از نصب سانتریفیوژهای جدید تا پیش‌بینی رشد ۲۱ درصدی تولید شکر

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 شهریور 1402 | 20:00 ب.ظ
از نصب سانتریفیوژهای جدید تا پیش‌بینی رشد ۲۱ درصدی تولید شکر زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی از پیش‌بینی رشد ۲۱ درصدی تولید شکر خبر داد و گفت که با تولید بیش از ۷۷ هزار تُن شکر، این میزان رشد تولید در سال زراعی جاری محقّق می‌شود.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نخبگان : مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی از پیش‌بینی رشد ۲۱ درصدی تولید شکر خبر داد و گفت که با تولید بیش از ۷۷ هزار تُن شکر، این میزان رشد تولید در سال زراعی جاری محقّق می‌شود.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی از پیش‌بینی رشد ۲۱ درصدی تولید شکر خبر داد و گفت که با تولید بیش از ۷۷ هزار تُن شکر، این میزان رشد تولید در سال زراعی جاری محقّق می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، سطح زیر کشت امسال در این کشت و صنعت به ۹ هزار و ۱۴۶ هکتار رسیده و به گفته سیّد محمدرضا علم‌الهدائی، از این میزان سطح زیر کشت، بیش از ۷۷۰ هزار تُن نیشکر از مزارع برداشت خواهد شد.

افزایش کمّی و کیفی تولید شکر با نصب سانتریفیوژهای جدید

این کشت و صنعت برای حرکت در مسیر شعار سال، طرح‌های متعددی در دست انجام دارد که یکی از بزرگترین این طرح‌ها، تعویض «سانتریفیوژ»های فرسوده کارخانه شکر است. آنگونه که مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی می‌گوید، با نصب و راه‌اندازی سانتریفیوژهای جدید، در کنار افزایش کمّی تولید، کیفیّت شکر تولیدی نیز افزایش می‌یابد.

علم‌الهدائی این اقدام را گامی مهم برای تحقق رشد تولید برشمرد و افزود، با تعویض و نوسازی دستگاه‌های فرسوده، تولید شکر در این واحد نیشکری از ۷۰۰ تُن به ۸۵۰ تُن در روز خواهد رسید.

قدردانی از همّت جهادی کارگران در عملیات کشت امسال

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از تلاش‌های بی‌وقفه کارگران در عملیات «کشت» امسال، قدردانی کرد و گفت، این عملیات که زمینه‌ساز تامین امنیت غذایی کشور در تولید محصول استراتژیک شکر است، در سایه همّت جهادی کارگران با کشت یک‌هزار و ۹۷۵ هکتار نیشکر، به پایان رسید.

در عملیات کشت امسال، این واحد نیشکری توانست به رکورد جدیدی دست یابد و به گفته این مسئول، رکورد کشت ۱۱۰ هکتار در روز به ثبت رسید که در بین کشت و صنعت‌های نیشکری رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

اجرای طرح‌ دانش‌بنیان آبیاری قطره‌ای زیرسطحی

پیگیری طرح‌های دانش‌بنیان از دیگر محورهای سخنان علم‌الهدائی است. یکی از این طرح‌ها، اجرای پروژه دانش‌بنیان آبیاری قطره‌ای زیرسطحی است.

علم‌الهدائی در این زمینه با اشاره به اجرای آزمایشی این پروژه، بیان کرد، در کنار روش آبیاری هیدروفلوم، سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای به صورت پایلوت در دست اجراست تا پس از پشتِ سر گذاشتن آزمایش‌های اولیه، در سطحی وسیع به کار گرفته شود.

بر اساس این گزارش، با این روش نوین آبیاری که در سایر کشت و صنعت‌های نیشکری نیز به صورت آزمایشی اجرایی شده، هم میزان مصرف آب در مزارع نیشکر کاهش می‌یابد و هم موجب افزایش تولید در سطح خواهد شد.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار