تکمیل زنجیره تولید با احداث کارخانه فولادسازی در فولاد اکسین

تاریخ انتشار: شنبه 6 آبان 1402 | 09:42 ق.ظ
تکمیل زنجیره تولید با احداث کارخانه فولادسازی در فولاد اکسین زمان مطالعه: ۳ دقیقه رییس هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان از عزم جدی برای احداث کارخانه فولادسازی با هدف تکمیل زنجیره تولید در این مجموعه خبر داد.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش نخبگان، مصطفی اسکندری با تاکید بر عزم جدی و تلاش مجموعه مدیریتی و همچنین اعضای هیئت مدیره این شرکت برای حل چالش‌های احداث کارخانه فولادسازی اکسین گفت: احداث این پروژه علاوه بر توسعه و تکمیل زنجیره تولید، زمینه صادرات ورق‌های فولادی “زنگ نزن” با ارزش افزوده بسیار بالا را فراهم می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال حدود ۴۲٠ هزار تن ورق فولادی تولید شد که سهم بیشتر آن مربوط به ساخت ورق‌های API است افزود: میزان تولید شرکت در ۶ ماه ابتدایی سالجاری ۴۲٠ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۳درصد رشد کرده است.

رییس هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: سود شرکت در سالجاری ۱۲٠ درصد نسبت به بودجه مصوب افزایش را نشان می‌دهند.

اسکندری با اشاره به انتخاب شرکت فولاد اکسین به عنوان صادرکننده برتر کشور گفت: میزان صادرات شرکت در سال ۱۴٠۱، حدود ۵۴ هزار و ۲٠٠ تن بوده که با توجه به تمرکز شرکت به افزایش صادرات، پیش بینی می‌شود رکورد صادرات در سالجاری شکسته شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی فولاد ایران سمپوزیوم ۴٠۲ کیش و اهمیت حضور واحد‌های تولیدی در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی بیان کرد: برگزاری سمینارها، سخنرانی‌ها و مقالات علمی و پژوهشی در نمایشگاه ها، سبب اثرگذاری بیشتر و ارتباط و استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه تحقیق، پژوهش، صنعت و توسعه می‌شود.

وی در خصوص آینده شرکت فولاد اکسین خوزستان، گفت: آینده شرکت می‌تواند درخشان یا پر چالش باشد، به همین منظور مهمترین چالش شرکت فولاد اکسین، حل مسائل مربوط به کارخانه فولادسازی است که توسط مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره به صورت جدی در حال پیگیری است.

رییس هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: رسیدن به ظرفیت تولید اسمی این شرکت در گرو تولید اسلب‌هایی با ابعاد و وزن‌های مشخص است تا در نهایت تولید محصول ورق فولادی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه اسلب‌های مورد نیاز ما از شرکت‌های فولاد خوزستان، مبارکه و هرمزگان تامین می‌شود ادامه داد: افزایش کیفیت محصول، تنوع مواد اولیه و سهولت دسترسی به اسلب‌های مورد نیاز برای رسیدن به ظرفیت اسمی، از جمله اهداف مهم برای احداث کارخانه فولادسازی است.

اسکندری با تاکید بر اینکه چالش‌های احداث کارخانه فولادسازی شرکت فولاد اکسین خوزستان برطرف خواهد شد گفت: با احداث این کارخانه و ایجاد ترکیب‌های شیمیایی جدید فولادها، محصولات و ورق‌های متنوع تری تولید می‌شود و می‌توان به سمت تولید فولاد زنگ نزن حرکت کنیم که ارزش افزوده بسیار بالایی برای شرکت و ارزآوری جذاب و قابل توجهی برای کشور دارد.

وی با اشاره به کسب عنوان صادرکننده برتر کشور توسط فولاد اکسین خوزستان، خاطرنشان کرد: این افتخار آفرینی در کنار رشد تولید و سوددهی، حاصل مدیریت جهادی و تلاش خالصانه همه کارکنان توانمند شرکت است.

فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از هشت شرکت تولید کننده ورق‌های فولادی در جهان در افق چشم‌انداز ۱۴۱۰ توسعه زنجیره فولادی با شعار “از معدن تا نورد” را برنامه‌ریزی کرده است که تحقق این امر علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی با هزینه کمتر، گام بزرگی نیز در زمینه صادرات و ارزآوری کشور محسوب می‌شود.

فولاد اکسین خوزستان؛ تولیدکننده انواع ورق‌های فولادی عریض و آلیاژی خاص با استحکام بالا است که با استفاده از فناوری‌های خاص صنعت فولاد کشور تأمین کننده نیاز‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دریایی است.

۴۰ درصد از سهام فولاد اکسین متعلق به گروه ملی صنعتی فولاد ایران از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی، ۳۰ درصد متعلق به شستا از زیر مجموعه تامین اجتماعی و ۳۰ درصد دیگر از سهام این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است. مجموعه مدیریتی شرکت فولاد اکسین با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان خود سعی دارد تا پایان سال جاری رکورد تاریخی تولید ورق‌های فولادی را محقق کند./ خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار