه بخش مهم صنعت، کشاورزی و خدمات که در استان خوزستان سهم بسزایی از این بخش‌ها داریم، متاسفانه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد که قدری مردم را رنج می‌دهد؛ امیدواریم نگاه مسئولان وسیع‌تر باشد و نگاه حاشیه‌ای به خوزستان نداشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در اولین جشنواره ملی شکرگزاری خرما که  در روز (۱۲ آبان‌ماه) در روستای ام‌التمیر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم که جزو حلقه‌های مفقوده تمام کشورهای اسلامی است، نادیده گرفتن سبک زندگی اسلامی یا همان سیره نبوی است. کسی که سنت، منش و رفتار پیامبر را احیاء کند، قطعا شخصیت و وجود مقدس پیامبر را احیاء کرده است.

به گزارش نخبگان  و به نقل از ایسنا، وی افزود: متاسفانه در جامعه دینی ما به ویژه در ایران به سیره‌ پیامبر و اهل بیت کمتر عمل می‌شود. امروزه در بحث ازدواج، اشتغال و کشاورزی و مسائل مختلف، سیره پیامبر و اهل بیت فراموش شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: اگر زمینه مناسب در استان خوزستان فراهم شود، عمده مشکلات کشاورزی نیز رفع می‌شود. مردم خوزستان ثابت کرده‌اند که اگر دولتمردان بستر را فراهم کنند، به خوبی عمل می‌کنند. متاسفانه گاهی در حق خوزستانی‌ها ظلم می‌شود؛ به عوان نمونه در سال‌های گذشته شالی‌کاری نداشتیم اما در دو سال اخیر پس از رساندن  آب به کشاورزان، تولید این محصول افزایش یافت و اکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار هکتار شالی‌کاری در استان خوزستان وجود دارد.

وی افزود: اگر در حوزه شالی‌کاری تمام زیرساخت‌ها فراهم شود بخشی از مشکلات اشتغال جوانان و ازدواج و به تبع آن ناهنجاری‌های اجتماعی نیز کاملا مرتفع خواهد شد.

موسوی‌فرد با اشاره به اهمیت توجه به خرما، گفت: در سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از استان خوزستان پوشیده از نخیلات بود اما متاسفانه فرهنگ استفاده از خرما و کاشت درخت نخل نه تنها اکنون بلکه از پیش از انقلاب کمرنگ‌تر شد و نگاه جوانان به سمت و سوی اشتغال در شرکت‌های خصوصی و دولتی رفت و اکنون نیز وضعیت اینگونه است. در نتیجه توجه به کشاورزی و کاشت نخل کاهش یافت اما خوشبختانه در سال‌های اخیر  توجه به نخل و خرما افزایش یافته است.

وی بیان کرد: قرار بود دولت یارانه‌ها را به سمت تولید سوق دهد و اگر اینگونه باشد طبیعتا بستر و زیرساخت‌ها بیش از پیش فراهم خواهد شد و ما شاهد این خواهیم بود که استان خوزستان در تولید و صادرات خرما حرف اول را در منطقه خواهد زد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: باید بخش قابل توجهی از یارانه‌ها به تولید اختصاص داده شود. امروز سه بخش مهم صنعت، کشاورزی و خدمات که در استان خوزستان سهم بسزایی از این بخش‌ها داریم، متاسفانه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد که قدری مردم را رنج می‌دهد؛ امیدواریم نگاه مسئولین وسیع‌تر باشد و نگاه حاشیه‌ای به خوزستان نداشته باشند.

وی گفت: متأسفانه در کشور خام‌فروشی وجود دارد. نه تنها خرما بلکه غالب فرآورده‌ها از جمله نفت، ماهی، زعفران و … نیز به صورت خام صادر می‌شود که باید مدیریت شود.

موسوی‌فرد با اشاره به اهمیت پرداخت زکات توسط کشاورزان، تصریح کرد: پرداخت زکات بسیار مهم است و در روایات متعدد بیان شده که بسیاری از آسیب‌هایی که متوجه درخت و محصول است، به دلیل پرداخت نکردن زکات و توجه نکردن دسته‌ای از کشاورزان به این موضوع است.

وی افزود: سیلوها پر می‌شوند در حالی که چشم فقرا به سمت آن‌ها است. باید بدانیم که همه هستی امانت الهی است و باید سهم فقرا پرداخت شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار