بیانیه موسی شاعری شهردار اهواز به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 | 23:05 ب.ظ
بیانیه موسی شاعری شهردار اهواز به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان / بسم‌الله الرحمن الرحیم ۴۱ سال پیش در چنین روزهایی امام روح‌الله، با دم مسیحایی خود فرمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد که آن را می‌توان انقلابی‌ترین نهاد در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست. وقتی به کارنامه پُرافتخار این نهاد مقدس می‌نگریم و کتاب حماسه‌آفرینی سپاهیان اسلام را […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان / بسم‌الله الرحمن الرحیم
۴۱ سال پیش در چنین روزهایی امام روح‌الله، با دم مسیحایی خود فرمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد که آن را می‌توان انقلابی‌ترین نهاد در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.
وقتی به کارنامه پُرافتخار این نهاد مقدس می‌نگریم و کتاب حماسه‌آفرینی سپاهیان اسلام را ورق می‌زنیم، می‌بینیم که سینه ستبر سپاه در برابر سُرب داغ دشمن، ضامن سلامت و امنیت ایرانیان و همه مظلومان عالم بوده است. سپاه اما تنها یک نهاد نظامی صرف نبوده است. این نهاد برآمده از مردم و در کنار مردم در هر مقطع زمانی و نقطه مکانی، فریادگر آلام و آمال ایران عزیز بوده است.
سپاه در تامین امنیت بهداشتی و سلامت عمومی و فردی، سپاه در سازندگی، توسعه و گردش چرخ‌های اقتصادی، سپاه در رفع تحریم‌های ظالمانه، سپاه در انجام پروژه‌های بزرگ ملی، سپاه در شکافتن هسته سخت ما نمی‌توانیم، سپاه در آغاز نهضت علمی، فناوری و نرم‌افزاری و شتاب‌بخشی در تحقق تمدن نوین اسلامی، سپاه در قطع دست‌های استعمار اقتصادی و بریدن خطوط وابستگی و مبارزه بی‌امان با فساد و تبعیض، سپاه در خدمترسانی به مناطق محروم و حاشیه‌ها در دورافتاده‌ترین نقاط کشور، سپاه در توسعه فرهنگ قرآنی و جهادی، سپاه در قطع جریان غرب‌شیفتگی و سپاه در سیل و زلزله و بیماری و هر جایی که ایران و ایرانی و هر آزاده و مظلومی، او را فرابخواند، همه وجودش را گذاشته است و چه مظلوم و صادق و بی‌ادعا، عزیزترین فرزندانش را در این راه تقدیم کرده است.
چه خون‌های مقدسی که سپاه برای تحقق وعده الهی و بسط عدالت و دفاع از ایران عزیز تقدیم نکرده است. چه سرداران و فرماندهان دلیر و شجاعی که مقتدرانه و حسینی، خون پاکشان بر زمین تفتیده و میادین جنگ و دفاع ریخت تا عزت و مجد و عظمت ایران عزیز بر جای بماند.
بدون هیچ شک و تردیدی؛ در ۴ دهه گذشته، نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ نگاهبان عزت و اقتدار ایران، تبلور شرافت و ایثار، تجسّم امنیت و استقلال این مرز و بوم کهن و دیرینه و بیرق همیشه در اهتزاز مجد و عظمت اسلام عزیز بوده است.
سپاه در عرصه داخلی: منادی مظلومان، حامی مستضعفان و پشتیبان عدالتخواهان، در عرصه بین‌المللی در کنار آزادی‌خواهان، دادرس بی‌پناهان و درهم‌شکننده هژمون نمرودان و جهانخوران و در عرصه خارجی مانعی سترگ در برابر استعمارگران و بدخواهان و دشمنان ایران اسلامی است.
و این است رمز مانایی و توفیق نهادی مقدس که بر مدار رهیافت قرآنی و الهی “أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ” حرکت می‌کند.
سپاه از جای جای ایران عزیز تا قدس و کربلا و دمشق و کابل و یمن و بحرین و بیروت و بوسنی مدافع و پشتیبان مظلوم و خاری در چشمان امپریالیسم و استعمارگران است.
نقش بی‌بدیل سپاه در دفاع مقدس ۸ ساله، انجام پروژه‌های بزرگ و ماندگار در عرصه سازندگی، بازدارندگی در برابر حمله دشمن با اهتمام به توان داخلی و موشکی، نابودی تروریسم تکفیری و دفاع از امنیت ملی و حرم و حضور در همه بحران‌ها در کنار مردم، نهاد مقدس سپاه را به ستون اصلی انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و خارجی تبدیل کرده است. و چه باک اگر در این راه بیشترین هجمه‌ها، حملات و تخریب‌ها و عنادها را از سوی شیاطین متحمل شده است.
از این روست که سالروز تاسیس سپاه، فرصتی مغتنم برای پاسداشت ارزش‌های راستین الهی، بازگشت به آموزه‌های دین مبین اسلام و رهیافت‌های عدالت‌طلبانه انقلاب اسلامی است.
سپاه، فرزند امت و پاسدار عزت و کرامت انسان و یادگار امام راحل و شهدای عظیم‌الشان سبزپوشی است که سروقامتانه در زمین رسم عاشقی کردند و چون سلیمانی سردار دل‌ها، آسمانی شدند و تا ابد در لوح ایمان و عشق، به ثبت رسیدند.
سپاه، شمشیر بُرّان ولایت و سربازی صادق در خط رهبری است.
بی‌هیچ تردیدی، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای با نگاهی ژرف و حکیمانه، سکاندار کشتی پرافتخار انقلاب اسلامی است و سپاه همواره و همیشه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب، مجری امین رهنمودهای امام و مقتدایمان خامنه‌ای عزیزتر از جانمان بوده است و این است رمز ولایتمداری که بزرگ‌ترین شاخصه و امتیاز سپاه بر هر نهاد و مجموعه دیگر است.
این‌جانب، سالروز صدور فرمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که جشن مستضعفان، محرومان، آزادی‌خواهان، عدالت‌طلبان و همه مسلمانان و انسان‌های حق‌طلب است را شادباش می‌گویم.
یک ایران قدرشناس تلاش‌ها و جانفشانی‌های سپاهیان دلیر و شجاع و بصیر است.
مدیریت شهری در اهواز نیز آرزومند است بتواند روحیه جهادی و اندیشه بسیجی که جان‌مایه فکری سپاه عزیز است را در هندسه مدیریتی خود بکار بگیرد. مدیریت شهری در اهواز از هیچ اقدامی برای تقویت این نهاد انقلابی و مقدس فروگذار نخواهد بود. باشد تا این توفیق را داشته باشیم تا در کنار مجموعه مقدس سپاه، خادمان خوبی برای مردم شریف و ولایتمدارمان باشیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار