بهره برداری از ۵ حلقه چاه جدید میدان کبود با ظرفیت تولید روزانه ۶ هزار بشکه نفت

تاریخ انتشار: دوشنبه 13 شهریور 1402 | 17:41 ب.ظ
بهره برداری از ۵ حلقه چاه جدید میدان کبود با ظرفیت تولید روزانه ۶ هزار بشکه نفت زمان مطالعه: ۲ دقیقه آیین بهره‌برداری از ۵ حلقه چاه جدید در میدان کبود با ظرفیت تولید روزانه ۶ هزار بشکه نفت با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد. به گزارش نخبگان و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، آیین راه‌اندازی پروژه توسعه میدان کبود در قالب طرح نگهداشت و افزایش تولید […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
آیین بهره‌برداری از ۵ حلقه چاه جدید در میدان کبود با ظرفیت تولید روزانه ۶ هزار بشکه نفت با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.
بهره برداری از ۵ حلقه چاه جدید میدان کبود با ظرفیت تولید روزانه 6 هزار بشکه نفت

بهره برداری از ۵ حلقه چاه جدید میدان کبود با ظرفیت تولید روزانه ۶ هزار بشکه نفت

به گزارش نخبگان و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، آیین راه‌اندازی پروژه توسعه میدان کبود در قالب طرح نگهداشت و افزایش تولید موسوم به طرح ۲۸ مخزن، روز یکشنبه؛ ۱۲ شهریورماه با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان درود، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و دیگر مدیران و کارکنان صنعت نفت جنوب برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در آیین بهره برداری از طرح توسعه میدان کبود ضمن تقدیر از تلاش همه کارکنان صنعت نفت جنوب گفت: از ابتدای شکل گیری دولت سیزدهم، نگاه جدیدی در کشور حاکم شد و آن تلاش به ایجاد تغییر به نفع کشور با اتکا به توات داخلی است.

علیرضا دانشی افزود: در ۶ ماه نخست دولت سیزدهم، برنامه‌ریزی‌ها به سرعت انجام شد و توانستیم در کمتر زمان ممکن خود را برای تغییرات بزرگ آماده کنیم و با ثبت یک رکورد جدید خود را برای شرایط بازگشت به پیش از تحریم‌ها آماده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اهمیت پروژه توسعه ۲۸ مخزن گفت: متاسفانه در دولت قبل برخی از پروژه‌های توسعه بر زمین مانده بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم، توسعه میادین به خصوص میادین کمتر توسعه یافته در برنامه کاری قرار گرفت.

وی ادامه داد: میدان کبود با دارا بودن دو مخزن بنگستان و آسماری، از جمله میدان های کمتر توسعه یافته بود که با کمک پیمانکار داخلی و همچنین تجهیزات داخلی، در برنامه کاری قرار گرفت که در قالب این طرح حفر ۶ حلقه چاه جدید دستور کار شد که ۵ حلقه آن عملیاتی شد و امروز شاهد بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

این مقام ارشد صنعت نفت جنوب در خصوص محسنات طرح توسعه میدان کبود گفت: از نکات مثبت نفت میدان کبود، این است که دارای کیفیت خوب و نفت سبک در هر دو مخزن است که افزون بر ارزش بالا نسبت به نفت دیگر مناطق، در پتروشیمی نیز هزینه کمتری دارد.

دانشی میزان سرمایه‌گذاری در طرح توسعه میدان کبود را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از اکنون برای جمع آوری گازهای همراه نفت در این میدان نیز برنامه ریزی انجام می شود.

ابراهیم پیرامون؛ مجری طرح نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حاشیه این مراسم با اعلام افزایش تولید از میدان به حدود ۱۰ هزار بشکه در روز گفت: طرح توسعه میدان کبود در قالب طرح نگهداشت و افزایش تولید ۲۸ مخزن تعریف شده که از سال ۱۳۹۸ اجرای آن آغاز شد و سال ۱۳۹۹ با بهره‌برداری از نخستین چاه نفت خام طرح ۲۸ مخزن کلید خورد.

پیرامون با بیان اینکه تولید نفت خام میدان کبود به حدود ۱۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید، گفت: این پروژه به طور مستقیم باعث ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی جدید و افزایش درآمد نفتی برای استان لرستان به جهت قرارگیری این میدان در این استان خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار