مثلث خوزستانی لیگ برتر فوتبال در سال ۹۶

تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 فروردین 1397 | 11:30 ق.ظ
مثلث خوزستانی لیگ برتر فوتبال در سال ۹۶ زمان مطالعه: ۳ دقیقه سه تیم خوزستانی لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۹۶ شرایط متفاوتی را نسبت به یکدیگر تجربه کردند؛ تلاش برای کسب سهمیه آسیایی، ترس از سقوط به لیگ یک و دست و پا زدن در میانه جدول. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، خوزستان در لیگ برتر هفدهم، سه نماینده دارد که در […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سه تیم خوزستانی لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۹۶ شرایط متفاوتی را نسبت به یکدیگر تجربه کردند؛ تلاش برای کسب سهمیه آسیایی، ترس از سقوط به لیگ یک و دست و پا زدن در میانه جدول.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، خوزستان در لیگ برتر هفدهم، سه نماینده دارد که در سال ۹۶ اوضاع  واحوال متفاوتی داشتند. یکی برای آسیایی شدن می‌جنگد، دیگری برای ماندن در لیگ برتر و سومین تیم در میانه های جدول جا خوش کرده است. در زیر نگاهی کوتاه داریم بر آن چه در سال کهنه بر سه تیم خوزستانی رخ داد.

فولاد خوزستان که فصل را با شکست ۲ بر صفر مقابل پرسپولیس آغاز کرد تا پنج هفته به پایان فصل در بین تیم‌های خوزستانی بهترین نتایج را کسب کرده است. شاگردان پورموسوی بعد از شکست مقابل ایرانجوان بوشهر و کنار رفتن از جام حذفی، موفق شدند ۱۷ بازی متوالی در لیگ برتر را بدون شکست پشت سر بگذارند. آن‌ها تا اواسط نیم فصل دوم نیز در رتبه دوم جدول قرار داشتند اما دو تساوی و سه شکست پیاپی باعث شد تا به رتبه هفتم سقوط کنند، البته فاصله امتیازی تیم دوم و هفتم جدول فقط هفت امتیاز است. رقابت شش تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کار را برای فولاد سخت کرده است. بازی با تیم‌های ذوب آهن و پارس جنوبی می‌تواند تکلیف حضور این تیم در لیگ قهرمانان سال آینده را مشخص کند. همچنین فولادی‌ها امیدوارند تا با تمام شدن مراحل ساخت ورزشگاه مدرن و جدیدشان، سال آینده در ورزشگاه اختصاصی‌شان از حریفان خود پذیرایی کنند.

دیگر تیم خوزستانی لیگ برتر یعنی استقلال که دو فصل پیش موفق شد قهرمان لیگ برتر شود، در این فصل از عرش به فرش رسید؛ به صورتی که در حال حاضر یکی از تیم‌هایی است که خطر سقوط به دسته یک را احساس می‌کند. آن‌ها در این فصل ۱۲ بار مقابل حریفان شکست خوردند که از این حیث فقط تیم‌های سیاه جامگان و سپیدرود با ۱۴ شکست، آمار بدتری از آنها ثبت کرده‌اند. عبدالله ویسی سرمربی تیم که بعد از تجربه ناموفق در سپاهان بار دیگر سکان هدایت استقلال را بر عهده گرفت، کار سختی برای تکرار موفقیت‌هایش در این تیم داشت چرا که مشکلات مالی زیادی گریبان این تیم را گرفته بود. مشکلات مالی این تیم به حدی بود که بازیکنان این تیم قبل از بازی برگشت با پرسپولیس چند روز اعتصاب کردند و در تمرینات شرکت نکردند.

از پنج مسابقه باقی‌مانده، بازی با سپاهان و سیاه جامگان را می‌توان مهمترین بازی‌های این فصل استقلال خوزستان در نظر گرفت چرا که این تیم‌ها از رقیبان استقلال برای بقا در لیگ برتر هستند. آبی‌های خوزستانی همچنین می‌خواستند با حضور در فینال جام حذفی تا حدودی خود را از زیر فشار روزهای سخت این فصل خارج کنند اما شکست مقابل خونه به خونه در نیمه نهایی مانع رویاپردازی آنها برای قهرمانی در این جام و حضور در لیگ قهرمانان آسیا شد.

بر خلاف فولاد که برای کسب سهمیه آسیایی با رقیبان رقابت می‌کند و استقلال که تلاش می‌کند به لیگ دسته یک سقوط نکند، سومین نماینده خوزستان شرایط کم استرس‌تری را تجربه می‌کنند. نتایج تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در این فصل به گونه‌ای بوده است که تیم در منطقه امن جدول قرار گرفته است. آنها نه ترس سقوط دارند نه رویای کسب سهمیه لیگ قهرمانان.

فراز کمالوند که در سال ۹۶ به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد بارها در طول فصل و در مصاحبه‌های خود علیه مسئولان وزارت نفت به خاطر مشکلات مالی این باشگاه صحبت و از آنها به خاطر حمایت نکردن از این تیم انتقاد کرد. او همچنین یک بار در صفحه اینستاگرام خود از سمتش استعفا داد که با توجه به جدی نبودن این ماجرا او به کار خود در باشگاه ادامه داد. کمالوند با استفاده از مهره‌های جوان تیمش در بازی‌های پایانی لیگ، از همین الان این تیم را برای فصل بعدی رقابت‌ها آماده می‌کند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار