مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد:

تولید ۴۰ میلیون لیتر الکل و بالای ۱۲ هزارتن خمیرمایه در سال جاری

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 آبان 1402 | 18:15 ب.ظ
تولید ۴۰ میلیون لیتر الکل و بالای ۱۲ هزارتن خمیرمایه در سال جاری زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: امیدواریم در سال جاری با افزایش ظرفیت به تولید ۴۰ میلیون لیتر الکل و بیش از ۱۲ هزار تن خمیرمایه دست پیدا کنیم تا نیاز داخلی و صادراتی کشور را تامین کنیم.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ عبدعلی ناصری در گفت و گویی ، در خصوص تولید الکل و خمیرمایه در شرکت خمیرمایه و الکل رازی اظهار کرد: این شرکت با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی موردنیاز بازارهای داخلی و خارجی و صنایع پایین‌دستی تأسیس و با فعالیت خود زمینه‌ساز تکمیل چرخه نیشکر شده ‌است.

وی با بیان اینکه چهار کارخانه اتانول طبی، خمیرمایه، گاز بایو دی‌اکسیدکربن و تغلیظ ویناس در این شرکت فعالیت دارند و در حال تولید هستند، افزود: در حال حاضر شرکت خمیرمایه و الکل رازی به ‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اتانول و خمیرمایه خشک فوری و تر در خاورمیانه شناخته می‌شود و در حال تولید محصولات با کیفیت بالا در این حوزه‌ها است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: الکل طبی، خمیرمایه خشک و تر، دی‌اکسیدکربن، یخ خشک، ویناس، ویناس تغلیظ شده و ملاس از جمله محصولات تولیدی این شرکت هستند که به ۲۴ کشور دنیا صادر می‌شوند. محصول خمیرمایه خشک فوری به ۱۷ کشور، الکل طبی، ملاس و ویناس تغلیظ‌ شده به ۶ کشور و گاز کربنیک به یک کشور صادر می‌شود.

ناصری ادامه داد: تولید ۳۷ میلیون لیتر الکل طبی در سال و تامین ۸۰ درصد نیاز کشور، تولید خمیرمایه به میزان ۱۲ هزار تن در سال و تامین ۵۱ درصد نیاز کشور و خالص‌سازی ۵ هزار تن گاز بیو دی‌اکسیدکربن از جمله توانمندی‌های این شرکت است که نقش پررنگی در تامین نیازهای اساسی کشور به این محصولات دارد.

وی با بیان اینکه با به کارگیری روش‌های دانش‌بنیان ماهانه ۱۰۰ هزار لیتر الکل تولید می‌شود، افزود: در این زمینه با بهره‌برداری از مخازن استراتژیک ملاس در ماه گذشته ظرفیت تولید خمیرمایه و الکل ۱۷ درصد افزایش یافته است و امیدواریم در سال جاری با افزایش ظرفیت به تولید ۴۰ میلیون لیتر الکل و بیش از ۱۲ هزار تن خمیرمایه دست پیدا کنیم تا نیاز داخلی و صادراتی کشور را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با توجه‌ به ذخیره‌سازی ملاس، افزایش و تداوم تولید محصولات شرکت، در سال جاری بیش از ۱۶ میلیون دلار صادرات ارزی داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم برای سال آینده ۲۵ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

ناصری با بیان این‌که در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار برای تامین الکل مورد نیاز صنایع پایین دستی در کشور وجود ندارد و این شرکت به همه تعهدات خود در تامین نیازهای شرکت‌های داخلی و داروسازی عمل کرده است، عنوان کرد: هم چنین با توجه به تعهدات ارزی، تمام ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما ارائه و ثبت می‌شود./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار