بزرگان و سران عشایر ظرفیتی بزرگ برای امنیت و نظم پایدار در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 11 آذر 1402 | 16:10 ب.ظ
بزرگان و سران عشایر ظرفیتی بزرگ برای امنیت و نظم پایدار در خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بزرگان و سران عشایر را ظرفیتی بزرگ برای ارتقای امنیت و استقرار نظم پایدار در استان دانست.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش خبرنگار نخبگان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست هم اندیشی و تخصصی با سران و بزرگان عشایر و طوایف استان با موضوع بررسی راهکار‌های تسریع در امور صلح و سازش به مناسبت آغاز پویش به حرمت حضرت فاطمه زهرا (س) می‌بخشم، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و تبیین فضائل و جایگاه آن حضرت، بزرگان و سران عشایر را ظرفیت عظیمی جهت ارتقاء امنیت، استقرار نظم پایدار و همچنین گسترش فرهنگ صلح و سازش در خوزستان دانست و اظهار داشت: باید بزرگان و سران عشایر بعنوان یک همیار توانمند در تمامی بخش‌ها و زمینه‌های امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کشور نقش آفرینی کنند و همواره از ظرفیت آنان استفاده و بهره برد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بلقوه سران و بزرگان طوایف و عشایر، شورای حل اختلاف استان باهدف ترویج و توسعه صلح و سازش و مبارزه با سنت‌های غلط، شعب ویژه عشایر در بیشتر حوزه‌های قضایی راه اندازی کرده که با همت اعضای همین شعب و دیگر شعب، بیش از ۱۶۴ پرونده مهم قصاصی را از ابتدای سال و تاکنون منتهی به صلح و سازش کردند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: همراهی سران و بزرگان طوایف و عشایر که از تأثیرگذارترین افراد جامعه هستند علاوه بر کمک به حل برخی اختلافات و نزاع‌ها نیز نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش تیراندازی‌ها در مراسمات، مبارزه با سنت‌های غلط و ایجاد امنیت استان دارند و باید از شایستگی‌های آنان را در این مسیر تقدیر شود.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان مشارکت بزرگان، ریش سفیدان و سران عشایر  با دستگاه قضایی خوزستان را مطلوب و رضایت بخش دانست و اضافه کرد: این روند همکاری و مشارکت، با تشکیل هئیت‌های صلح در استان، پیشرفت برنامه‌ها، پویش‌های که به منظور تسریع در ایجاد صلح و سازش و همچنین تحقق سند تحول قضایی را تسهیل می‌کند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، صداقت، تدین و تبحر را از ویژگی‌های سران عشایر خواند و با بیان اینکه پیچیده‌ترین مشکلات با حضور بزرگان حل می‌شود، گفت: بزرگان و سران طوایف باید برای جلوگیری از تنش‌های اجتماعی وارد عمل شوند.

سیدقادر موسوی، معاون دادستان مرکز استان، رویکرد دستگاه قضایی به سمت ارتقای تعامل و همکاری متقابل بزرگان، ریش سفیدان و سران عشایر جهت اتخاذ راهکار‌های مناسب و پیشگیری از جرائم در خوزستان دانست و عنوان کرد: برخی تعصبات خلاف شرع و قانون یکی از آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در استان می‌باشد که با مشارکت و همکاری بزرگان، ریش سفیدان و مردم نقش‌محوری در فرهنگ سازی و جلوگیری از این آسیب‌ها دارند.

وی گفت: مهمترین وظیفه و از اهداف دستگاه قضایی اجرای عدالت و افزایش احساس امنیت در جامعه است که در واقع لازمه رسیدن به این اهداف، مشارکت و تعامل هر چه بیشتر با مردم است.

در این نشست که با حضور شجاع معاون رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اهواز و یکی از مسئولان امنیتی استان برگزار شد تعدادی از اعضاء و صلح یاران شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر، پیرامون تسریع در صلح و سازش پرونده‌ها و نحوه همکاری و مشارکت مردمی، به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و نظرات خود پرداختند./خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار