یک هزار تاکسی شهری اهواز نوسازی می‌شوند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 آبان 1402 | 22:57 ب.ظ
یک هزار تاکسی شهری اهواز نوسازی می‌شوند زمان مطالعه: ۲ دقیقه شهردار اهواز از برنامه‌ریزی برای نوسازی یک هزار تاکسی خبر داد و گفت: با مجوز شورای شهر، بخش مهمی از کارمزد بانکی تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها را شهرداری متقبل شده است.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رضا امینی امروز (۱۷ آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری اهواز در راستای تقویت حمل و نقل ناوگان عمومی، نوسازی یک هزار تاکسی را هدف‌گذاری کرده است که تاکنون ۵۶۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و امروز ۴۰ دستگاه تاکسی نوسازی‌ شده رونمایی شد.

به گزارش نخبگان، وی با بیان اینکه اینکه به تدریج این تاکسی‌ها وارد ناوگان می‌شوند، افزود: امیدواریم با حمایت بانک‌ها در زمینه اعطای تسهیلات به رانندگان این کار انجام شود. با مجوز شورای شهر، بخش مهمی از کارمزد بانکی تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها را شهرداری متقبل شده است. با این اقدامات ناوگان تاکسیرانی به سرانجام خوبی خواهد رسید.

شهردار اهواز گفت: امروز استاندار خوزستان دستور اجرای طرح ساماندهی مسافربران شخصی را نیز داد و سازمان تاکسیرانی موظف به اجرای مقدمات این طرح شد.

وی در خصوص ناوگان اتوبوسرانی شهری نیز بیان کرد: به ازای هر یک هزار نفر، یک دستگاه اتوبوس مورد نیاز است اما متاسفانه اهواز با حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، تنها ۱۰۰ اتوبوس داشت. ۱۲۹ اتوبوس یارانه‌ای از دولت خریداری شده و تاکنون ۴۶ دستگاه از این تعداد وارد ناوگان شده است. باید تعهدات دولتی ۸۳ دستگاه اتوبوس دیگر نیز انجام شود که قول داده‌اند به زودی این اتوبوس‌ها هم به ناوگان افروده شود.

امینی عنوان کرد: بخشی از نیاز به اتوبوس هم از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود که مذاکرات اولیه آن انجام شده است.

وی با اشاره به وضعت پروژه مترو، افزود: چند سال است که پروژه متروی اهواز زمین‌گیر شده است که با همت مدیران استانی و استاندار خوزستان، کار آن به سرانجام رسید و در حال تحویل گرفتن کارگاه‌ها هستیم. به زودی امضای تفاهم‌نامه اجرای این پروژه عملیاتی می‌شود و امیدواریم به زودی شاهد ادامه اجرای عملیات عمرانی این پروژه باشیم.

شهردار اهواز گفت: امیدواریم با این اقدامات و مشارکت مردم در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، شاهد شهری منظم با تسهیل عبور و مرور باشیم./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار