نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

۳۵۰۰ نفر در فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان شاغل می‌شوند

تاریخ انتشار: شنبه 11 بهمن 1399 | 11:52 ق.ظ
۳۵۰۰ نفر در فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان شاغل می‌شوند زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: با افتتاح پروژه فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان، سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند. به گزارش نخبگان و به نقل ازمهر، مجتبی یوسفی شامگاه جمعه در نشست بررسی مسائل و مشکلات فاز دوم […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: با افتتاح پروژه فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان، سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش نخبگان و به نقل ازمهر، مجتبی یوسفی شامگاه جمعه در نشست بررسی مسائل و مشکلات فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان کارون، در حضور فرماندار شهرستان کارون، مدیرکل شیلات خوزستان و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان، اظهار کرد: ۳۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از اشتغال در بودجه ۱۴۰۰ مصوب شد که با محوریت شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و در استان‌ها توزیع می‌شود.

وی بر ضرورت تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات پروژه فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان و سرمایه‌گذاری برای ایجاد این‌گونه مجتمع‌های پرورشی تأکید کرد و افزود: تعاونی‌ها باید شرایط را برای تغییر اعضا تسهیل کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه برای راه‌اندازی این پروژه و رونق اقتصادی در منطقه، معارضان نیز همکاری می‌کنند، بیان کرد: این زمین‌ها اراضی ملی هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید تعیین تکلیف شوند اما در صورتی که افراد بومی هیچ آورده‌ای نداشته باشند، باید به سمت سرمایه‌گذار پیش برویم.

یوسفی افزود: این اراضی برای ایجاد اشتغال تعیین شده‌اند نه اینکه فرصتی برای دلال‌بازی افراد با نفوذ و نباید مانند خیلی از زمین‌ها به اسم اشتغال و مسکن مهر در قُرق افراد متنفذ قرار گیرند.

مدیرکل شیلات خوزستان نیز در این نشست از تشکیل کارگروهی با همکاری نهادها و ادارات مربوطه، مراجع قضائی و نیروی انتظامی برای رفع مشکلات معارضان مجتمع پرورش ماهی آزادگان کارون خبر داد و اظهار کرد: اشتغال یکی از چالش‌های عمده استان خوزستان است.

فتح‌الله ابوعلی گفت: زیرساخت‌های فاز دوم پروژه مجتمع پرورش ماهی آزادگان فراهم شده است و بهره‌برداری از این طرح، مدت یک تا دو سال همت و تلاش مضاعف را می‌طلبد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اراضی مجتمع پرورشی آزادگان از طریق قانونی و از اراضی ملی تأمین شده است و همه حق و حقوق استثنائات در فاز یک پرداخت شد.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تشکیل شده در این مجتمع موظف به حل و فصل مشکلات معارضان از طریق مراجع قضائی هستند.

وی بیان کرد: از دهه ۷۰ و همزمان با آغاز فاز اول این طرح، بحث معارضان شروع شد و تاکنون بر اساس مستندات تمامی اهالی منطقه در این بازه زمانی احقاق حق شده‌اند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار