وزیر بهداشت: ملاک ارایه خدمات، کارت واکسیناسیون خواهد شد

تاریخ انتشار: جمعه 5 شهریور 1400 | 17:42 ب.ظ
وزیر بهداشت: ملاک ارایه خدمات، کارت واکسیناسیون خواهد شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه وزیر بهداشت گفت: یکی از ملاک‌های ارایه خدمات در آینده داشتن کارت واکسیناسیون کرونا خواهد بود و همه خدمات با کارت واکسن انجام می‌شود. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا دکتر بهرام عین اللهی که روز جمعه به همراه رییس جمهوری به خوزستان سفر کرده، در حاشیه بازدید از بیمارستان گلستان اهواز در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وزیر بهداشت گفت: یکی از ملاک‌های ارایه خدمات در آینده داشتن کارت واکسیناسیون کرونا خواهد بود و همه خدمات با کارت واکسن انجام می‌شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا دکتر بهرام عین اللهی که روز جمعه به همراه رییس جمهوری به خوزستان سفر کرده، در حاشیه بازدید از بیمارستان گلستان اهواز در ارتباط مستقیم تلویزیونی بیان کرد: امروز در سفر به اهواز از بخش‌های بیمارستانی و درمانی این شهرستان دیدن کردیم؛ همچنین به همراه آقای رییس جمهوری به بیمارستان رازی اهواز رفتیم و از نزدیک شاهد رسیدگی به بیماران کرونایی بودیم.

وی افزود: همچنین از چند مرکز واکسیناسیون در اهواز دیدن کردیم که شاهد شور و اشتیاق مردم برا یتزریق واکسن بودیم.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه اینکه یک حسینیه و چند سالن ورزشی در اهواز به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده بود و این امر باعث سرعت انجام واکسیناسیون شده بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سیاست دولت جدید رسیدگی به مراکز بهداشت روستایی است گفت: همچنین در این سفر از چند مرکز بهداشت روستایی دیدن کردیم و شاهد خدمات دهی خانه‌های بهداشت بودیم.

وی افزود: هم اکنون حدود سه هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند و همچنین روزانه حدود ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی این استان مراجعه می‌کنند.

عین اللهی ادامه داد: هم اکنون در بیمارستان گلستان اهواز ۱۲ بخش آی سی یو به بیماران کرونایی اختصاص یافته همچنین یک چهارم تخت های این بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی است که به خوبی در حال خدمات دهی هستند.

وی گفت: تنها راه کنترل کرونا، واکسیناسیون است و رییس جمهوری تاکید دارند که باید واکسن به میزان کافی وارد شود ضمن اینکه کار تولید واکسن با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: در دنیا، کشورهایی که واکسیناسیون خوبی انجام داده‌اند، به نوعی کرونا را مدیریت کردند لذا سیاست ما بر این است که واکسیناسیون با سرعت انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر نوع واکسنی که بهداشت وارد می‌کند خوب است و مردم دنبال مارک خاصی نباشند. خوشبختانه در خوزستان افراد بالای ۳۸ سال می‌توانند واکسن بزنند که یک اقدام ارزشمند است.

وی ادامه داد: در هفته آینده مقدار بیشتری واکسن وارد خوزستان می‌شود و بنا داریم تا دهه فجر امسال جمعیت هدف کشور را واکسینه کنیم.

وی افزود: در خوزستان برخی رسوم و سنت ها وجود دارد که باعث ازدحام جمعیت و انتقال بیماری می‌شود. طبق بررسی انجام شده بیشترین موارد ابتلا به کرونا در خوزستان از دورهمی و نشست‌های خانوادگی است که از مردم درخواست داریم این گونه نشست‌ها را به زمان دیگری موکول کنند.

عین اللهی گفت: امروز دچار بحران کرونا هستیم و باید با این بیماری مقابله کنیم. به مردم خوزستان توصیه می‌کنم از شرکت در مجالس و تجمع‌ها خودداری کنند.

وی از کادر درمان که به خاطر شیوع کرونا در یک سال و نیم گذشته زحمت کشیده و به مرخصی نرفته‌اند تشکر کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با تبریک روز داروسازی افزود: ما در این مدت توانستیم داروهای زیادی در داخل تولید کنیم. طبق تاکید رهبر معظم انقلاب باید از تولیدات داخلی حمایت شود و ما بنا داریم در بحث دارو به خودکفایی برسیم.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

رییس جمهوری صبح روز جمعه در نخستین سفر استانی کابینه سیزدهم، برای بررسی مشکلات خوزستان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سیلمانی وارد اهواز شد. رییس جمهوری را در این سفر جمعی از اعضای کابینه از جمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و رییس سازمان برنامه و بودجه همراهی می‌کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار