تشریح آخرین وضعیت روند طرح های فرودگاه های مسجدسلیمان و بهبهان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 تیر 1396 | 17:00 ب.ظ
تشریح آخرین وضعیت روند طرح های فرودگاه های مسجدسلیمان و بهبهان زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان در گفتگو با خبرنگاران آخرین وضعیت روند طرح های فرودگاه های مسجدسلیمان و بهبهان را تشریح کرد. نخبگان: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان سه شنبه ۱۳ تیرماه در گفتگو با خبرنگاران در مورد طرح های فرودگاه های مسجد سلیمان و بهبهان اظهار کرد: صبح امروز نشستی برای ساماندهی و هماهنگی های لازم برای […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان در گفتگو با خبرنگاران آخرین وضعیت روند طرح های فرودگاه های مسجدسلیمان و بهبهان را تشریح کرد.

نخبگان: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان سه شنبه ۱۳ تیرماه در گفتگو با خبرنگاران در مورد طرح های فرودگاه های مسجد سلیمان و بهبهان اظهار کرد: صبح امروز نشستی برای ساماندهی و هماهنگی های لازم برای فرودگاه مسجد سلیمان و بهبهان برگزار شد، فرودگاه مسجدسلیمان از قبل بخشی از کارهای آن انجام شده بود از جمله باند فرودگاه که تعمیرات اساسی شده و آماده شده است.

شریعتی افزود: بحث هایی در مورد ساخت سالن و ترمینال مسافری فرودگاه مسجد سلیمان است البته وزارت نفت ساخت آن را تقبل کرده است اما در مورد اینکه مکان آن کجا باشد بحث هایی بوده و تقریبا چند ماه است با ارتش مذاکراتی داریم و نماینده شهرستان هم در این مورد پیگیری هایی داشته است و انشاالله برای جانمایی ترمینال فرودگاه به توافقاتی خواهیم رسید تا بعد از آن فرودگاه ساخته شود و کار به یک سرانجامی برسد و آماده بهره برداری شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به ورود هواپیماهای ای تی آر به کشور که با تعداد ۵۵ تا ۷۰ مسافر میتوانند پرواز کنند و ویژه فرودگاه های غیر از مراکز استان ها هستند خودمان را ملزم می دانیم شرایطی فراهم کنیم تا استان خوزستان استفاده لازم را از آن داشته باشد و این هواپیماها می توانند در توسعه مناطق مختلف استان نقش مهمی را ایفا کنند.

شریعتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی هم در منطقه زیلایی در حال احداث است می تواند در توسعه فرودگاه نقش داشته باشد و همچنین منطقه ویژه پتروشیمی هم می تواند با استفاده از ظرفیت فرودگاه سرمایه گذاری و امکانات را به منطقه بیاورد.

استاندار خوزستان در مورد فرودگاه بهبهان گفت: این فرودگاه یک فرودگاه نظامی است که صحبتها و توافقات اولیه را با پدافند هوایی داشته ایم و موافقت ضمنی و اولیه را داشته اند و این طرح هم با محوریت پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ در حال پیگیری است و مقرر شد کمیته ای برای پیشبرد هر دو پروژه فرودگاه های مسجدسلیمان و بهبهان جهت پیگیری و رفع موانع پیش رو فعال شود.

شریعتی یادآور شد: برنامه ما این است در سریع ترین زمان ممکن پرواز برقرار شود و کارهایی مثل ساخت ترمینال و تجهیز و نوسازی نویگیشن ها هم به مرور انجام شود اما تاکید بر انجام پرواز ایمن است که در توسعه و رشد دو منطقه هم ان شاالله نقش داشته باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار