جنجال سردار ناصری و اصولگرایان! در جلسه علنی شورای شهر اهواز

اذعان سردار علی ناصری به دخالت نهادهای امنیتی و محبوبیت سران اصلاحات

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 خرداد 1396 | 16:37 ب.ظ
اذعان سردار علی ناصری به دخالت نهادهای امنیتی و محبوبیت سران اصلاحات زمان مطالعه: ۶ دقیقه در جلسه علنی شورای شهر اهواز چه گذشت؟ از سخنان جنجالی و شگفت آور ناصری تا واکنش دو عضو اصولگرای شورای چهارم شهر اهواز حسین حیدری : آقای ناصری چرا از تربیون شورای شهر در مقاصد سیاسی خود سوءاستفاده می کنید؟ شما این حق را ندارید که از سران فتنه از این تربیون تجلیل کنید؟ […]
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در جلسه علنی شورای شهر اهواز چه گذشت؟ از سخنان جنجالی و شگفت آور ناصری تا واکنش دو عضو اصولگرای شورای چهارم شهر اهواز

حسین حیدری : آقای ناصری چرا از تربیون شورای شهر در مقاصد سیاسی خود سوءاستفاده می کنید؟ شما این حق را ندارید که از سران فتنه از این تربیون تجلیل کنید؟ سران فتنه ای که رهبری آنها را یاغی و نانجیبان انقلاب خواندند شما از آنها را تقدیر می کنید؟

نخبگان: صدوهفتادمین جلسه علنی شورای چهارم اسلامی کلانشهر اهواز تحت تاثیر اعلام نتایج پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی کلانشهر اهواز قرار داشت. در این جلسه نطق سردار علی ناصری در انتقاد از آنچه وی دخالت برخی از نهادهای نظامی در استان عنوان کرد حاشیه ساز شد. به طوری چند تن ارز اعضای شورا به نطق جنجالی او واکنش نشان دادند.

هوشنگ شیرمردی رییس شورای شهر اهواز در جلسه علنی شورای شهر گفت: کاندیداهای معترض در انتخابات شورای شهر اهواز باید از مجاری قانونی اعتراضات را دنبال کنند. در صورت نرسیدن به نتیجه مطلوب به دفتر رهبری شکایت  کنند. در صورت عدم نتیجه شکایت خود را در پیشگاه خداوند خواهیم برد. انشاالله مدیران اجرایی و نظارت انتخابات به وظایف خود عمل می کنند.

شیرمردی بیان داشت: شورای چهارم اسلامی کلانشهر اهواز آمادگی خود را جهت همکاری ؛,تعامل با شورای پنجم اسلامی کلانشهر اهواز در صورت تایید انتخابات شورای شهر اعلام می دارد. رییس شورای شهر اهواز تصریح کرد: همه اعضای شورای شهر اهواز خود را سرباز نظام می دادند و در سنگرهای دیگر آماده خدمت به نظام رسیدند.

دکتر جمشید سلحشور دبیر شورای اسلامی کلانشهر اهواز در این جلسه ضمن تقببیح انتشاردهندگان کلیپ مشاجره برخی از اعضای شورای شهر اهواز در شبکه های اجتماعی استان؛کشور و خارج از کشورگفت: این کلیپ مربوط به سه سال گذشته است. وی هدف از انتشار این ویدئو را تخریب و زیرسوال بردن شورای چهارم اسلامی کلانشهر اهواز با هدف تاثیرگذاری بر رای مردم در انتخابات شورای شهر اهواز تلقی کرد.

سید محمد جواد رضوی دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت : مردم خوزستان علیرغم گلایه مندی ها و مشکلات موجود به رییس دولت فعلی رای دادند که این امر مسئولیت دولتمردان آینده را سنگین تر می کند. رضوی ادامه داد:امیدوارم دولت دوازدهم نیز به وعده های خود عمل کند.

علی ناصری نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز که به جای ابتسام الباجی در ردیف ناطقین این جلسه علنی قرار گرفته بود با اشاره به نتایج انتخابات شورای شهر اهواز  گفت: چرا اکثریت علما و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و امامان موقت جمعه ما در مورد تخلفات محرز  در انتخابات سکوت اختیار کرده اند؟! از کدام حق الناس صحبت می کنید ؟ آیا به فرموده رهبری انقلاب آرای مردم حق الناس نیست؟ در جلسه ای که قریب یکصدتن از کاندیداهای معترض به نتیجه انتخابات از شب تا ساعات اولیه بامداد با استاندار خوزستان داشتیم مسئولان آن جلسه عنوان کردند :هیچکدام از علما و نمایندگان خبرگان رهبری خواستار ابطال انتخابات شورای شهر اهواز نشدند. این در حالی است که برخی از آنان در میان جمعیت معترضین سخن از ابطال انتخابات شورای شهر اهواز را به میان آوردند. برخی می گویند ابطال انتهابات تبعات اجتماعی و امنیتی را به دنبال خواهد داشت. به این بهانه می خواهند انتخاباتی را سراسر تخلف در آن اتفاق افتاده است را تایید کنند. این در حالی است اعتماد عمومی مردم از نتایج انتخابات شورای شهر اهواز مخدوش شده است. باید اعتماد عمومی را به شهروندان اهواز بازگرداند.

نایب رییس شورای شهر اهواز ادامه داد:  اگر راه یافتگان به شورای شهر اهواز از جناح مقابل و اصلاح طلب بودند باز هم برخی از علما و دیگر نمایندگان  و هیات نظارت سکوت می کردند؟  وی اضافه کرد : به اذعان مجریان و ناظران انتخابات شورای شهر اهواز بازشماری آرا قبل از اعلام نهایی نتایج غیرقانونی ست. آنها اعتراضات خودجوش و‌ مدنی را دستاویز این امر می دانند . آنها عنوان می کردند که در بازشماری آرا تخلفات محرز هویدا شده است. ما یک قدم از در جهت دفاع از حقوق مردم  عقب نخواهیم نشست.

سردار علی ناصری با اشاره به سوابق ممتد خود در دفاع مقدس و پنج بار جراحت در جنگ مدعی شد که از بسیاری از سرداران سپاه سوابق درخشان و آشکاری در دفاع مقدس دارد.  این عضو شورای شهر اهواز گفت: برخی از آقایان مرا در میان بسیجیان جوان به ناصری ضد ولایت فقیه معرفی کرده اند. دلیل آن را می دانم . دلیلش حمایت و مراوده من با مرحوم آیت الله ها

شمی رفسنجانی است . در دیدار با آیت الله هاشمی گفتم بدخواهان شما در مجلس خبرگان رای نمی آوردند. او رای اول را آورد و در انتخابات شورای شهر تهران فرزند برومندش نفر اول می شود .

نایب رییس شورای شهر اهواز تصریح کرد: به من و  برخی از اعضای فعلی شورای شهر اهواز اتهام اختلاس و دزدی می زنند؟  شمایی که نماز گذار هستی و این موضوع را منتشر کردید، چگونه ادعای دین داری می کنید؟ قبل از این که صحبت های من را بشنوید، این است دینداری؟ جواب خدمت من در طول اسارت و جنگ این است؟ این فضای مذهبی ماست. اینگونه است که آقای سیدمحمدخاتمی با انتشار کلیپ پنج دقیقه ای پیروز انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تهران را رقم می زند. ناصری اضافه کرد: آقای موسوی اگر در این وضعیت به رحمت خدا برود به گفته ناصری مانند مراسم  تشییع جناره آیت الله هاشمی رفسنجانی خواهد شد!

نایب رییس شورای شهر اهواز با انتقاد از آنچه دخالت برخی از نهادهای نظامی در انتخابات گذشته قلمداد کرد و گفت: نهادهای نظامی نباید در انتخابات دخالت کنند. ناصری بیان داشت: من کارمند بانک بودم اما در دوران دفاع مقدس با هدف دفاع از میهن به عضویت سپاه درآمدم.در دیدار با برخی از فرماندهان سپاه به دلیل ناراحتی از برخی رفتارها خواستار بازنشستگی شدم. در این هنگام محمدجواد رضوی در اعتراض به نظق حاج علی ناصری گفت: آقای ناصری شما این حق را نداری که به مقدسات نظام اهانت کنید. بحث تخلف در انتخابات شورای شهر اهواز ارتباطی با سپاه این نهاد مقدس و انقلابی ندارد. ناصری به انتشار ویدئو جلسه جنجالی و غیر علنی شورای شهر اهواز اشاره کرد و انتشار را به قشر خاصی از آنچه وی بچه های مذهبی عنوان کرد نسبت داد که با اعتراض رامی علاسوند دیگر عضو شورای شهر اهواز مواجه شد.

سیدمحمد جواد رضوی در پاسخ به آنچه اتهامات علی ناصری به نهاد انقلابی سپاه دانست گفت: با توجه به چه استنادی به سپاه این نهاد انقلابی اتهام دخالت در انتخابات را وارد می کنید؟ فرضا دو پاسدار بازنشسته از کاندیدا یا کاندیداهایی حمایت کردند به کلیت این نهاد ارتباطی پیدا نمی کند. اینجا شخصیت ها و نهادهای نظام زیر سوال رفت. از فتنه گران ۸۸ تجلیل شد. ما در این خصوص سکوت نمیکنیم. ما به شمارش آرا معترض هستیم. نباید حرف های ترامپ و اوباما از زبان برخی از اقایان که سابقه خوبی در انقلاب و دفاع مقدس دارند بزنند.

در ادامه جمشید سلحشور گفت:نظرات آقای ناصری اعتقادات شخصی اوست و به منزله نظر شورای شهر اهواز نیست.
هوشنگ شیرمردی گفت: انتظار اینگونه اظهارنظرات تند و خارج از چارچوب شورا را نداشتم و ایشان خود باید پاسخگو اظهارات و نطقه نظرات خود باشند.

شیخ کاظم سواری دیگر عضو شورای شهر اهواز در رابطه با فیلم منتشر شده در شبکه های مجازی علیه شواری چهارم گفت: همه می دانند در یک خانواده هم اختلاف دیدگاه وجود دارد. در آن جلسه اتفاق خوبی رخ نداد. چرا اتفاقات که باعث این درگیری و تنش شد در آن ویدئو به نمایش گذاشته نشد؟ سواری انتشار این فیلم را خیانت به شهروندان اهوازی دانست و گفت: این جلسه غیرعلنی و محرمانه بود و باید به مسببان انتشار این کلیپ برخورد قانونی کرد. از همه عزیزان توقع دارم نسبت به انشتار این ویدئو تخریبی واکنش لازم را نشان دهند. حراست شورا و شهرداری باید در این زمینه پاسخگو باشد. این فیلم از دوربین ثابت خارج شده است. در آن زمان که من شاکی آقای ناصری شدم مدیران حراست فیلم را در اختیار من نگذاشتند. این فیلم در راستای تیرخلاص زدن به شورای چهارم اسلامی کلانشهر اهواز منتشر شده است.

حسین حیدری از اعضای شورای چهارم کلانشهر اهواز که بر اساس اعلام نتیجه فرمانداری اهواز به شورای پنجم این کلانشهر نیز راه یافته است در واکنش به اظهارات علی ناصری در نطق پیش از دستور گفت: آقای ناصری با چه مجوزی نهاد اتقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را متهم به دخالت در انتخابات می کنید. نهادی که پس از سال ها از پایان دفاع مقدس هنوز در خارج از مرزها در راستای دفاع از این خاک شهید می دهند را زیرسوال می برید؟ آقای ناصری چرا از تربیون شورای شهر در مقاصد سیاسی خود سوءاستفاده می کنید؟ شما این حق را ندارید که از سران فتنه از این تربیون تجلیل کنید؟ سران فتنه ای که رهبری آنها را یاغی و نانجیبان  انقلاب خواندند شما از آنها را تقدیر می کنید؟ سران فتنه که هفت ماه تمام کشور را به دلیل ناکام ماندن از قدرت آشوب کشیدند دفاع می کنید؟ با کدام منطق و استدلال سپاه را متهم می کنید؟ واقعا برای شما متاسفم. شما باید در چارچوب آیین نامه شورا سخن بگویید.

در این هنگام علی ناصری خطاب به حسین حیدری گفت: من در انتخابات مجلس از حوزه سوسنگرد رای نیاوردم. در شورای سوم رای نیاوردم آیا اعتراض کردم. ناصری بار دیگر خطاب به حسین حیدری گفت: شما منتخب مردم نیستید! شما رای نیاوردی. من حق دارم انتقاد کنم. به جز معصومین علیهم السلام

همه باید انتقاد پذیر باشند. به نام اصولگرایی و دین داری در انتخابات تخلف کردید.

حسین حیدری در پاسخ گفت: شورای چهارم کلانشهر اهواز تاکنون در مباحث و جریانات سیاسی و قومی دخالت نکرده است. در واپسین روزهای این شورا حق ندارید شورای شهر را به مسائل جناحی آغشته کنید. حق ندارید از فتنه گران حمایت کنید.

علی ناصری در پاسخ گفت: همین به قول شما فتنه گران بودند که رییس جمهور را با یک ویدئو پنج دقیقه ای تعیین کردند و نتیجه انتخابات را رقم زدند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار