بايد در انتظار كتاب منشور شعر حكمت صالحي بود

نوشته ای بر منشور شعر حکمت سید علی صالحی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 بهمن 1395 | 23:58 ب.ظ
نوشته ای بر منشور شعر حکمت سید علی صالحی زمان مطالعه: ۲ دقیقه سیدعلی صالحی و کتابی نو  منشور شعر حکمت ? کتاب تازه سید علی صالحی با عنوان ” منشور شعر حکمت ” کتابی در باره شعر است و قرار است به زودی از سوی نشر چشمه روانه دیدگان اهل نظر گردد. ?سید علی صالحی شاعری انسان ،  به تمام معناست.  خوب و ساده و بزرگ و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیدعلی صالحی و کتابی نو
 منشور شعر حکمت

? کتاب تازه سید علی صالحی با عنوان ” منشور شعر حکمت ” کتابی در باره شعر است و قرار است به زودی از سوی نشر چشمه روانه دیدگان اهل نظر گردد.

?سید علی صالحی شاعری انسان ،  به تمام معناست.  خوب و ساده و بزرگ و دوست داشتنی وخالق واژه های نو

?صالحی شعر حکمت را ، ” امری لایتناهی در ظرف محدودی به نام کلمه می داند ”
او در شعرش ، قیام علیه زبانیّت  و افشای زیوریّت  در شعر را  دنبال می کند.  بنظر صالحی ، خلاء حکمت در شعر زمانه ما ، شعر را خواهد کشت.

?صالحی به دنبال صورتبندی و مفهوم سازی در باره سبکی از شعر است که هم ریشه و مایه در شعر مولوی و حافظ دارد و به همان اندازه نیز با شاملو و فروغ همپیوند می تواند باشد.

?دفتر شعر ” از آوازهای کولیان اهوازی ” آغازی برای دریافت شعر حکمت در اندیشه و شیوه تازه نگاه صالحی است.

?صالحی بدون افتادن در چارچوب نگاه ایدئولوژیک ، شدیدا اخلاق گراست . او از غلتیدن شاعران به فضاهای غیراخلاقی انذارمی دهد ، او افتادن در دام قدرت را نیز به همان اندازه زیانبار می داند. و شعر حکمت او این آرمان را پی می گیرد .

?به بیان صالحی ، هر حکیمی شاعر نیست ، اما هر شاعری می تواند و یا به زبان رساتر باید بتواند حکیمانه همچون مولانا و حافظ شعر بسراید.

?صالحی طرفداران پروپاقرصی دارد که شعر او را پی می گیرند و خاطرات خود را با دفترهای شعر صالحی به اشتراک می نهند .

?باید در انتظار کتاب منشور شعر حکمت صالحی بود. کتابی که احتمالا بحثی نو در دایره ی مفهوم شعر خواهد انداخت.

?شعر حکمت چیست ؟ و دایره ی مفهومی شعر حکمت کدام است ؟ و شاعران و منتقدان آن را چگونه خواهند یافت ؟ باید در انتظار آمدن این مائده شاعر بزرگ زمانه مان باشیم

✍ محمد کیانوش راد
١٧ بهمن ١٣٩۵

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار