زعیم حوزه های علمیه خوزستان در دومین نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب:

امام (ره) مخالف ایده جمهوری دموکراتیک بود/ تبلیغات پوچ در انتخابات خیانت به مردم است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 6 تیر 1398 | 12:23 ب.ظ
امام (ره) مخالف ایده جمهوری دموکراتیک بود/ تبلیغات پوچ در انتخابات خیانت به مردم است زمان مطالعه: ۲ دقیقه زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان تصریح کرد: متاسفانه در انتخابات مختلفی که طی دوره های اخیر در کشور شاهد بودیم، تبلیغاتی پوچ و پرهزینه برای جذب افکار عمومی صورت می گیرد که یک نوع خیانت به مردم است.   نخبگان؛ آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در جلسه دوم تبییت بیانیه گام دوم انقلاب […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان تصریح کرد: متاسفانه در انتخابات مختلفی که طی دوره های اخیر در کشور شاهد بودیم، تبلیغاتی پوچ و پرهزینه برای جذب افکار عمومی صورت می گیرد که یک نوع خیانت به مردم است.

 

نخبگان؛ آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در جلسه دوم تبییت بیانیه گام دوم انقلاب که شامگاه چهارشنبه در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، اظهار داشت: طلاب و علمای ما همانگونه که رسائل و مکاسب را با دقت بحث می کنند، روی بیانیه گام دوم نیز به همان صورت متمرکز شوند.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ما یک شبه به دست نیامده بلکه یک سیر تاریخی دارد و حضور نسل جوان به عنوان موتور محرکه جامعه برای تحقق آن بود.

 

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان با بیان اینکه در بیانیه از دو واژه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی فراوان استفاده شده است، خاطرنشان کرد: انقلاب باید در قالب خیزش عمومی باشد اگر منطقه ای باشد مثل باقر خان سالار ملی و ستار خان سردار ملی که در نهضت مشروطیت وقتی در تبریز گرفتار محاصره محمدعلی شاه و قوای استبداد می شوند که در مضایقه آذوقه قرار گرفتند و در تاریخ نقل شده است که این بزرگواران تمنی و آرزو می کنند که ای کاش در مناطق دیگر کشور نیز قیام هایی صورت می گرفت تا فشار بر آنها کم می شد.

 

وی افزود: الحمدلله ملت ایران به دعوت حضرت امام (ره) بعد انقلاب پیوستند زیرا امام (ره) فرمود حکومت شاهنشاهی دیگر مشروعیت ندارد و پس از آن آقایان شرعی و ربانی از سوی ایشان به اهواز آمدند و از علما امضاء گرفتند که بنده نیز جز آنها بودم.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به موضوع رفراندوم رای به جمهوری اسلامی عنوان کرد: در ابتدای انقلاب علیرغم نظر حضرت امام، آقای بازرگان به عنوان رئیس دولت موقت نظرشان این بود که برای عنوان «جمهوری دموکراتیک اسلامی» رای گیری شود که با نظر مخالف امام مواجه شد و جمله معروف امام با عنوان جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد بیان شد.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان گفت: دلیل مخالف امام (ره) با کلمه دموکراتیک، از لحاظ محتوایی این بود که دموکراسی برگرفته شده از انقلاب فرانسه بود که مبتنی بر آزادی های چندگانه ای مانند آزادی دین، آزادی پوشش، آزادی بیان، آزادی مسکن و … شکل گرفت اما علما نظر متفاوتی داشتند و آن آزادی مشروط بود.

 

وی به واژه جمهوری نیز اشاره داشت و بیان داشت: واژه جمهوری به معنای مراجعه به آرای عمومی مردم و انتخاب سران حکومت در تمامی ارکان اصلی به وسیله انتخابات است که پایه گذار آن نیز فلاسفه یونانی بودند.

 

آیت الله موسوی جزایری اظهار کرد: تفاوت ایده انتخابات در غرب با انتخابات در کشور ما، پیاده سازی حکومتی مبتنی بر مردم سالاری دینی به جای حکومتی دموکراتیک بود.

 

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان تصریح کرد: در انتخابات مختلفی که طی دوره های اخیر در کشور شاهد بودیم، تبلیغاتی پوچ و پرهزینه برای جذب افکار عمومی صورت می گیرد که یک نوع خیانت به مردم است.

 

وی ادامه داد: تبلیغات انتخاباتی نباید با عکس های آنچنانی، وعده های پوچ با هزینه های بالا صورت گیرد و این نکته را نیز در انتخابات اخیر خبرگان نیز به دوستان متذکر شدم اما متاسفانه برخی از آنها رعایت نکردند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان اظهار داشت: مسئولان امر باید از اینگونه تبلیغات و هزینه های بسیار بالایی که در زمان انتخابات انجام می شود، جلوگیری نمایند تا انتخابات در حکومت مردم سالار دینی، منزه باشد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار