مهری به رنگ سازندگی!

اقدامات ارزشمند شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز در راستای تکریم مسئولیت های اجتماعی

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 مهر 1402 | 19:59 ب.ظ
اقدامات ارزشمند شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز در راستای تکریم مسئولیت های اجتماعی زمان مطالعه: ۴ دقیقه شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز در تعدادی از مدارس منطقه محروم ملاشیه اقداماتی از قبیل رنگ آمیزی کلاس ها، ساماندهی تابلو برق مدارس، تامین روشنایی، تهیه امکانات اولیه از قبیل تخته وایت برد و … انجام داده است. روز اول مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس ، آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) مدیرعامل شرکت صنعتی سپنتا مهندس “افشین فرشیدفر” و مدیرعامل شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز مهندس “مهدی عتیق پور” از مدرسه ۱۰ کلاسه کارون در منطقه محروم ملاشیه بازدید کردند.
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اعتدال نخبگان – شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز در تعدادی از مدارس منطقه محروم ملاشیه اقداماتی از قبیل رنگ آمیزی کلاس ها، ساماندهی تابلو برق مدارس، تامین روشنایی، تهیه امکانات اولیه از قبیل تخته وایت برد و … انجام داده است.

روز اول مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس ، آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) مدیرعامل شرکت صنعتی سپنتا مهندس “افشین فرشیدفر” و مدیرعامل شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز مهندس “مهدی عتیق پور” از مدرسه ۱۰ کلاسه کارون در منطقه محروم ملاشیه بازدید کردند.

بنا به گزارش روابط عمومی شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز، مدرسه ۱۰ کلاسه کارون که یکی از قدیمی ترین مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز می باشد، با مشکلاتی از قبیل عدم روشنایی استاندارد، سیم کشی های برق پر خطر، عدم امکانات اولیه از قبیل تخته وایت برد و … رو به رو بود که شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز که از زیر مجموعه های شرکت صنعتی سپنتا می باشد در راستای اجرای سیاست های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اقدام به نوسازی و زیبا سازی مدرسه نمود.

همزمانی این اقدامات با آغاز سال تحصیلی، آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) باعث شد که مدیران عامل شرکت صنعتی سپنتا و شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز از مدرسه ۱۰ کلاسه کارون بازدید بعمل آورده و از در جریان آخرین اقدامات پروسه نوسازی و تجهیز مدرسه قرار گیرند. شایان ذکر است در بازدید آقایان فرشیدفر و عتیق پور، سعیدی پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و پور غراوی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک آنان را همراهی کرده و از مجموعه اقدامات انجام شده در مدرسه کارون اعلام رضایت کرده و مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام کردند.

این مدرسه از نخستین امکانات استاندارد در جهت ایجاد فضایی مناسب برای آموزش نیز بهره مند نبود که با همت شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز تعدادی وسیله سرمایشی تهیه شد، تعدادی از کولرهای موجود این مدرسه نیز سرویس گردید، تخته وایت برد کلاسها تعویض شد، محوطه و فضای آموزشی رنگ آمیزی و نوسازی گردید و تعدادی پک آموزشی از قبیل کیف، دفتر، مداد و … نیز به دانش آموزان نیازمند و کم برخوردار اهدا شد.

در پایان این بازدید مهندس فرشیدفر مدیرعامل شرکت صنعتی سپنتا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و بیان اینکه اهتمام ویژه به مساله آموزش در مناطق محروم از وظائف اجتماعی کلیه نهاد های حاکمیتی است گفت: آموزش در همه کشور ها نخستین مولفه توسعه یافتگی است. چرا که مساله آموزش و پرورش انسان ساز است و اگر بخواهیم طی سال های آینده کشور را با خیالی آسوده به نسل های بعد تحویل دهیم حتما باید امروز مساله آموزش شان را جدی بگیریم.

فرشید فر در ادامه سخنان خود گفت: دانش آموزان جزیی از سرمایه های اجتماعی هر کشور هستند. بی شک جبران عقب ماندگی امروز برخی از مدارس حاشیه ای که وامدار دوران جنگ تحمیلی و کم لطفی برخی مدیران بعد از جنگ است از توان مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس خارج است. چرا که این دو سازمان نیز در حد توان خود و به نسبت بودجه تعریفی تلاش هایی برای بازسازی فضای آموزشی دارند.

لذا بازسازی مدارس نیازمند تعامل و همکاری همه سازمان هاست که در قالب مسئولیت های اجتماعی “جهاد بازسازی مدارس” را راه اندازی کنند. مدیرعامل شرکت صنعتی سپنتا در ادامه افزود: شرکت صنعتی سپنتا و شرکت های زیر مجموعه در راستای وظائف محوله از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با حمایت های بی شائبه این نهاد مردمی کلیه تلاش خود را بکار گرفته تا در حد توان خود رنگ محرومیت را از چهره برخی از فضاهای آموزشی بزدایند.

فرشیدفر در پایان سخنان خود گفت: مجموعه اقدامات ما قطعا به یک دوره خلاصه نخواهد شد، برنامه ریزی و چشم انداز بلند مدت ما به روز رسانی فضای آموزشی در مناطق محروم است و این مهم را با جدیت دنبال خواهیم کرد. در ادامه اما مهندس مهدی عتیق پور مدیرعامل شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز پس از بازدید از مدرسه ۱۰ کلاسه کارون در منطقه ملاشیه ضمن عرض تبریک آغاز سال تحصیلی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) گفت: شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز با پیگیری های مداوم و حمایت های همه جانبه شرکت صنعتی سپنتا اقداماتی در مدارس منطقه محروم ملاشیه انجام داده است که این مهم را مدیون حمایت های مهندس فرشیدفر و دیدگاه ایشان جهت کمک به مدارس مناطق حاشیه ای و اجرای مسئولیت های اجتماعی شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز هستیم.

مهدی عتیق پور ادامه داد: بحث فضای آموزشی یک مقوله است و بحث امکانات آموزشی نیز مقوله دیگری است که سپنتا اهواز به جد پیگیر تحقق هر دو بخش است. اقدامات اساسی در جهت توزیع امکانات آموزشی، وسائل مورد نیاز دانش آموزان در سال تحصیلی، ارزاق مورد نیاز برای خانواده های کم برخوردار و … برداشته شده که قطعا این اقدامات حسنه ادامه دار خواهد بود.

عتیق پور در ادامه ضمن اشاره به سخنان گهربار معمار کبیر انقلاب اسلامی و تاکید موکد ایشان بر مساله آموزش، که فرمودند: “سرنوشت یک کشور و یک ملت و یک نظام، بعد از توده های مردم، در دست طبقه تحصیل کرده است و هدف بزرگ استعمار نو، به دست گرفتن مراکز این قشر بوده است” گفت: قطعا دشمنان اسلام و انقلاب خوشایندشان نیست که ایران اسلامی در عرصه آموزش و پرورش به کشوری توسعه یافته تبدیل شود، چرا که به خوبی می دانند رسوخ در باور مردمی که دیندارند و باسوادند، غیر ممکن است. و هراسشان از یک ایران با سواد، قدرتمند و توسعه یافته است. بی شک آنان این خیال خام را به گور می برند!

مهندس عتیق پور در پایان سخنان خود گفت: این نوید را می دهم که اقدامات مجموعه معظم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سپنتا اهواز محدود به امسال نمی شود و هر ساله با نیاز سنجی این حرکت حسنه را ادامه خواهیم داد. به امید روزی که پیرو منویات مقام معظم رهبری کلیه فضای آموزشی کشور در حد استانداردهای لازم باشد.

اقدامات ارزشمند شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز در راستای تکریم مسئولیت های اجتماعی

اقدامات ارزشمند شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز در راستای تکریم مسئولیت های اجتماعی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار