خوزستان به لحاظ صنعت برق، یکی از ارکان و پایه های عمده این صنعت در کشور به شمار می رود

وزیر نیرو گفت: امسال متعهد بودیم تا در مجموعه برنامه های اقتصاد مقاومتی یک هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید را وارد مدار کنیم

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 بهمن 1395 | 23:50 ب.ظ
وزیر نیرو گفت: امسال متعهد بودیم تا در مجموعه برنامه های اقتصاد مقاومتی یک هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید را وارد مدار کنیم زمان مطالعه: ۲ دقیقه وزیر نیرو طی گفتگویی با خبرنگار نخبگان عنوان کرد : امسال متعهد بودیم تا در مجموعه برنامه های اقتصاد مقاومتی یک هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید را وارد مدار کنیم که تاکنون یک هزار و ۹۹۵ مگاوات افتتاح شده و نزدیک به ۲۰۰ مگاوات دیگر نیز تا پایان سال افتتاح می شود و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وزیر نیرو طی گفتگویی با خبرنگار نخبگان عنوان کرد : امسال متعهد بودیم تا در مجموعه برنامه های اقتصاد مقاومتی یک هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید را وارد مدار کنیم که تاکنون یک هزار و ۹۹۵ مگاوات افتتاح شده و نزدیک به ۲۰۰ مگاوات دیگر نیز تا پایان سال افتتاح می شود و این یعنی از اهداف خود جلوتر هستیم.

حمیدرضا چیت چیان در مراسم افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان که با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: این افتتاحیه ها روحیه خوبی به سرمایه گذاران می دهد تا با انگیزه و روحیه بیشتر کار خود را ادامه دهند. تقریبا نیمی از کل نیروگاه هایی که امسال در کشور به بهره برداری می رسد یا اینکه رسیده در استان خوزستان بوده است. نیروگاهی که امروز صبح در ماهشهر با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات و نیروگاه بهبهان نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ظرفیت ۳۲۸ مگاوات افتتاح شده اند.

وی افزود: امسال متعهد بودیم تا در مجموعه برنامه های اقتصاد مقاومتی یک هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید را وارد مدار کنیم که تاکنون یک هزار و ۹۹۵ مگاوات افتتاح شده و نزدیک به ۲۰۰ مگاوات دیگر نیز تا پایان سال افتتاح می شود و این یعنی از اهداف خود جلوتر هستیم.

چیت چیان عنوان کرد: خوزستان به لحاظ صنعت برق، یکی از ارکان و پایه های عمده این صنعت در کشور به شمار می رود و مقام اول ظرفیت تولید برق را دارد. از نظر مصرف برق نیز دومین مصرف برق را بعد از استان تهران دارد. خوزستان از نظر صادرات برق مقام اول را دارد و از نظر ظرفیت انتقال برق دومین استان کشور است. این استان جایگاه بالایی در صنعت برق دارد و ظرفیت تولید آن ۱۳ هزار و ۱۲۱ مگاوات است در حالی که پیک مصرف برق ۷ هزار و ۸۵۷ مگاوات است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار