سنگر مساجد باید برای تربیت نسل‌ها فعال و آباد شوند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آبان 1402 | 09:20 ق.ظ
سنگر مساجد باید برای تربیت نسل‌ها فعال و آباد شوند زمان مطالعه: ۲ دقیقه امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه جریان تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با جدیت پیگیری شود، گفت: امروز اگر بناست نسلی را تربیت کنیم که از ناموس، شرف، تمامیت ارضی ایران و جهان اسلام حمایت کند، باید مساجد را فعال و آباد کنیم.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و مدیران کانون‌های مساجد اهواز، ۱۷ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان اهواز افتتاح شد. در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز  اظهار داشت: جریان تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با جدیت پیگیری شود.

حجت‌الاسلام حاجتی افزود: امروز اگر بناست نسلی را تربیت کنیم که از ناموس، شرف، تمامیت ارضی ایران و جهان اسلام حمایت کند، باید مساجد را آباد کنیم.

وی جوانان را سرمایه‌های انقلاب دانست و یادآور شد: مسجد حاج علوان اهواز در دوران انقلاب و دفاع مقدس یکی از پایگاه‌های شهدا و اعزام رزمندگان به جبهه‌های جنگ بود و امروز نیز پس از گذشت سال‌ها از زمان دفاع مقدس و جهاد و شهادت همان رویه را در تربیت نیروهای انقلابی به کار گرفته است.

استاد حوزه علمیه خوزستان بر لزوم تقویت و توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و افزود: خوشبختانه مساجد ما آرام آرام رنگ و بوی سنگرها را به خود می‌گیرند، از این رو ائمه جماعات، دوستداران، خادمان و متولیان مساجد باید قدر مسجد و مسجدی بودن را بدانند.

حجت الاسلام حاجتی با تاکید دوباره بر تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: هر کسی قدمی در راستای تقویت مساجد بردارد و برنامه‌های مساجد را پرمحتواتر کند، همانند آن است که جهاد کرده است.

وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «مساجد سنگرند، سنگرها را حفظ کنید»، ادامه داد: این سنگرها در هر حالی باید حفظ شوند، زیرا آنها ناموس، دین، فرهنگ و کشور را حفظ می‌کنند، به طوری که امروز کسی جرأت رویارویی با ایران قوی را ندارد.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: امروز اگر بناست نسلی را تربیت کنیم که از ناموس، شرف و تمامیت ارضی نه تنها ایران بلکه جهان اسلام حمایت کند، باید مساجد را آباد و تقویت کرده و نیروسازی، بومی‌سازی و عالم‌پروری کنیم.

وی مسجد، کار در مسجد و تقویت مسجد را برکت دانست و یاد آور شد: امیدواریم روزبه‌روز به برکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ائمه جماعات، نیروسازی در مساجد بیشتر شود و بتوانیم مساجد بیشتری را رونق و پوشش دهیم.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام قاسم سمیری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام سید امیر میرعلائی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اهواز و مدیران کانون‌های مساجد اهواز برگزار شد. در پایان ضمن اعطای مجوز فعالیت کانون و حکم مسئولیت به مدیران کانون‌های جدیدالتاسیس، کانون فرهنگی هنری ولیعصر (عج) مسجد حاج علوان اهواز به صورت نمادین افتتاح و از بخش‌های مختلف آن بازدید شد./ تسنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار