دستور استاندار خوزستان برای شتاب بخشی به طرح ها برای رفاه زائران اربعین

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 شهریور 1396 | 23:10 ب.ظ
دستور استاندار خوزستان برای شتاب بخشی به طرح ها برای رفاه زائران اربعین زمان مطالعه: ۳ دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ، در نشست فوق العاده ستاد اربعین حسینی که در آستانه ماه محرم برگزار شد غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با انتقاد از کندی برخی طرح ها به ویژه تعریض جاده ها و کمربندی شهر بستان که در مسیر حرکت کاروان های اربعین حسینی قرار دارد خواستار رفع […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ، در نشست فوق العاده ستاد اربعین حسینی که در آستانه ماه محرم برگزار شد غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با انتقاد از کندی برخی طرح ها به ویژه تعریض جاده ها و کمربندی شهر بستان که در مسیر حرکت کاروان های اربعین حسینی قرار دارد خواستار رفع برخی موانع در زمینه معارض زمین ها شد.
وی فرماندار دشت آزادگان را مکلف کرد مشکل برخی پیمانکاران راهسازی را که از وجود معارض در زمین های مسیر سوسنگرد – بستان – چذابه انتقاد داشتند حل کند.
فرماندار دشت آزادگان نیز گفت: گروهی در این فرمانداری موظف شدند موضوع معارض زمین را حل و فصل کنند که در این میان به برکت وجود امام حسین(ع) بسیاری از معترضان از حق خود گذاشتند و اجازه داده نشد پروژه ای مرتبط با اربعین حسینی به خاطر این مشکل معطل و متوقف شود.
عبدالرضا سعیدی نیا افزود: ما مشکل معارض نداریم اگر هم داشته باشیم اشخاص معارض را قانع می کنیم.

استاندار خوزستان در این نشست سخنان برخی پیمانکاران راهسازی که روی مسایل مالی و نرسیدن اعتبار اعتراض داشتند گوش داد و قول داد از همه توان و اختیارات خود برای تخصیص حداقل بخشی از اعتبارات مورد نیاز اقدام لازم را انجام دهد.

شریعتی با ابراز رضایت از روند طرح آبرسانی از بستان به پایانه چذابه که هم اکنون در ۶ جبهه کاری توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حال انجام است ابراز امیدواری کرد آب کرخه تا ۱۰ روز پیش از اربعین حسینی به چذابه برسد.
وی به طرح چهاربانده کردن مسیر ۶۰کیلومتری سوسنگرد به چذابه اشاره کرد و از اینکه هنوز نقاطی از این مسیر دست نخورده و کار چندانی روی آن صورت نگرفته زبان انتقاد و گفت: هیچ عذر و بهانه ای را در این خصوص نمی پذیریم.
موضوع دفع فاضلاب موکب ها(مراکز پذیرایی) در اطراف پایانه چذابه از دیگر مسائلی بود که در این نشست مطرح و قرار شد پکیج های تصفیه فاضلاب که قابلیت نصب در ۴۸ ساعت را داشته باشند به کار گرفته شود تا مسایل و مشکلات زیست محیطی بیش از ۴۰۰موکب مردمی حل و فصل شود.
استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به مصوبات نشست سه هفته پیش ستاد اربعین که در پایانه چذابه برگزار شد اظهارکرد: تلاش می کنیم همه زیرساخت های لازم اعم از جاده ، آب ، فاضلاب و توقفگاه خودرو را در پایانه مرزی چذابه تا اول ماه صفر به پایان برسانیم و از سال ۱۳۹۷ تنها از این تاسیسات نگهداری کنیم.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ، استاندار خوزستان عصر روز سه شنبه به اتفاق معاون امور عمرانی استانداری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خوزستان ، فرماندار دشت آزادگان و شماری از نمایندگان دستگاه های اجرایی خوزستان از مراحل تکمیل پروژه کمربندی سوسنگرد و بستان ، طرح توسعه ۱۰۰هکتاری توقفگاه خودرو و پروژه تعریض جاده سوسنگرد به چذابه دیدن، و با پیمانکاران این طرح ها به گفت و گو نشست.
وی گفت: همه باید تلاش و توان خود را به کار گیرید تا طرح های زیرساختی اربعین حسینی در مسیر اهواز – به چذابه در موعد مقرر (۱۰روز پیش از اربعین حسینی) به اتمام برسد.
اربعین حسینی ۱۸آبان است ولی از حدود ۱۵روز پیش از آن تا سه روز پس از روز اربعین ، کاروان های زیارتی در پایانه های چذابه و شلمچه در حال تردد هستند.
پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در ۱۶کیلومتری غرب خرمشهر ۲ کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال ۱۳۹۵ بود.
در اربعین حسینی حدود ۴۳۰هزار زائر از پایانه چذابه و ۶۵۰هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار