رئیس پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد

ساخت سامانه رباتیک معاینات پزشکی از راه دور توسط جوان خوزستانی

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 آبان 1402 | 23:19 ب.ظ
ساخت سامانه رباتیک معاینات پزشکی از راه دور توسط جوان خوزستانی زمان مطالعه: < 1 دقیقه رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به ساخت سامانه رباتیک معاینات پزشکی کنترل از راه دور توسط مخترع جوان خوزستانی، گفت: این دستگاه که برای اولین بار در کشور ساخته می‌شود، به عنوان یک ربات هوشمند کار معاینات پزشکی از راه دور را انجام می‌دهد.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ دکتر محمد راضی‌جلالی در بازدید از شرکت سازنده اولین ربات هوشمند معاینه از راه دور، اظهار کرد: توسط این دستگاه هوشمند، پزشکان می‌توانند معاینات تخصصی و عمومی را از راه دور برای بیماران انجام دهند و پس از تشخیص، نسخه تجویز کنند. همچنین بیماران از طریق اپلیکیشن، پزشک مورد نظر را انتخاب می‌کنند و در موعد مقرر حضور یافته و تحت معاینه قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از طریق این دستگاه، در حال حاضر پزشکان می‌توانند معایناتی از قبیل فشار خون، اکسیژن خون، نوار قلب آنلاین، تب‌سنجی، معاینه دهان و دندان، معاینه گوش و معاینه قلب را انجام دهند و سایر معاینات نیز می‌توانند به قابلیت‌های دستگاه اضافه شوند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان افزود: این دستگاه توسط میلاد بهداروند از فعالان شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری خوزستان، ثبت اختراع کرده و با حمایت‌های پارک علم و فناوری و تلاش‌های این مخترع جوان و خلاق، نمونه اولیه آن ساخته شده است.

وی ادامه داد: استفاده از این دستگاه به ویژه در مناطق صعب‌العبور که حضور پزشکان و متخصصان در مراکز درمانی سخت است، می‌تواند کمک بسزا و ارزشمندی به حوزه بهداشت و سلامت به ویژه مردم در این مناطق انجام دهد.

راضی‌جلالی گفت: حمایت‌های لازم توسط پارک علم و فناوری انجام خواهد شد تا این دستگاه، هم تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم را بگیرد و هم تجاری‌سازی شود./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار