رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد:

پرونده احتکار برای انبارهای تاییدنشده تشکیل می شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 شهریور 1398 | 10:31 ق.ظ
پرونده احتکار برای انبارهای تاییدنشده تشکیل می شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر لزوم شناسایی و ثبت انبارها، گفت: انبارهایی که در سامانه جامع انبارها ثبت‌نام نکرده‌اند و یا مجوز نگرفته‌اند، در آینده نزدیک کالای آنها قاچاق محسوب می‌شود و پرونده احتکار برای این انبارها تشکیل خواهد شد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا،امیرحسین نظری در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر لزوم شناسایی و ثبت انبارها، گفت: انبارهایی که در سامانه جامع انبارها ثبت‌نام نکرده‌اند و یا مجوز نگرفته‌اند، در آینده نزدیک کالای آنها قاچاق محسوب می‌شود و پرونده احتکار برای این انبارها تشکیل خواهد شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا،امیرحسین نظری در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که دیروز (۲۳ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص سامانه جامع انبارها اظهار کرد: اطلاعات و آمار وضعیت موجودی کالا در انبارها از ضروری‌ترین اطلاعات جهت تنظیم بازار و همچنین کنترل قاچاق کالا است که در این زمینه از سوی وزارتخانه صمت سامانه‌ای به عنوان سامانه جامع انبارها پیش‌بینی شده و کار آن در حال تکمیل است.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های درگیر در این زمینه کمک کنند تا انبارهای خوزستان شناسایی و در این سامانه ثبت و ضبط شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در حال حاضر سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از نظر تایید واحدهای ثبت‌نام شده در ردیف هشتم کشور قرار دارد که موقعیت خوبی است اما باید تلاش شود که در وضعیت بهتری قرار بگیریم.

نظری ادامه داد: واحدهای ثبت‌نام کننده در این سامانه، ۲۸ هزار و ۶۰۷ واحد بوده که تاکنون یک هزار و ۷۶۰ واحد از این انبارها به نوعی تایید شده‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین ۲۲ هزار و ۹۱ واحد در لیست انتظار قرار دارند که انتظار می‌رود با تکمیل اطلاعات مندرج در سامانه کمک شود تا این واحدها نیز به نوعی در سامانه تایید شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یک خط تلفن مختص ارباب‌رجوع در خصوص سامانه جامع انبارها در نظر گرفته شده است. در این زمینه اراده جدی وجود دارد و باید همه دوستان مشارکت کنند تا انبارهای خوزستان زودتر شناسایی شوند.

نظری تصریح کرد: همچنین انبارهایی که در سامانه جامع انبارها ثبت‌نام نکرده‌اند و یا مجوز نگرفته‌اند، در آینده نزدیک کالای آنها قاچاق محسوب می‌شود و پرونده احتکار برای این انبارها تشکیل خواهد شد. انتظار می‌رود سازمان‌های درگیر مانند گمرک، جهاد کشاورزی، حمل و نقل و پایانه‌ها و دیگر سازمان‌ها تلاش کنند که به صورت خوداظهاری و یا با ارسال کتبی لیست انبارها به سازمان صنعت و معدن نسبت به ثبت انبارهای خود اقدام کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار