راه اندازی دستگاه پرتو درمانی در بیمارستان گلستان اهواز

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 شهریور 1402 | 23:44 ب.ظ
راه اندازی دستگاه پرتو درمانی در بیمارستان گلستان اهواز زمان مطالعه: ۲ دقیقه نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی دستگاه پرتو درمانی در بیمارستان گلستان اهواز خبر داد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نخبگان/نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی دستگاه پرتو درمانی در بیمارستان گلستان اهواز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجتبی یوسفی در حاشیه بازدید از بیمارستان گلستان و مراحل نصب دستگاه پرتو درمانی در دیدار و گفت‌وگو با مدیران دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن اشاره به ضعف زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سال‌های گذشته در استان، اظهار داشت: در حال حاضر مراحل پایانی نصب دستگاه شتاب دهنده و پرتو درمانی بیماران مبتلا به سرطان در حال انجام است، اگر دولت در این زمینه به بیماران در بحث پرتو درمانی کمک نکند هر بیمار باید بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برای پرتو درمانی هزینه کند که در بخش دولتی با ۱۰ درصد این میزان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه تنها دو دستگاه پرتو درمانی در خوزستان وجود دارد گفت: برخی بیماران باید هر چه سریع‌تر پرتو درمانی شوند و در این خصوص ۲ تا ۳ ماه در نوبت هستند، با اضافه شدن این دستگاه جدید کار پرتو درمانی بیماران مبتلا به سرطان تسریع می‌شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت امروز این دستگاه حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که می‌توان از ظرفیت ملی و وزارتخانه‌ها برای خوزستان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در این دولت اتفاقات خوبی در خوزستان رخ داده است، ادامه داد و گفت: در سال‌های گذشته فرصت‌ها را از دست دادیم و در حوزه درمانی و زیر ساخت‌ها دچار مشکل جدی بودیم که در حال حاضر بهبود یافته است.

یوسفی  با اشاره به اینکه بیمارستان گلستان نیز بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و بیشتر مراجعه کنندگان آن از اقشار ضعیف هستند گفت: با پیگیری، تلاش مدیران علوم پزشکی و توجه رئیس جمهوری در سفرهای استانی احداث بیمارستان جدید گلستان در دستور کار است که با همراهی و پیگیری در سطح استانی و ملی انجام خدمت ناچیزی در حوزه درمان برای مردم شریف استان است.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات خوب در حوزه تجهیزات مانند مگا آی‌سی‌یو‌ها و نظایر آن، گفت: در‌ حوزه تجهیزات نیز کمبودها وجود دارد و اقدامات انجام شده در این مدت نشان می‌دهد که اگر از ظرفیت ملی استفاده کنیم می‌توانیم در شرایط بد اقتصادی به مردم خدمت کنیم.

وی در پایان از زحمات کادر پزشکی، نیروهای خدماتی، پرستار، پزشکان و تمام‌ کسانی که در ایام اربعین به زائران خدمت کردند، قدردانی کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار