شهردار اهواز:

برای اجرای پروژه‌های شهری اهواز باید مطالبات از پایتخت وصول شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آبان 1402 | 23:57 ب.ظ
برای اجرای پروژه‌های شهری اهواز باید مطالبات از پایتخت وصول شود زمان مطالعه: ۴ دقیقه شهردار اهواز با تاکید بر لزوم تامین منابع مالی پروژه‌های شهری گفت: استاندار خوزستان و سایر بخش‌ها در حال تلاش هستند تا منابع و مطالبات اهواز سریع‌تر از پایتخت وصول و به این پروژه‌ها تزریق شود تا قولی که به مردم می‌دهیم در زمان خود به ثمر برسد.
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رضا امینی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های اجرایی و خرید تجهیزات ترافیکی شهر اهواز که عصر امروز (۱۰ آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ارزش اقدامات اجرایی در حوزه حمل و نقل و ترافیک و خرید تجهیزات ترافیکی، حدود ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش نخبگان، وی با اشاره به کلنگ‌زنی ۱۵ هکتار از اراضی مجاور ساحل رودخانه کارون به منظور باز زنده‌سازی رودخانه و اجرای این کار توسط بسیج سازندگی سپاه، افزود: سپاه در بخش سازندگی نقش موثری در پروژه‌های بزرگ کشور ایفا می‌کند و در اهواز نیز در خصوص احداث شبکه فاضلاب، پروژه‌های شهری، پل‌سازی، محرومیت‌زدایی و باز زنده‌سازی کارون در حال فعالیت است.

شهردار اهواز با تقدیر از معاونت شهرسازی بابت انجام مطالعات باز زنده‌سازی ۶۵ هکتار از اراضی ساحل کارون، گفت: مطالعات ۶۵ هکتار از اراضی حاشیه کارون برای باز زنده‌سازی انجام شده است. از این میزان، یک پهنه کلنگ‌زنی شده و سه پهنه دیگر آماده هستند و کار اجرایی این پهنه‌ها نیز از طریق تفاهم‌نامه و قراردادهای بعدی بین شهرداری و پیمانکاران جدید، به زودی آغاز خواهد شد.

امینی بیان کرد: یکی از حوزه‌های مظلوم در شهرداری، حوزه املاک است. بسیاری از پروژه‌های شهری نیازمند اقدامات ملکی هستند و نیازمند فعالیت این حوزه هستند اما کمتر از همکاران این حوزه یاد می‌شود. از همه همکاران که در بحث پروژه‌های شهری و انجام تکالیف شهرداری تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی عنوان کرد: قبل از کلنگ‌زنی پروژه باز زنده‌سازی کارون، از سامانه بارنامه درون شهری توسط سازمان حمل و نقل بار شهرداری اهواز رونمایی شد. نیاز بود وانت‌ها و کامیونت‌ها و ورود و خروج وسایل نقلیه حمل بار سامان‌دهی شود و با راه‌اندازی این سامانه، تا حدود زیادی نظم و انضباط برقرار می‌شود و از همکاران این حوزه نیز تشکر می‌کنیم.

شهردار اهواز بیان کرد: هفته قبل از آن نیز ماشین‌آلات و تجهیزات سازمان عمران شهرداری رونمایی شدند و تجهیزات مورد نیاز آسفالت مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. قبل از آن نیز از یادمان شهدای گمنام و سرافراز اهواز که به نوعی یادمان شهدای حادثه تروریستی سال ۹۷ هم بود در پارک سبحانی رونمایی شد.

امینی ادامه داد: هفته‌های آینده نیز این برنامه‌ها اجرا خواهند شد و انگیزه‌ای است تا زمان‌بندی خود را با الزامات بهره‌برداری از پروژه‌ها تطبیق دهیم و ساختار و فرآیندها را تسهیل کنیم. باید خودمان را ملکف کنیم که پروژه‌ها در زمان‌بندی تعیین‌شده به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: حوزه حمل و نقل و ترافیک سه وجه اصلی دارد که وجه نخست مهندسی ترافیک، وجه دوم اعمال قانون و مقررات توسط پلیس راهور و وجه سوم آموزش و تکالیف شهروندی است که بدون متولی است و باید در این حوزه بیشتر کار شود.

شهردار اهواز با اشاره به قرار داشتن پنج سازمان از ۱۶ سازمان شهرداری در مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، بیان کرد: باید با بهبود فرهنگ شهروندی به ویژه در خصوص ترافیک، بهبود عبور و مرور و کاهش تلفات انسانی را رقم بزنیم. اقدامات معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز زبان‌زد است و شبانه‌روزی به صورت علمی، با تعامل بین بخشی و در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری در حال فعالیت است. از همه همکاران این حوزه تشکر می‌کنم.

بهره‌برداری از یک قطعه از متروی اهواز تا دو سال آینده

امینی گفت: قطار شهری اهواز پروژه‌ای است که باید تناسب بین جمعیت و خط ریلی وجود داشته باشد تا درآمد و هزینه آن به نقطه سر به سر و مثبت برسد. طبق کار کارشناسی، این ناوگان در جمعیت بیش از ۵ میلیون نفر کاربرد دارد اما در کشور ما به شاخص توسعه تبدیل شده است.

وی بیان کرد: تهران به این خط نیاز داشت و مشهد نیز با کمی اغماض به این خط نیاز داشت اما برای دیگر کلانشهرها با توجه به پیش‌بینی‌های لازم در بحث بارگزاری جمعیت در آینده و گرانی خطوط، باید زودتر این اقدامات انجام شود تا در طول عملیات اجرایی جمعیت به نسبت مطلوبی هم برسد و این ناوگان کارایی خود را هم داشته باشد.

شهردار اهواز گفت: بیش از ۲۰ سال است که این پروژه در اهواز در حال برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا است و در چند سال گذشته به دلیل مشکلات با پیمانکار وقت، به پرونده‌ای در محاکم قضایی تبدیل شد. با پیگیری‌های انجام شده همه مسئولان و دستگاه قضایی، از کمند اختلاف و اشکالات سر راه این پروژه عبور کردیم و مذاکرات اولیه با یکی دو پیمانکار انجام و بازدیدهایی نیز انجام شده است.

امینی عنوان کرد: به زودی تفاهم‌نامه ادامه عملیات اجرایی دو فاز میانی خط یک قطار شهری اهواز امضا خواهد شد تا در مدت دو سال، قطعه میانی را به طول ۱۱ کیلومتر به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: منابع مورد نیاز این پروژه و پروژه‌هایی که قرار است هر هفته کلنگ‌زنی شوند یا به بهره‌برداری برسند از جمله پل شهدای غزه در میدان جمهوری، تکمیل محور ال ۴۰۰ در تقاطع غیرهمسطح میدان شهید بندر، نهضت بزرگ آسفالت برای انجام ۳ میلیون مترمربع آسفالت برای امسال که تاکنون ۱.۴ میلیون مترمربع انجام شده است، سامان‌دهی بازارچه‌های غیررسمی، اصلاح ورودی شهر از جاده خرمشهر تا ملاشیه و پروژه‌های خدمات شهری، پیش‌بینی شده است.

شهردار اهواز گفت: شهرداری اهواز در همه ابعاد و حوزه‌ها در حال کار به شکل زیربنایی و ساختاری است. داشتن نیروی متعهد، متخصص و دلسوز و انجام کار جهادی و تامین منابع مالی پروژه‌ها دو الزام اصلی برای به ثمر نشستن این کارها هستند و با این دو الزام می‌توانیم شهر توسعه‌یافته داشته باشیم.

امینی بیان کرد: باید همه بخش‌های حاکمیت برای تامین منابع مالی کمک کنند. استاندار خوزستان و سایر بخش‌ها در حال تلاش هستند تا منابع و مطالبات اهواز سریع‌تر از پایتخت وصول و به این پروژه‌ها تزریق شود تا قولی که به مردم می‌دهیم در زمان خود به ثمر برسد و مانند تقاطع غیرهمسطح شهید بندر (چهار شیر) نشود که هشت سال از آغاز اجرای این پروژه می‌گذرد و شیرینی این پروژه‌ها در ذائقه مردم به تلخی تبدیل نشود./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار