استاندار خوزستان از راه اندازی کارخانه لاستیک سازی با حمایت صندوق توسعه ملی خبر داد

تاریخ انتشار: جمعه 5 اردیبهشت 1399 | 22:36 ب.ظ
استاندار خوزستان از راه اندازی کارخانه لاستیک سازی با حمایت صندوق توسعه ملی خبر داد زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان عصر جمعه به منظور بررسی مشکلات زیر ساختی شهر شرافت شوشتر و همچنین روند خط تولید کارخانه لاستیک سازی خوزستان در گتوند ، در این ۲ منطقه حضور یافت و علاوه بر افزایش میزان تولید و احداث کارخانه لاستیک سازی با حمایت صندوق توسعه ملی بر استفاده از نیروهای بومی منطقه برای پروژه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان عصر جمعه به منظور بررسی مشکلات زیر ساختی شهر شرافت شوشتر و همچنین روند خط تولید کارخانه لاستیک سازی خوزستان در گتوند ، در این ۲ منطقه حضور یافت و علاوه بر افزایش میزان تولید و احداث کارخانه لاستیک سازی با حمایت صندوق توسعه ملی بر استفاده از نیروهای بومی منطقه برای پروژه های جدید تاکید کرد .

به گزارش نخبگان غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم  شهر شرافت شوشتر در رابطه با زیرگذر با مشکلاتی مواجه بودند که در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شد و به زودی این مشکل برطرف می شود .

وی افزود: دستورات لازم به مدیر کل راهداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان در زمینه رفع مشکلات این منطقه ابلاغ شد و امید است عملیات اجرایی این پروژه ها  امسال آغاز شود .
استاندار خوزستان ادامه داد : همچنین در این سفر بازدیدی از کارخانه لاستیک سازی خوزستان در گتوند داشتیم که این کارخانه با ۵۰ پرسنل بنا به مشکلاتی در آستانه تعطیلی بود اما با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و حمایت از این بخش رونق پیدا کرد و اکنون بیش از ۲۸۰ نفر مشغول به کار شده اند .

وی تصریح کرد : در حال حاضر علاوه بر افزایش پرسنل ، تنوع کار نیز در این شرکت بیشتر شده و جا دارد از سرمایه گذار این بخش قدردانی کنیم .

شریعتی گفت : سعی داریم برنامه ریزی ها برای ایجاد زمینه لازم جهت احداث کارخانه تایرسازی نیز با حمایت صندوق توسعه ملی در این منطقه فراهم شود تا بتوانیم از واردات لاستیک و تیوب جلوگیری کرده و نیاز کشور را تامین کنیم.

وی بیان کرد: اگر این اقدام صورت گیرد، کارخانه لاستیک سازی گتوند تعهد داده که فعالیت خود را به سه نوبت ارتقا دهد و حداقل ۱۰۰ نفر دیگر نیز مشغول به کار می شوند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: طرح مجتمع کشت و صنعت شهید باغبانی نیز که جزو پادگانهایی بود که از سوی استانداری به نصر میثاق واگذار شد و در این مجتمع نیز اکنون کشت گندم ، کلزا، پرورش زنبور عسل و دامداری انجام شده‌ است.

وی افزود: همچنین پنج هکتار گلخانه در این مجتمع ظرف دو ماه آینده به بهره برداری می رسد و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز ۲۵ هکتار به آن اضافه می شود؛ کل پروژه ۵۰ هکتار گلخانه است که تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

شریعتی تصریح کرد : یک هزار راس دام در این مجتمع وجود دارد که قرار است تا پایان سال به ۲ هزار راس دام افزایش پیدا کند ؛ کشت نخیلات نیز رونق پیدا کرده تا در صنعت چوب نیز شاهد تولیدات خوبی باشیم .

وی ادامه داد : این مجتمع تا اندازه ای با مشکل کمبود آب مواجه است که در این زمینه اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته و سازمان آب و برق قرار است در این زمینه برنامه ریزی کند .

استاندار خوزستان تاکید کرد: شرکت لاستیک سازی گتوند و مجتمع کشت و صنعت این منطقه  باید توجه به نیروهای بومی داشته باشد و تلاش شود از ظرفیت نیروهای جوان برای رونق تولید استفاده شود ./ ابرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار