تقویت و نظارت بر بازار باید هوشمند باشد

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 آبان 1402 | 21:32 ب.ظ
تقویت و نظارت بر بازار باید هوشمند باشد زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان با تاکید بر حل مساله گوشت قرمز در بازار استان و کنترل قیمت آن، گفت: در شرایط فعلی راه‌حل‌ کنترل بازار، واردات گوشت قرمز است.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ علی اکبر حسینی محراب در نشست تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۷ آبان ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه، اظهار کرد: آنچه در غره رخ می‌دهد نسل‌کشی است. نباید این ظلم به مردم غزه فراموش شود و مردم باید با کمک‌های معنوی از این مساله حمایت کنند.

به گزارش نخبگان، وی با اشاره به مشکلات شکر در استان افزود: وقتی در بازار استان که خود تولیدکننده شکر است با مشکل مواجه باشیم، بدیهی است که مردم از مدیران خود گلایه می‌کنند. مدیران باید افکار عمومی را در نظر بگیرند و رضایت ایجاد کنند و این افکار عمومی را مدیریت کنند.

استاندار خوزستان گفت: باید کاری کنیم که در بحث شکر مشکل به صورت واقعی حل شود. نباید اجازه دهیم در استان مشکل ایجاد شود و باید تلاش شود اولویت استان در این زمینه‌ها همیشه در نظر گرفته شود و اگر کالایی مثل شکر در انبارهای استان وجود دارد، براساس اختیارات قانونی ابتدا باید در همین استان توزیع شود.

حسینی محراب با تاکید بر تکمیل سامانه جامع تجارت در استان عنوان کرد: اگر سامانه جامع تجارت در صندوق‌های فروشگاهی نصب می‌شد مشکلاتی که اکنون در بحث سوءاستفاده و افزایش قیمت‌ها و … وجود دارد دیگر وجود نداشت. وظیفه مدیران این است که این مشکلات را از میان بردارند و باید بحث تکمیل این سامانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: کمبودها و افزایش قیمت‌هایی که به صورت ملی هستند و به دلیل تحریم و عدم تامین ارز و … به وجود آمده‌اند، طبیعی است و مردم این مسایل را می‌پذیرند اما مردم ظلم و تبعیض و گرانفروشی‌های عجیب را نمی‌پذیرند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نظارت غیر هوشمند دیگر امکان پذیر نیست و باید تقویت بازار و نظارت بر آن به صورت هوشمند باشد، ادامه داد: در این زمینه باید کاری کنیم استانداردهای قیمتی به شکلی دنبال شود تا احساس تبعیض و ظلم به وجود نیاید.

جمعیت دام خوزستان باید دو برابر شود

حسینی محراب عنوان کرد: انصاف پایه حکومت را حفظ می‌کند و همه باید در سود و فروش و بازرسی و… انصاف داشته باشند. اگر واقعا منصف باشیم می‌بینیم که خانواده‌هایی هستند که به نان شب خود محتاج هستند و واقعا گوشت قرمز و سفید نمی‌خورند. اگر انصاف رعایت شود بخش وسیعی از مردم برخوردار می‌شوند و می‌توان شاهد تحقق عدالت بود.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت برای حل مشکل گوشت در خوزستان گفت: باید برنامه‌ریزی‌هایی برای این مساله انجام شود و نباید در استان خوزستان در این حوزه مشکل داشته باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه شتر یکی از مزیت‌های استان است که باید برای پرورش آن برنامه داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از کامل‌ترین نوع غذایی گوشت شتر است. همه اندام شتر قابل استفاده است و باید از این ظرفیت موجود در استان استفاده شود. می‌توان مجتمع‌های پرورش شتر در استان ایجاد کرد تا در سال‌های آینده گله‌های بزرگ شتر و حتی در این حوزه صادرات داشته باشیم.

حسینی محراب ادامه داد: برای دام‌های سنگین گاو و گوساله باید مجتمع‌های پرواربندی و دامداری‌ها در استان فعال شوند و از ظرفیت‌های موجود در این زمینه نیز استفاده کرد تا استانی صادرکننده در این حوزه‌ها باشیم. باید جمعیت دام خوزستان در یک برنامه سه ساله، دو برابر شود و در این زمینه دامپزشکی نیز باید بحث واردات را ساده‌تر بگیرد.

وی با تاکید بر حل مساله مساله گوشت قرمز در بازار استان و کنترل قیمت آن، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی راه حل‌ کنترل بازار واردات گوشت قرمز است. از کشورهایی که می‌توانیم باید واردات انجام شود و دستگاه‌های مسئول این موضوع را پیگیری کنند./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار