با اجرای طرح افزایش ظرفیت پرواربندی دامپروری توسعه نیشکر؛

۲۵۰ تُن گوشت قرمز در بازار خوزستان عرضه می‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 مهر 1402 | 17:23 ب.ظ
۲۵۰ تُن گوشت قرمز در بازار خوزستان عرضه می‌شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه با اجرای طرح افزایش ظرفیت پرواربندی «دامپروری نمونه خُتن» شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه، گامی دیگر در جهت تأمین امنیت غذایی با تولید گوشت قرمز برداشته شد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 به گزارش اعتدال نخبگان، مدیرعامل شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه با اعلام این خبر گفت که با موافقت دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، ظرفیت دامپروری این مجموعه از ۷۵۰ رأس دام به بیش از ۱۴۰۰ رأس خواهد رسید.

علی باقری افزایش ظرفیت پرواربندی دامپروری شرکت را در راستای استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در صنعت نیشکر عنوان کرد و افزود، با تولید بیش از ۲۵۰ تُن گوشت قرمز در سال، گوشت قرمز موردنیاز رستوران‌های واحدهای نیشکری تأمین می‌شود و بخشی از آن نیز در بازار خوزستان عرضه خواهد شد.

  خودکفایی و جبران کاهش نهاده‌های دامی با تولید خوراک دام

به گفته او، باتوجه‌به سهولت دسترسی و قیمت مناسب خوراک دام، خوزستان این قابلیت را داراست که با افزایش تولید خوراک دام و ایجاد دامداری‌های صنعتی، به قطب تولید فرآورده‌های دامی کشور تبدیل شود.

خودکفایی و جبران کاهش نهاده‌های دامی در کشور دو مؤلّفه دیگری است که مدیرعامل شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه بر آن تأکید ویژه‌ای کرد و گفت، در شرایط تحریم و کاهش ورود نهاده‌های دامی به کشور، تولید خوراک دام می‌تواند کمک مناسبی را به رشد دامپروری و ایجاد خودکفایی در کشور نماید.

باقری افزود، خوراک دام تولیدی این کارخانه، ۴۰ درصد جیره و سهمیه غذایی دام‌ها را می‌تواند تأمین کند که در این صورت از چرای بی‌رویه دام‌ها و از بین رفتن مراتع جلوگیری می‌شود.

 حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی

بر اساس این گزارش، خوراک دام تولیدی شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه به دلیل استفاده کردن از ظرفیت‌های گیاه نیشکر، نقش مهمی در جهت حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی دارد.

وی در ادامه به این نقش‌آفرینی در دو حوزه اشاره کرد و گفت، شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه از هدررفت و از بین رفتن بقایای نیشکر جلوگیری کرده و آن را تبدیل به یک ماده با ارزش‌افزوده بالا تبدیل می‌کند که این امر در حفظ مراتع کشور مؤثر است و مانع نابودی آن می‌شود.

کارخانه خوراک دام شعیبیه یکی از چند صنعتِ پایین‌دستی توسعه نیشکر است که در حلقه پایانی این گیاهِ جادویی قرار دارد. در این کارخانه از بقایای نیشکر (پیت) به همراه چند افزودنی مثل ملاس، ویناس، خوراک دام تهیه می‌شود.

این خوراک دام، چندگانه اشتغال، درآمدزایی و حفظ محیط‌زیست را در منطقه ایجاد کرده و نقش مهمی در حفظ مراتع و منابع طبیعی پیرامون داشته و مانع نابودی آن شده است.

اخیراً نیز با تلاش محققان نیشکری در شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه، نهاده‌ای جدید باارزش غذایی بالا برای دام تولید و روانه بازار مصرفی شد؛ این محصول با ترکیب جدید سبوس، پروتئین، اوره، مکمل‌های دامی و… بهترین خوراک دام باکیفیت بالاست که از بقایای نیشکر تهیه می‌شود./ روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار