رزمایش۵۸ گروه جهادی در منطقه منبع آب اهواز آغاز شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 آبان 1399 | 13:36 ب.ظ
رزمایش۵۸ گروه جهادی در منطقه منبع آب اهواز آغاز شد زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: رزمایش ۵۸ گروه جهادی در زمینه تعمیر و بازسازی منازل، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، ویزیت رایگان بیماران، تعمیر و توزیع سیستم های گرمایشی و ایجاد فضای ورزشی برای نوجوانان و جوانان منطقه محروم منبع آب اهواز آغاز شد. به گزارش نخبگان سرهنگ پاسدار عبدالرضا […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: رزمایش ۵۸ گروه جهادی در زمینه تعمیر و بازسازی منازل، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، ویزیت رایگان بیماران، تعمیر و توزیع سیستم های گرمایشی و ایجاد فضای ورزشی برای نوجوانان و جوانان منطقه محروم منبع آب اهواز آغاز شد.

به گزارش نخبگان سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به اقدامات جهادی با همکاری شرکت فولاد خوزستان در مناطق محروم اظهار داشت: نیروهای بسیج سازندگی در تمامی نواحی مقاومت بسیج استان فعال بوده و ماموریت‌های سنگین تری نسبت به سایر استان‌ها دارند.

وی افزود: در سال‌های گذشته بلایای طبیعی در استان خوزستان به نسبت نقاط مختلف کشور بیشتر بوده و همین امر مسئولیت بسیج سازندگی را ۲ چندان کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: همچنین در سال های اخیر حاشیه نشینی در اهواز و برخی دیگر از شهرستان ها بیشتر شده و همین امر محرومیت ها را نیز افزایش داده است.

وی تصریح کرد : منبع آب یکی از مناطق حاشیه و پرخطر شهرستان اهواز است که منازل غیر استاندار در این منطقه بسیار است و بارها شاهد حوادث ناگواری به دلیلی ریزش کوه بوده ایم .

سرهنگ پاسدار حاجتی بیان کرد: با این وجود نیروهای بسیج سازندگی پس از شناسایی منازل پرخطر اقدامات خوبی را به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و ایمن سازی منازل آغاز کرده اند و حضور مسئولان استان در این منطقه اهمیت کار را بیشتر کرده است.

وی گفت: شرکت فولاد خوزستان نیر در این مسیر به کمک بسیج سازندگی انده و قرار شد ۱۰۰ منزل مسکونی پرخطر بازسازی شود و همچنین تشکیل قرارگاه جهادی و کمک های ماهانه معیشتی به مردم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خوزستان افزود: همچنین شرکت فولاد خوزستان متعهد شد بخشی از هزینه‌های معوقه اجاره بهای منازل و قبض آب و برق برخی از اهالی این منطقه را پرداخت کند.

وی اظهار داشت: همچنین از امروز کارگاه پخت و توزیع نان محلی در مسجد محل برای کمک به زنان بی سرپرست و بد سرپرست راه اندازی شد تا بتوانیم بخشی از آلام این مردم را کاهش دهیم.

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: ایزوگام منازل،  گازکشی، تعمیر و سرویس آبگرمکن و بخاری، برق رسانی و خدماتی در راستای کمک به معیشت خانوارها در دستور کار این قرارگاه جهادی قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین تهیه و توزیع تبلت برای دانش آموزان جهت استفاده‌ از فضای مجازی برای تحصیل و راه اندازی مکان های ورزشی و تهیه تجهیزات نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: همچنین بخشی از این مردم این منطقه با بیماری های سخت دست و پنجه نرم می کنند که برای کمک به این قشر نیز توسط موسسه درمان بسیج برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی گفت: ویزیت رایگان و سرکشی به بیماران در حال حاضر توسط گروه های جهادی آغاز شده و در هفته های آینده نیز ادامه دارد .

سرهنگ پاسدار حاجتی افزود: با توجه به ارادت مردم این منطقه به سردار رشید اسلام پیشنهاد دادیم که کوی منبع آب به نام کوی سردار سلیمانی نامگذاری شود و امید است در این زمینه شهرداری همکاری خوبی با ما داشته باشد.

وی تصریح کرد: سپاه علاوه بر این منطقه در مناطق قلعه‌چنان، عین ۲، بامدژ، کوی علوی، غیزانیه، ملاشیه، ۴۰۰ دستگاه ، زرگان و کوی مندلی نیز برای خدمت رسانی وارد شده اقدامات خوبی در این مناطق در حال انجام است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: بهره برداری از درمانگاه بزرگ قلعه چنان با حمایت متخصصان شرکت فولاد خوزستان یکی از اقدامات بزرگ و موثر در راستای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم این منطقه بود.

وی تصریح کرد: در بهمن ماه سال جاری نیز ششمین موسسه درمانی بسیجیان در منطقه عین ۲ با عنوان طریق الحسین(ع) به بهره برداری می رسد تا بتوانیم فرمان رهبر معظم انقلاب را محقق کنیم.

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: در هر خانه‌ای که مردم نیازمند کمک باشند پایگاه‌های مقاومت بسیج باید حضور داشته باشند تا همه مردم به این باور برسند که بسیج در کنار مردم، برای مردم و خادم مردم است./ ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار