تاکید استاندار بر استفاده از ارزش افزوده نفت در خوزستان

تاریخ انتشار: جمعه 3 شهریور 1402 | 20:59 ب.ظ
تاکید استاندار بر استفاده از ارزش افزوده نفت در خوزستان زمان مطالعه: ۳ دقیقه استاندار خوزستان گفت: ارزش افزوده نفت در خوزستان ۷۰ درصد و اشتغال آن ۳ درصد است. بنابراین مردم احساس تبعیض می‌کنند و باید استفاده از ارزش افزوده صنعت نفت در خوزستان راه‌اندازی شود تا این فاصله کاهش یابد. علی اکبر حسینی محراب در شورای اداری خوزستان که امروز ، جمعه سوم شهریور در یادمان شهید […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استاندار خوزستان گفت: ارزش افزوده نفت در خوزستان ۷۰ درصد و اشتغال آن ۳ درصد است. بنابراین مردم احساس تبعیض می‌کنند و باید استفاده از ارزش افزوده صنعت نفت در خوزستان راه‌اندازی شود تا این فاصله کاهش یابد.

علی اکبر حسینی محراب در شورای اداری خوزستان که امروز ، جمعه سوم شهریور در یادمان شهید علی هاشمی برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار کرد: قدرت با کار تشکیلاتی مرجعیت پیدا می‌کند. دستگاه‌های بزرگی مانند سپاه، وزارت دفاع و دیگر دستگاه‌ها کارهای بزرگ انجام داده‌اند و با موشک‌های‌شان بازدارندگی ایجاد کرده‌اند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه مدیریت بدون تشکیلات معنا ندارد، افزود: مسئولان نیز باید این گونه تشکیلات را بشناسند، برنامه‌ریزی کنند و افق دید بلند و همت داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: مدیر تشکیلات نباید تک‌رو باشد. انسان‌های تک‌رو منزوی هستند و نمی‌توانند افراد را با خود همراه کنند و در دل کار ببرند. بنابراین مدیر باید نقش رهبری سازمانی داشته باشد، یعنی دلی کار کند.

حسینی محراب بیان کرد: مدیر عالی کسی نیست که در همه صحنه‌ها باشد، بلکه مدیری عالی است که همه را با خود به میدان عمل بیاورد.

وی با بیان اینکه شاخص موفقیت باید تعیین شود، گفت: باید آفت‌شناسی تشکیلاتی در کار انجام شود. مدیر باید جنبه رهبری داشته باشد و اگر ندارد، بی‌خود مدیر شده است.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم مشورت و همفکری مدیران و پایبند بودن آن‌ها به مکتب اسلام، گفت: مدیری که می‌خواهد با زیرآب زدن دیگری، مدیر ارشد شود، مدیر نیست. بلکه می‌خواهد با تکنیک‌های شیطانی در حکومت اسلامی مدیریت کند که چنین چیزی معنا ندارد. مدیر خوب کسی است که سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و دیگران سراغش نروند.

حسینی محراب با بیان اینکه باید روحیه جهادی در سازمان تشکیلاتی وجود داشته باشد، گفت: مدیر باید از دنیا طلبی، زندگی لاکچری و تعطیلات خارج از کشور پرهیز داشته باشد. اگر در سازمان اداری نابسامانی باشد یعنی حتما رشوه، پورسانت، آلودگی و فساد یا گاهی بی‌تدبیری و سوء مدیریتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد، دشمن‌تراش است، عنوان کرد: مدیران گاهی مبنای فکری را درست می‌کنند تا خطاهای خود را اصلاح کنند. در مسائل فساد هر چه کشیدیم از عدم نظارت‌ها، ارتباطات بیش از حد و نداشتن مکانیزم روی قراردادها است. مدیر باید با تهذیب نفس و انس با خدا با این موارد مقابله کند.

استاندار خوزستان گفت: اگر مدیر ویژگی‌های لازم را نداشته باشد، زیر درخواست‌های نابجا، غیرقانونی و غیر دینی گردن خم می‌کند و از مال بیت‌المال به کسانی می‌دهد که این کار در  روز قیامت بیچاره‌مان می‌کند.

وی با اشاره به برخی آفت‌های کاری در کار تشکیلاتی افزود: فرسوده شدن تشکیلات، رکورد و عدم تحرک، موازی کاری، تحجر، دشمنی با رقبای تشکیلاتی و راحت‌طلبی، برخی از آفت‌های کاری و اداری تشکیلات هستند. راحت‌طلبی، لغزشگاه مدیران است.

استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون مردم احساس می‌کنند برخی مدیران همراه و در کنارشان نیستند که این مساله به این دلیل است که لباس، خودرو و اطرافیان این مدیران متفاوت است و با مردم ارتباط برقرار نمی‌کنند.

حسینی محراب عنوان کرد: یکی دیگر از آفت‌ها، طعمه دانستن مسئولیت است. برخی فکر می‌کنند مدیریت برای آن‌ها طعمه است و می‌خواهند هر چیزی که تاکنون به آن نرسیده‌اند را از این طریق به دست بیاورند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های استان خوزستان در هفته دولت گفت: بیشتر پروژه‌ها در روستاها است اما پروژه‌های بزرگی هم داشته‌ایم. سه طرح آبرسانی از جمله فدک و کوثر بسیار مهم هستند و مصوبات خوبی در این زمینه داریم.

استاندار خوزستان گفت: مهمترین بحث، اربعین حسینی است و روسای کمیته‌های اربعین باید در مرزها مستقر باشند تا با عزت این روزها را بگذرانیم.

حسینی محراب بیان کرد: اقتصاد خوزستان با نفت در کشور دوم است و بدون نفت در رتبه ۱۳ است یعنی بخش‌های غیر نفتی خوب کار نمی‌کنند و اگر این بخش‌ها کار می‌کردند، رتبه اقتصاد ما باید بالاتر می‌شد، بنابراین مدیران باید در این زمینه بیشتر کار کنند.

استاندار خوزستان خطاب به روسای بانک‌ها، بیان کرد: میانگین دریافت تسهیلات نسبت به سپرده‌ها در کشور ۷۵.۱ و در خوزستان نیز ۵۸ درصد است؛ یعنی در کشور ۲۵ درصد پول تسهیلات به دست مردم نمی‌رسد و به جاهای دیگر می‌رود. یعنی پول‌فرست شده‌ایم یا در جاهایی سرمایه‌گذاری می‌شود که در دست مردم نیست و باید این مشکل حل شود و از میانگین کشوری هم بالاتر برود. یک جاهایی میانگین دریافت تسهیلات ۱۰۰ درصد است اما میانگین کشوری به ۷۵ درصد رسیده است.

وی افزود: از همه بدتر در بخش نفت است. ارزش افزوده نفت در خوزستان ۷۰ درصد و اشتغال آن ۳ درصد است. بنابراین مردم احساس تبعیض می‌کنند و باید استفاده از ارزش افزوده صنعت نفت در خوزستان راه‌اندازی شود تا این فاصله کاهش یابد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار