کنفرانس رسانه ای دکتر امینی شهردار کلانشهر اهواز

شهردار اهواز: برای خاک خوزستان جنگیدیم اما برای میز و صندلی نمی جنگیم

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 خرداد 1402 | 01:11 ق.ظ
شهردار اهواز: برای خاک خوزستان جنگیدیم اما برای میز و صندلی نمی جنگیم زمان مطالعه: ۴ دقیقه شهردار اهواز: برای خاک خوزستان جنگیدیم اما برای میز و صندلی نمی جنگیم سرانه فضای سبز اهواز دو سوم سایر شهرها است/ بیش از ۶ هزار نفر دستفروش در سطح اهواز داریم/۵۰ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری های استان از حق آلایندگی است سرانه فضای سبز اهواز دو سوم سایر کلانشهرها است و فقط ٣٠ […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شهردار اهواز: برای خاک خوزستان جنگیدیم اما برای میز و صندلی نمی جنگیم


سرانه فضای سبز اهواز دو سوم سایر شهرها است/ بیش از ۶ هزار نفر دستفروش در سطح اهواز داریم/۵۰ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری های استان از حق آلایندگی است

شهردار اهواز: برای خاک خوزستان جنگیدیم اما برای میز و صندلی نمی جنگیم

سرانه فضای سبز اهواز دو سوم سایر کلانشهرها است و فقط ٣٠ درصد این فضای سبز لوله کشی آب خام دارد که جهت بهبود این فضا یک هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

اعتدال نخبگان – رضا امینی روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه های استان خوزستان اظهار کرد: سرانه فضای سبز اهواز دو سوم سایر کلانشهرها است و فقط ٣٠ درصد این فضای سبز لوله کشی آب خام دارد که مابقی توسط تانکرها آبرسانی می‌شود، جهت بهبود این فضا یک هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی افزود: وظیفه داریم بر اساس واقعیت‌ها حرکت کنیم،نگاه مردم با رسانه‌ها و مدیریت‌ها همدل شوند که به شهر زمین گیر است کمک کنند تا از این وضعیت خارج شود.

شهردار اهواز بیان کرد: اهواز ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه نیاز دارد که یکی از مهمترین پروژه های آن مترو است ؛ باتوجه به برنامه ریزی های کنونی ادامه روند تکمیل پروژه مترو به زودی انجام می شود.

وی تصریح کرد: اهواز در سال ۸۳ رقمی حدود هفت میلیارد تومان تسهیلات برای آزادسازی خیابان نهج البلاغه دریافت کرد، این خیابان جنب حرم علی بن مهزیار بود؛ اما ۱۷ سال اقشار آن پرداخت نشده است ، برای هفت میلیارد تومان بانک ملی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان می خواست. با ۱۴۹ میلیارد تومان این وام را تسویه کردیم و بابت این تسویه شهرداری اهواز دسته چک گرفت و از لیست سیاه بانک ملی خارج شد.

امینی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس رانی دریافت کردیم و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز امسال دریافت می کنیم ؛ این فرصت‌های بوده که اهواز در گذشته اجازه استفاده نداشته است.

وی کمبود نیروی انسانی و سرمایه را از مشکلات بزرگ شهرداری اهواز دانست و گفت: علاوه بر مشکلات منابع انسانی، با امپراطوری پیمانکار نیز در اهواز مواجه بودیم که اکنون این موضوع را مدیریت کرده و ساماندهی کردیم.

شهردار اهواز تصریح کرد: دست خیلی از پیمانکاران ناکارآمد را کوتاه کردیم اما این تنش ها تا اندازه زیادی روند خدمت‌رسانی را برای ما کند کرد.

وی ادامه داد: تعامل هرچه بیشتر دولت، شهرداری و رسانه ها می تواند در توسعه شهری موثر باشد؛ چه من در این مسئولین باشم و چه فرد دیگری باشد بی شک اگر کارشکنی ها و همین مشکلات وجود داشته باشد هیچکس نمی‌تواند در این مسئولیت موفق باشد.

امینی خاطر نشان کرد: یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان در شهرداری اهواز آمده است ، مردم به نوعی از الفاظ دریافت بودجه آلایندگی استفاده می کنند که گویا هزاران میلیارد تومان وارد شهرداری شده است؛ انتظارات مردم نسبت به گذشته بیشتر شده است اما در حالی که ۴۵۰ میلیارد تومان پل شهید قربانی سرمایه هزینه شده است، پل چهارشیر ۳۵۰ میلیارد تومان ، ۴۵۰ میلیارد تومان نیز برای چندین منطقه پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: برای تسویه بدهی به پیمانکاران و سایر کارها هزاران میلیارد تومان اعتبارات بانکی دریافت کرده ایم ؛ اقدامات بزرگی در شهرداری اهواز انجام شده که قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.

شهردار اهواز بیان کرد: تاکسی‌رانی، خدمات موتوری ،اتوبوسرانی از بازوهای شهرداری هستند ؛ توسعه ناوگان حمل و نقل ، تعمیر و تعویض ناوگان حمل فرسوده همگی نیاز به هزینه های میلیاردی دارد ولی با این وجود در این زمینه اقدامات بزرگی انجام شده است.

وی یادآور شد: ۶ هزار و ۶۶۳ نفر آخرین آمار دستفروشی در سطح اهواز است که ساماندهی شده است ؛ یک هزار و ۸۱۵ نفر در بازار جمعه ساماندهی شدند ؛ بازارچه صدف و بازارچه جنب ورزشگاه تختی نیاز به فرهنگ سازی دارد.

امینی گفت: در روزهای آینده بازارچه‌های غیر رسمی ساماندهی خواهد شد و بی شک شرایط این شهرستان در زمینه بازارچه ها با گذشته بسیار متفاوت خواهد بود.

وی گفت: بازارچه‌های کیان، سه راه خرمشهر و زرگان در همان محل ساماندهی را در دستور کار قرار داده ایم اما فرهنگ سازی در اولویت است و خوشبختانه مردم نیز با ما همراهی می کنند.

 

شهرداری اهواز اظهار داشت: باید حق خوزستان و اهواز را بگیریم ؛ نگوییم یک هزار میلیارد تومان حق آلایندگی چه شد ! چرا که در سه چهار پروژه این اعتبار هزینه شد.

۵۰ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری های استان از حق آلایندگی است

وی بیان کرد: ۶ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد که یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان آن به شهرداری اهواز داده شد و این در حالی است که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری های استان از حق آلایندگی است.

امینی گفت: زیر ۳۰ میلیارد تومان پیش از عید نوروز برای زیباسازی شهر هزینه شده و این درحالی است که اگر برای هزینه ها مدیریت هزینه می‌کشد بی شک هزینه ها چندین برابر بود اما متاسفانه برخی ها گفتند که از شهرهای خاصی خریدهای شهرداری انجام می شود.

 

وی یادآور شد: در گذشته برای این خاک مقدس جنگیدیم اما هیچگاه برای میز و صندلی در خوزستان نمی جنگیم؛ شورای شهر هنوز هیچ سوالی مطرح نکرده است و تنها تذکر اعلام شده است در حالی که برای تذکر که جوابی نمی دهند.

 

شهردار اهواز گفت: ساماندهی پنجره واحد که شب گذشته جلسه آن برگزار شد، تکلیف قانونی است و شهرداری ها موظف هستند خدمات خود را در این طرح ارایه دهند ؛ اکنون در منطقه ۲ انجام شده است ، سازمان معاونت شهرداری مامور شده، مشکلات و ایرادات این طرح را ۱۰ روزه بررسی کند و حدود ۳ ماه آینده این طرح که با اولویت خدمات مجازی است، در مناطق دیگر اجرا می شود

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار