استاندارخوزستان:از ورود سیاست به بخش اقتصاد ممانعت کنیم

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 شهریور 1396 | 19:39 ب.ظ
استاندارخوزستان:از ورود سیاست به بخش اقتصاد ممانعت کنیم زمان مطالعه: ۳ دقیقه شریعتی: سرمایه گذاران در خوزستان مورد تکریم قرار گیرند به گزارش نخبگان و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت هفته دولت،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان  که  پیش از ظهر امروز در سالن کتابخانه مرکزی برگزار شد با گرامیداشت شهدای دولت اظهار داشت: در حوزه سرمایه […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شریعتی: سرمایه گذاران در خوزستان مورد تکریم قرار گیرند

به گزارش نخبگان و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت هفته دولت،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان  که  پیش از ظهر امروز در سالن کتابخانه مرکزی برگزار شد با گرامیداشت شهدای دولت اظهار داشت: در حوزه سرمایه گذاری، بخشی از کارها به سیاست های ملی باز می گردد و برخی دیگر در حوزه مسائل استان است.

وی با اشاره به اینکه در بخش ملی تنها پیشنهاد دهنده هستیم، ادامه داد: اما در بخش استانی در چارچوب قوانین و مقررات امکان سیاست گذاری و تسهیل امور وجود دارد.

شریعتی با بیان اینکه سرمایه گذاری در کشور به دو بخش سرمایه گذاری ماشین آلات و دارایی و ساختمانتقسیم می شود، گفت: تشکیل سرمایه ناخالص ماشین آلات از هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال در سال ۹۰ به هشتصد هزار میلیارد ریال در سال ۹۵ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سرمایه ثابت ناخالص در بخش ساختمان از ۸۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۰، به ۴۲۲هزار میلیارد ریال در سال ۹۵ به قیمت ثابت سال ۹۰ کاهش یافته است، توضیح داد: به تعبیری تشکیل سرمایه از ۱۹/۶ در سال ۹۰ به ۱۰/۸درصد کاهش یافته است.

استاندار خوزستان به افزایش قیمت جهشی نفت و عدم برنامه ریزی مدون و دراز مدت درآمد کشور اشاره و افزود: از سویی دیگر با وجود بالا رفتن هزینه های جاری کشور، با کاهش جدی قیمت نفت مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه روند سرمایه گذاری کاهش یافت، گفت: اشتغال، تولید بیشتر و توسعه کشور تنها در صورتی ممکن است که این پیکان سیر صعودی پیدا کند.

شریعتی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا ظرفیت های جدید به صنعت نفت بیفزایم، یادآور شد: در غرب کارون پروژه مشترک است که ۳۴۰هزار بشکه نفت درحال حاضر تولید می کنیم اما این امکان وجود دارد که تا یک میلیون و ۲۰۰هزار بشکه نفت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه باید سرمایه گذاری خارجی جذب شود، خاطر نشان کرد: کشورهای بسیاری همچون ترکیه، مالزی و برزیل از این طریق به توسعه دست یافتند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حضور سرمایه گذار خارجی نیازمند الزاماتی است، تصریح کرد: باید فضای کسب و کار کشور و فضای ورود سرمایه به کشور بهبود یابد و امنیت فرهنگی و اجتماعی بر کشور حاکم شود.

وی با تأکید بر اینکه شرایط اقتصادی و فرهنگی در کشور باید به ثبات برسند، ادامه داد: از ورود سیاست به بخش اقتصاد و سیاسی کردن آن ممانعت کنیم .

شریعتی با اشاره به اینکه سرمایه گذار باید مورد تکریم قرار گیرد، تصریح کرد: در استان خوزستان متأسفانه مشکلاتی در حوزه سرمایه گذاری وجود دارد. علی رغم آنکه در گفتار از حضور سرمایه گذار استقبال می شود اما در عمل  عرصه را بر وی تنگ می کنند.

وی به فرصت ها و ظرفیت های استان اشاره و اظهار داشت: سرمایه گذاران در استان لرستان از هفت سازمان استعلام  می کنند درحالیکه تعداد این مجوزها در خوزستان ۲۳ عدد می باشد که این بعلت پتانسیل های بی شمار در استان است اما روند سرمایه را کند می کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی نیز بر این موانع می افزایند، گفت: حوزه معاونت اقتصادی در یکسال گذشته کارهای زیرساختی بسیاری را آغاز کرده که درآینده بخشی از آنها بازگو و وارد مراحل اجرایی می شود.

وی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته از این ۲۳ سازمان، ۷۶۰ فرآیند در بحث اعطای مجوز صورت می گیرد که نوعی برورکراسی اداری است. معاونت اقتصادی با نشست های متعدد با مدیران این فرآیندها را به ۱۶۰ فرآیند کاهش داده اند.

شریعتی با بیان اینکه حوزه صنعت و شهرک های صنعتی باید به دنبال رفع سنگ اندازی ها باشند، خاطر نشان کرد: اگر استان قرار است به توسعه برسد با کمک بخش خصوصی خواهد رسید و با تلاش دولتمردان به تنهایی به جایی نمی رسد.

 استاندار خوزستان با اشاره مشاغل کوچک در بخش شهرک صنعتی شماره ۵ خاطرنشان کرد: مشکلات اخذ مجوز برای راه اندازی شهرک صنعتی شماره پنج در حال انجام است. همچنین راه اندازی شهرک انژری حدفاصل ماهشهر و‌امیدیه در حال پیگیری است .این طرح جهت تصویب در هیات دولت است و در صورت تاسیس این شهرک صنعتی استان توانایی رقابت بین المللی پیدا می کند .

وی با بیان اینکه اقتصاد عراق محرکه صنایع کوچک استان است ادامه داد: در حوزه صادرات محصولات مختلف به عراق باید موانع را برطرف کنیم، حل موانع صادرات به عراق باید در اولویت نخست مسئولان استان قرار گیرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار