مدیرکل ورزش استان:

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان به پروژه‌های ورزشی استان

تاریخ انتشار: یکشنبه 18 خرداد 1399 | 01:13 ق.ظ
اختصاص ۹۰ میلیارد تومان به پروژه‌های ورزشی استان زمان مطالعه: ۳ دقیقه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در سال ۹۹، مبلغ ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به ۱۲ پروژه ورزشی استان تخصیص پیدا کرد که این یک اتفاق خیلی بزرگ است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا ، افشین حیدری در مجمع انتخاب رئیس هیات کاراته خوزستان که امروز، هفدهم خردادماه در اهواز برگزار شد […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در سال ۹۹، مبلغ ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به ۱۲ پروژه ورزشی استان تخصیص پیدا کرد که این یک اتفاق خیلی بزرگ است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا ، افشین حیدری در مجمع انتخاب رئیس هیات کاراته خوزستان که امروز، هفدهم خردادماه در اهواز برگزار شد و سرانجام پس از سه مرحله راگیری، فرهاد میناب‌پور به عنوان رئیس جدید هیات کاراته استان انتخاب شد، اظهار کرد: این‌که رای‌گیری به سه مرحله کشیده شد، نشان می‌هد که مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان به دنبال این نیست که مهندسی کار کند یا شخصی را به عنوان رئیس هیات انتخاب کند. همیشه در مجامع نیز نگاه ما این بوده است که بهترین‌ها عضو مجمع باشند. همچنین به آقای میناب‌پور که برای چهار سال سکان دار هیات کاراته خوزستان شد، تبریک و خسته نباشید می‌گویم. ضمن این‌که از خانم افشین نیز که انصافا در مدت سرپرستی‌اش در هیات شبانه روزی تلاش کرد، قدردانی می‌کنم.

به گزارش نخبگان وی در ادامه خطاب به رئیس جدید هیات کاراته خوزستان گفت: از آقای میناب‌پور می‌خواهم اولین اولویت او، رفع اختلافات درون هیات باشد. این لشکرکشی‌ها و به دادگاه رفتن‌ها زیبنده کاراته خوزستان نیست. کاراته یک رشته المپیکی است و از اکنون باید برای آن در استان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به طرح‌های ورزشی در دست اقدام این اداره‌کل، عنوان کرد: طرح خانه کاراته استان خوزستان در دستور کار است و در تلاشیم اعتباری برای آن در نظر بگیریم و این مهم دور از دسترس نسیت. ضمن این‌که مطالعات طرح‌های خانه جودو، هاکی و وزنه برداری نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: باید به فکر باشیم حالا که کاراته المپیکی شده است، خوزستان جایگاه خوبی در این بخش داشته باشد. پس باید برای کاراته، هدف گذاری کنیم و روی بخش دعوت‌شدگان خوزستانی به اردوهای تیم‌ملی کار شود. همچنین ما آمادگی برگزاری اردوهای تیم‌ملی را در خوزستان داریم.

حیدری با بیان این‌که تهیه یک برنامه شفاف مالی باید در دستور کار هیات کاراته خوزستان باشد، گفت: صراحتا اعلام می‌کنم یکی از مهم‌ترین ضعف‌های هیات کاراته استان، بحث شفافیت مالی آن است. پس خواهش می‌کنم در این زمینه برنامه‌ریزی کنید و شفافیت مالی هیات را طی یک پرونده عنوان کنید. قشنگ نیست که می‌گویند هیات کاراته، حکم فروشی شده است. پس باید حفظ آبرو کنیم و با برنامه‌ریزی پیش برویم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما با هیات کاراته داریم، تضعیف شان ورزشکار است. این‌که فلان شخص در فلان شهرستان بدون هماهنگی فدراسیون و هیات برای خودش تیمی به مسابقات اعزام می‌کند و بعد کلیپی منتشر می‌شود که ما در خیابان خوابیده‌ایم، برای کاراته استان خوب نیست. پس رئیس جدید هیات باید شیوه نامه‌ای در زمینه اعزام ورزشکاران به مسابقات تعیین کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با تاکید بر استعدادیابی در کاراته استان، گفت: باید نگاه‌مان به استعدادیابی باشد و در کنار کار در بخش سخت افزار، کار در زمینه نرم‌افزاری را نیز مدنظر قرار دهیم. پس باید یک بازه زمانی را تعیین کنیم و بعد هم استعدادهای کشف شده را در رده های سنی مختلف بالا بیاوریم تا به رده‌های ملی برسند و بتوانند سهمیه بگیرند. پس کارگاه‌های مشورتی و استفاده از ظرفیت قهرمانان و پیشکسوتان باید مدنظر باشند.

وی خاطر نشان کرد: اجازه دهید خانواده کاراته برای این رشته تصمیم بگیرد. پس حتما با فدراسیون نیز برنامه ریزی داشته باشید. جمعیت کاراته خوزستان اهمیت دارد و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید بسته فرهنگی هیات کاراته تدوین و از پیشکسوتان و افراد فرهنگی دعوت به کار شود. ضمن این‌که باید یک طرح آمایش شهرستانی برای اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان مشخص شود تا بدانیم کدام شهرستان در رشته کاراته قطب است و ما هم آن شهرستان‌ها را مدنظر قرار دهیم.

حیدری گفت: یکی از دغدغه‌های مجموعه کاراته خوزستان، تیم‌داری در لیگ‌های مختلف کشوری است که از رئیس هیات کاراته استان می‌خواهم با شرکت ها و صنایع مختلف استان جهت حضور در لیگ‌های کشوری برنامه‌ریزی کند. ضمن این‌که تاکید می‌کنم اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نمی‌تواند تیم‌داری کند. هر چند برخی ها در این زمینه جوسازی کرده بودند ولی تاکید می‌کنم، حق تیم‌داری نداریم اما در کنار تیم‌های استان هستیم.

وی همچنین عنوان کرد: در گذشته شبهه ایجاد شده بود که در احکام روسای هیات‌های شهرستانی کاراته، مدت فعالیت‌شان تا اطلاع ثانوی قید شده است که از رئیس جدید هیات می‌خواهم این مشکل را حل کند و تاریخ فعالیت در حکم روسای شهرستان‌ها مشخص شود. همچنین باید فعالیت آن‌ها مورد رصد قرار بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان همچنین در خبری مهم برای ورزش استان، اظهارکرد: در سال ۹۹ با پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار خوزستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مبلغ ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۲ پروژه ورزشی تخصیص پیدا کرد که این یک اتفاق خیلی بزرگ است و متعهد شدیم در سال جاری این پروژه ها را افتتاح کنیم. با افتخار می‌گویم که شهرستان محروم کارون، دارای بیشترین پروژه یعنی چهار پروژه ورزشی است. همچنین امیدوارم با تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها، به سرانه ورزش استان اضافه شود.

وی در پایان نیز گفت: امیدوارم کدورت‌ها، نگرانی‌ها و اختلافاتی که در هیات کاراته خوزستان وجود داشته است، جای خود را به همدلی، مهرورزی، برادری و برابری دهد. خواهشم این است که همه به این هیات کمک کنند تا کاراته در شرایط بهتری قرار بگیرد. همچنین از زحمات آقای سرکوهکی، رئیس قبلی هیات تشکر می‌کنم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار