امام جمعه اهواز:

دانشجو به پیشرفت علمی کشور و واقع بینی در آرمانخواهی اهتمام داشته باشد

تاریخ انتشار: جمعه 10 آذر 1402 | 17:32 ب.ظ
دانشجو به پیشرفت علمی کشور و واقع بینی در آرمانخواهی اهتمام داشته باشد زمان مطالعه: ۲ دقیقه امام جمعه اهواز با بیان اینکه آرمانخواهی و مطالبه گری دو انتظار از دانشجویان است، گفت: یک دانشجو باید اهتمام به پیشرفت علمی کشور و واقع بینی در آرمانخواهی را داشته باشد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز امروز ۱۰ آذرماه در خطبه های نماز جمعه اهواز گفت: یکی از مسائل مطرح در خانواده بحث فرزندآوری است. براساس آیات قرآن مسائل اقتصادی برای فرار از فرزندآوری موجه نیست. خداوند روزی همه موجودات را تامین می کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ما از فرهنگ ناب قرآن کریم فاصله گرفته ایم، گفت: امروزه هم زن هم مرد جزء سرمایه های یک کشور است. آنانی که دنبال فرهنگ منحط غرب هستند فرزندان خود را بخاطر ترس از فقر می کشند.

موسوی فرد گفت: در ایام هفته روز جمعه به طور ویژه به امام زمان(عج) تعلق دارد و حتماً در طول روز باید با ایشان خلوت کنیم. هر روز خواندن دعای عهد مستحب است.

امام جمعه اهواز با اشاره کرد چند مناسبت در تقویم بیان کرد: روز نیروی دریایی است. از زمان انقلاب اسلامی تاکنون نیروی دریایی بر عرشه قدرت است. امروز در عمق راهبرد است و در کنار گوش آمریکا حاضر است.

وی با اشاره به روز دانشجو گفت: آرمانخواهی و مطالبه گری دو انتظار از دانشجویان است. آرمانخواهی باید در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی باشد. یک دانشجو اهتمام به پیشرفت علمی کشور و واقع بینی در آرمانخواهی را داشته باشد. دانشجو باید عمق مطالبه گری را بداند. شناخت و پرسش درباره اولویت های کشور در ابعاد مطالبه گری عمیق و ارزش گرایی از دیگر ویژگی هایی است که یک دانشجو باید داشته باشد.

وی با اشاره به راهپیمایی مردم در حمایت از مردم مظلوم غزه پس از نماز جمعه، گفت: این حمایت ها به آنها دلگرمی می دهد. یک روزی تنها سلاحشان سنگ بود. به برکت انقلاب دستشان پر شده و می توانند از خودشان دفاع کنند. مقام معظم رهبری بر حمایت از مردم غزه همیشه تاکید دارند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند قطعا مردم غزه پیروز هستند. امروز رژیم صهیونیستی التماس برای تمدید آتش بس می کند. آنها سه هدف عمده داشتند گفتند سربازان آموزش دیده را می بریم و سربازانمان را آزاد می کنیم. کل عالم علیه آنها بلند شد و باورشان نمی شد. گفتند حماس باید نابود شود و کوچاندن مردم غزه از اهداف دیگر آنها بود. مثل جنگ ۳۳ روزه که دشمن صهیونیست میخواست به لبنان حمله کند اینها بنا داشتند باقی مانده سرزمین فلسطین جمعیتش را بین ۱۶ کشور تقسیم کنند و چیزی به نام فلسطین بر صفحه جغرافیایی دنیا نباشد اما جلویش را گرفتند. اینها نمونه های عینی است که وقتی مردمی ایمان و عزم و اراده و وحدت داشته باشند تکنولوژی و ابزارهای مدرنی که دشمن به رخ دنیا کشید در مقابل آنها رنگ می بازد.

موسوی فرد گفت: مردم فلسطین درس از مردم ایران درس مقاومت آموختند. صدور انقلاب به معنی صدور فکر بسیج و مقاومت است. اهداف دست نیافتنی با تکیه بر خدا دست یافتنی می شود. امروز همه زوال رژیم صهیونیستی را باور کردند. به اذن خداوند این امر زمینه ای برای محو آمریکا است.

برچسب‌ها:
آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار