تامین معیشت نیروهای بومی سرلوحه ی شرکت فولاد خوزستان است

تاریخ انتشار: سه شنبه 26 فروردین 1399 | 02:18 ق.ظ
تامین معیشت نیروهای بومی سرلوحه ی شرکت فولاد خوزستان است زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ در چند روز گذشته، ویدیویی از صبحت های یک راننده تریلر مبنی بر کسر مبلغی از حق بار بابت هزینه های باشگاه فولاد خوزستان منتشر شده است. در این ویدیو راننده مذکور مدعی شده است در هر بارگیری، از حق کرایه مبلغ ۲۲۷ هزار تومان به صورت مبهم از نامبرده کسر شده و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ در چند روز گذشته، ویدیویی از صبحت های یک راننده تریلر مبنی بر کسر مبلغی از حق بار بابت هزینه های باشگاه فولاد خوزستان منتشر شده است. در این ویدیو راننده مذکور مدعی شده است در هر بارگیری، از حق کرایه مبلغ ۲۲۷ هزار تومان به صورت مبهم از نامبرده کسر شده و پس از پیگیری شخصی،‌ وی متوجه شده است،‌ این مبلغ را به صورت غیر قانونی، شرکت فولاد خوزستان، بابت هزینه های باشگاه برداشت می کند! البته در ادبیاتی تُند و غیر عادی از لفظ دزدی استفاده نموده که در جای خود قابل پیگیری است.

اما به منظور شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، باید یادآور شد، هیچ گونه هزینه ای از رانندگان، کامیون داران و در مجموع کارکنان حمل و نقل از سوی شرکت فولاد خوزستان بابت هزینه های باشگاه چه به صورت مستقیم و غیر مستقیم برداشت نمی شود.
از طرفی درآمد و هزینه ها باشگاه فولاد خوزستان به صورت جداگانه، سالیانه و به صورت علنی و در مجمع عمومی و با حضور سهامداران محاسبه و تعیین و تصویب و اعلام می شود.
در مورد هزینه های حمل و نقل باید یادآور شد، طبق قانون حمل و نقل جاده ای و تعرفه راهداری به میزان ۱۴ درصد بابت کمیسیون حق شرکت حمل و نقل است که از این میزان ۴ درصد حق پایانه و مابقی به شرکت حمل و نقل تعلق می گیرد.
نکته ی قابل توجه اینکه در این بین اضافه شدن هزینه (۴ درصد حق پایانه و یا بیمه تکمیلی) به اصل مبلغ کرایه است که هزینه ای هم متوجه راننده نمی شود.
در این رابطه تمامی اسناد و بارنامه ها به صورت الکترونیک و مطابق با تعرفه کشوری صادر و در صورت لزوم در اختیار بخش نظارت قرار داده می شود.
انتشار چنین مطلبی از سوی شرکت هایی است که نتوانسته اند به صورت قانونی و از طریق تشریفات و مقررات در مناقصات علنی امتیاز لازم را کسب کنند و هدف آن ها صرفا تخریب و سهم خواهی می باشد.
متاسفانه استفاده ابزاری از برخی رانندگان شریف که شبانه روز در جاده ها به کار و تلاش مشغول هستند، کاری غیر انسانی است.
باید یادآور شد، از سوی مدیریت شرکت حمل و نقل فولاد لجستیک که زیر مجموعه شرکت فولاد خوزستان می باشد، بلافاصله موضوع پیگیری شد‌ اما در این رابطه با راننده مورد نظر نیز هیچ گونه برخورد انفعالی صورت نگرفت و علاوه بر آن در زمان انتشار این بیانیه به ناملرده بار هم به مقصد اهواز از سنگان تعلق گرفت.
شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده شمش فولاد در کشور، همواره در مسیر آبادانی و اعتلای این مرز و بوم گام بر می دارد و با افتخار اعلام می داریم، این شرکت تامین معیشت یازده هزار تَن کارکنان را به صورت مستقیم و بیش از ۵۰ هزار تَن به صورت غیر مستقیم را عهده دار است و کلیه فعالیت های آن از منظر قانونی شفاف و مستند بوده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار