شهر اولین‌ها حال و هوای عجیبی دارد

پریسا زنگنه‌‌منش
تاریخ انتشار: جمعه 4 خرداد 1397 | 14:21 ب.ظ
شهر اولین‌ها حال و هوای عجیبی دارد زمان مطالعه: ۳ دقیقه مسیر پر فراز و نشیب لیگ یک فوتبال ایران برای نفت‌مسجدسلیمان به خوشبختی ختم شد. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد، نفتی که فصل گذشته آن شرایط نامناسب را داشت و ماندنش در لیگ یک در روزهای پایانی قطعی شد، امسال در قامت یک مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر ظاهر شود. برد ۳ بر […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مسیر پر فراز و نشیب لیگ یک فوتبال ایران برای نفت‌مسجدسلیمان به خوشبختی ختم شد.

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد، نفتی که فصل گذشته آن شرایط نامناسب را داشت و ماندنش در لیگ یک در روزهای پایانی قطعی شد، امسال در قامت یک مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر ظاهر شود.

برد ۳ بر صفر در اولین گام لیگ یک برابر ماشین‌سازی تبریز نوید روزهای خوبی برای طلایی پوشان مسجدسلیمانی بود؛ نفت شهر اولین‌ها امسال از همان ابتدا نشان داد که با برنامه و با هدف پا به لیگ گذاشته و قهرمانی در نیم‌فصل که مُهر تاییدی بر این موضوع بود.

نفت که امسال با انگیزه و مصمم‌تر از سال‌های قبل وارد مسابقات شده بود، بر خلاف فصل‌های گذشته با دوری از حواشی و داشتن انسجام و همدلی که در تمام مجموعه نمایان بود، در پی تعبیر رویای قهرمانی و دومین حضور در لیگ حرفه‌ای ایران بود.

نیم‌فصل دوم لیگ یک بر فکری و شاگردانش سخت‌ گذشت؛ تمام حریفان به قهرمان نیم‌فصل اول به چشم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی نگاه می‌کردند و هیچ تیمی برابر آن‌ نمی‌خواست امتیاز از دست بدهد. حواشی در هفته‌های پایانی به اوج خود رسیده بود و هواداران نفت دلواپس سرنوشت تیم خود بودند، هرچند سرمربی تیم در آرامش خاصی که در پی اعتماد به کار خود و بازیکنانش داشت، بارها اعلام کرده بود که با مردم مسجدسلیمان، قهرمانی تیمش را جشن خواهد گرفت.

نفت حتی می‌توانست دو سه هفته مانده به پایان مسابقات، صعود و قهرمانی خود را جشن بگیرد ولی آن‌قدر حساسیت در لیگ یک به اوج خود رسیده بود که کار نفتی‌ها به هفته پایانی و بازی سرنوشت‌ساز با مس رفسنجان کشیده شد. جایی که سه تیم از شانس قهرمانی و صعود به لیگ برتر برخوردار بودند.

اما نفتی که در تمام طول لیگ در بالای جدول بود، نمی‌خواست صدر را به راحتی از دست بدهد و تنها به دنبال صعود به لیگ برتر آن هم به عنوان نخستین تیم بود؛ از روزها قبل شور و هیجان خاصی در مسجدسلیمان برپا بود و همه، شهر را برای جشن صعود آذین بسته بودند. “سلام لیگ برتر”، از جمله بنرهایی بود که مردم این شهر در دیدار حساس با مس به ورزشگاه آورده بودند و این نشان‌دهنده اوج حسایت کار بود. شاگردان فکری هم با جسارت و مصمم‌تر از دیدارهای قبلی پا به میدان نبرد با مس رفسنجان گذاشتند و در نهایت نتیجه تساوی، رویای آن‌ها را تعبیر کرد.

اکنون شهر اولین ها حال و هوای عجیبی دارد و شب گذشته برای مردم این شهر یک شب خاص بود؛ تا نیمه‌های شب تمام مسجدسلیمان بیدار و غرق در شادی بود و همین مردم که شاید از حداقل امکانات اجتماعی و رفاهی با وجود نفت فراوانی که از زیر پایشان می‌گذرد، بی‌بهره‌اند، اکنون صعود به لیگ برتر را روزنه امیدی برای بیشتر دیده شدن و توسعه و پیشرفت شهرشان می‌دانند.

نفت چهار سال پیش نیز به لیگ برتر راه پیدا کرد ولی عمر حضورش در این رقابت‌ها تنها یک فصل پر فراز و نشیب و بسیار سخت بود و خیلی زود به دسته یک سقوط کرد اما نفتِ فکری با جسارت‌تر و باتجربه‌تر از آن نفت است، حتی اکنون مردم مسجدسلیمان هم بیشتر همراه تیم‌شان هستند، هرچند نگرانی تکرار سرنوشت چهار سال پیش کاملا در مردم این شهر دیده و حس می‌شود.

اکنون مردم شهر اولین‌ها که دومین صعود به لیگ برتر را تجربه می‌کنند، از مسوولان برای حمایت از این تیم بیشتر انتظار دارند و اصلا نمی‌خواهند سرنوشت قهرمانی تیم‌هایی همچون استقلال خوزستان برای آن‌ها تکرار شود و می‌خواهند تمام کسانی که روز گذشته با تیم‌شان عکس یادگاری گرفتند یا خود را در کسب این موفقیت سهیم می‌دانند، تیم‌شان را تنها نگذارند و نفت و مردم مسجدسلیمان اکنون منتظر خبرهای خوب هستند

تیم نفت اکنون مانند فوران چاه نفت خاورمیانه در سال ۱۲۸۷ در مسجدسلیمان،  فوران کرده است و همه مردم این شهر منتظر و امیدوارند که تیم شان سر و سامان بگیرد.

حضور چهار تیم در لیگ برتر کشور اتفاق خاصی است که برای اولین‌بار در فوتبال خوزستان رقم خورده است و مسوولان باید از اکنون برای حفظ این چهار سهمیه دست به کار شوند، هر چند صحبت‌ها‌ی چند روز اخیر مسوولان خوزستان نوید روزهای خوب برای خواستگاه فوتبال کشور است و این امید می‌رود که فصل آینده فصلی متفاوت برای خوزستانی‌ها باشد./ ایسنا خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار