گفتگوی اختصاصی نخبگان با مدیریت شرکت فولاد خوزستان مهندس علی محمدی

همسو با شعار جهش تولید در فروردین رکورد تولید را زدیم

سعید آژده
تاریخ انتشار: شنبه 13 اردیبهشت 1399 | 19:48 ب.ظ
همسو با شعار جهش تولید در فروردین رکورد تولید را زدیم زمان مطالعه: ۳ دقیقه شرکت فولاد خوزستان ظرفیت های مهمی را در کشور دارد. فرصتی پیش آمد تا در خدمت مدیرعامل شرکت قولاد خوزستان جناب آقای مهندس علی محمدی سؤالاتی را درخصوص عملکرد شرکت در راستای تولید، فروش، اجرای طرح های توسعه، تأمین مواد اولیه، برنامه های در حال اجرا و موفقیت های متوالی شرکت و … مطرح و […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شرکت فولاد خوزستان ظرفیت های مهمی را در کشور دارد. فرصتی پیش آمد تا در خدمت مدیرعامل شرکت قولاد خوزستان جناب آقای مهندس علی محمدی سؤالاتی را درخصوص عملکرد شرکت در راستای تولید، فروش، اجرای طرح های توسعه، تأمین مواد اولیه، برنامه های در حال اجرا و موفقیت های متوالی شرکت و … مطرح و نظرات ایشان را جویا شویم که در ادامه مشروح این گفتگوی صمیمی از نظر خوانندگان محترم نخبگان می‌گذرد.

مهندس علی محمدی مدیر عامل فولاد خوزستان در آغاز گفتگو عنوان نمود : ما توانسته ایم در شرایط سخت تحریم ، بیماری کرونا و دیگر مشکلات موجود پنجاه درصد از محصولاتمان را به هفده کشور صادر کنیم که اگر دولت اجازه دهد می توانیم حتی به شکل صد درصدی صادرات داشته باشیم . محصولات ما به خیلی از کشورهای مهم جهان که آن ها خودشان در بسیاری از زمینه ها کشورهای پیشرفته و صاحب نامی هستند می رسد.
محمدی اذعان داشت: معیار و شاخصه ی زنجیره ی فولاداز صفر تا صد ِمعیار قیمت گذاری آن در کشور ، شرکت فولاد خوزستان می باشدآن هم به خاطر نوع و کیفیت آن.
در حالی که ما شرکت های فولادی بسیاری در کشور داریم ، از جمله: فولاد مبارکه ی اصفهان، فولاد خراسان، فولاد کیش؛ ولی شاخص قیمت گذاری فولاد خوزستان می باشد که ظرفیت های مهمی را داراست.

مدیر عامل فولاد خوزستان ادامه داد : از بین همه ی شرکت ها در سال گذشته در حوزه ی CSR ( حوزه ی مسئولیت های اجتماعی ) در کشور نمونه شدیم . همچنین در سال گذشته توانستیم موفق به کسب عنوان صادرکننده ی نمونه ی کشور شویم. شرکت ما چنین ظرفیت های مهمی را در کشور دارد.
محمدی تصریح کرد : در سال گذشته سه مرتبه رکورد تولید را زدیم و در سال جدید نیز با وجود مشکلات تحریم و بیماری کرونا و درگیری تمام کشور با این مساله؛درفروردین ماه امسال سیصد و چهل و پنج هزار تن تولید کردیم ( که این رقم با تعطیلات نوروزی و کرونا بوده است) و توانستیم رکورد تولیدماهیانه فولاد خوزستان را بشکنیم
مهندس علی محمدی افزود:در بحث فروش مشکلی نداریم و محصولات سه ماه آینده را هم پیش فروش کرده ایم . پنجاه درصد محصولات را صادر می کنیم ولی اولویت اصلی ما اهمیت به صنایع نوردی داخلی خوزستان است مثل گروه ملی، نورد لوله، اکسین، فولاد آتیه خلیج فارس، کاوه اروند و دیگران.
اگر ما به این شرکت ها محصول ندهیم این ها با مشکلات زیادی روبرو می شوند چرا که بایدازخارجِ خوزستان محصولات خود را تامین نمایند که این مساله برای آنها گران تمام می شود .
مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: دربحث تامین قطعات و تجهیزات قسمت اعظمی از نیازمندیهای خود را در داخل استان تامین می کنیم .
در این زمینه سال گذشته نیزحدود سی هزار میلیارد ریال از داخل استان قطعات و تجهیزات و مواد اولیه و خرید انژری را تامین نمودیم و این یعنی حمایت از تولیدات داخلی.

مدیرعامل فولاد خوزستان در بخش پایانی برنامه های شرکت را این‌ چنین بیان کرد: بنابر نامگذاری رهبر انقلاب، نسبت به امسال نیز همسو با شعار جهش تولید در همان ماه اول یعنی فروردین ۱۳۹۹ رکورد تولید را زدیم و این مصداق لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است .
در گام دوم بهره برداری از بزرگ ترین خط تولید کنستانتره در شرق کشور به میزان دو و نیم میلیون تن در شهرستان خواف را در نظر گرفتیم که انشالله در تابستان امسال به بهره برداری میرسد .هزینه ای که برای این طرح انجام شده است حدود دو هزار و دویست میلیارد تومان بوده است.
در گام سوم جهش تولید نیز بهره برداری از خط تولید هشتصد هزار تنی فولاد شادگان را در نظر گرفته ایم که به امید خدای متعال دراواخر سال جاری به انجام می رسد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار