شهردار اهواز؛ در ۶ ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از خیابان‌های اهواز آسفالت شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 آذر 1402 | 09:47 ق.ظ
شهردار اهواز؛ در ۶ ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از خیابان‌های اهواز آسفالت شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه شهردار اهواز از آسفالت یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از خیایان‌های اهواز در ۶ ماهه اول سال جاری خبرداد و گفت: جمع آسفالت‌های انجام شده تا ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۴ به بیش از ده میلیون متر مربع خواهد رسید.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ رضا امینی روز سه شنبه ۱۴ آذرماه در جلسه ای که با حضور مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور، محمدخانچی معاون استاندار و برخی از مسئولان استانی در دفتر معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: کار در شهرداری اهواز به دلیل مشکلات زیاد مانند آبگرفتگی، آسفالت و نظایر آن و همچنین استقبال از زائرین اربعین حسینی که چندین ماه را برای آماده سازی به خود اختصاص می‌دهد سنگین بوده و وقتی برای استراحت در این شهرداری وجود ندارد.

وی افزود: ۵۰ مسیله محوری در اهواز وجود دارد که هر کدام می‌تواند یک شهر را به چالش بکشد، لذا انتظار می‌رود سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور نگاه ویژه‌ای به این شهر داشته باشد.

شهردار اهواز با بیان اینکه این سازمان در حوزه نیروی انسانی متخصص، آسفالت، خودروهای حمل و نقل و تجهیزات دارای کمبود است، گفت: کمبود نیروی تخصصی و تجهیزات در برخی حوزه‌ها مانند آتش‌نشانی که یک سازمان تخصصی با وجود حجم سنگین کارها، شهرداری را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور با جدا شدن از معاونت عمرانی وزارت کشور در بسیاری از حوزه‌ها مانند حمل و نقل ورود کرده که تاثیر آن را در سطح شهرداری‌های کشور مشاهده می‌کنیم.

امینی اضافه کرد: سعی داریم با حمایت وزارت کشور تا پایان این دوره فاز اول قطار شهری را که سال‌ها متوقف شده بود را به سرانجام برسانیم تا مردم شهر اهواز نیز از این خدمت بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه آسفالت و سیستم دفع آب‌های سطحی از اولویت‌های مردم اهواز است، تصریح کرد: اقداماتی در حوزه دفع آب‌های سطحی انجام شده است؛ در گذشته در برخی مناطق بحرانی چندین روز آبگرفتگی وجود داشت ولی در حال حاضر در چندین ساعت آب‌ها تخلیه می‌شود و حداکثر در برخی مناطق ۱۲ ساعت آبگرفتگی داریم که در آینده با پروژه‌هایی که تعریف شده ساعت‌های آبگرفتگی نیز در مناطق بحرانی کاهش خواهد یافت.

شهردار اهواز با اشاره به نهضت آسفالت در شهر گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ هزار متر مربع، در سال ۱۴۰۱ یک میلیون ۱۰۰ هزار متر مربع، ۶ ماهه اول سال جاری نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از خیابان‌های اهواز آسفالت شده است و تا پایان سال یک میلیون ۷۰۰ هزار متر مربع دیگر به آن اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای سال آینده سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۴ نیز یک میلیون و ۹۵۰ هزار متر مربع آسفالت پیش‌بینی شده تا جمع مساحت آسفالت انجام شده در شهر به ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار متر مربع برسد.

امینی در پایان خواستار توجه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور به سیستم حمل و نقل عمومی اهواز و کمک در خرید خودرو برای بهبود در این حوزه شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار