تبدیل دانسته‌های آموزشی به پژوهش، منجر به فناوری می‌شود

تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 آذر 1402 | 16:42 ب.ظ
تبدیل دانسته‌های آموزشی به پژوهش، منجر به فناوری می‌شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه نمایشگاه‌های پژوهشی ایجادکننده فرصت هستند، گفت: این رویدادها، جرقه‌ای در ذهن دانشجویان و محققان ایجاد می‌کنند تا اگر ایده و نظراتی دارند آن را به پدیده تبدیل کنند.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دکتر محمد راضی‌جلالی در حاشیه افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان خوزستان که روز (۲۹ آذرماه) در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار همه ساله برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و نهادهای علمی، آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری خود را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش نخبگان و به نقل ازایسنا، وی افزود: کشور در حوزه فناوری و پژوهشی توفیقات بسیار خوبی در حوزه‌ فناوری‌های هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی و سایر موارد کسب کرده است. تحقیق‌ها و پژوهش‌های انجام‌شده توسط اساتید دانشگاه‌ها و فناوران شرکت‌های دانش، در بسیاری از موارد منجر به تولید محصول و بی نیازی از واردات کالا  به کشور شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: امیدواریم با توسعه فناوری و بهره‌مندی از ایده‌های جدید و حمایت نهادهای متولی، شاهد توسعه پژوهش و فناوری در استان خوزستان و کشور باشیم.

راضی‌جلالی عنوان کرد: طبیعتا نمایشگاه‌ها ایجادکننده فرصت هستند؛ این رویدادها، جرقه‌ای در ذهن دانشجویان و محققان ایجاد می‌کنند تا اگر ایده و نظراتی دارند آن را به پدیده تبدیل کنند. هیچ اتفاقی نیفتاده مگر اینکه بر پایه آموزش و پژوهش باشد. تبدیل دانسته‌های آموزشی و تبدیل آن به موضوعی پژوهشی، در نهایت منجر به فناوری می‌شود.

وی افزود: امروزه شاهد این هستیم که دانشگاه‌ها، به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم یعنی فناور و کارآفرین حرکت می‌کنند در حالی که در گذشته آموزشی و پژوهشی بودند و در سال‌های اخیر با حمایت مقام معظم رهبری، دانشگاه‌ها به سمت نسل چهارم حرکت کرده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به تعداد نهادهای شرکت‌کننده در نمایشگاه، یادآور شد: در این نمایشگاه ۳۵ سازمان و دستگاه اجرایی و ۳۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند که یکی از این شرکت‌ها میان همه شرکت‌های دانش بنیان کشور، عنوان اول و برتر را کسب کرده و توسط وزیر علوم مورد تقدیر قرار گرفته است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار