یک مدیر ورزشی:

هواداران خوزستانی تمایلی به حضور در ورزشگاه‌ها ندارند/ در استان مدیر فوتبالی پرورش نداده‌ایم

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 مرداد 1402 | 10:26 ق.ظ
هواداران خوزستانی تمایلی به حضور در ورزشگاه‌ها ندارند/ در استان مدیر فوتبالی پرورش نداده‌ایم زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان معتقد است پرورش ندادن مدیران فوتبالی و حمایت نکردن از بازیکنان جوان خوزستانی باعث بروز مشکلاتی برای فوتبال استان می شود. به گزارش نخبگان صفرعلی جمالپور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: متاسفانه افرادی به عناوین مختلفی وارد فوتبال شده اند که هیچ شناختی از این ورزش ندارند و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان معتقد است پرورش ندادن مدیران فوتبالی و حمایت نکردن از بازیکنان جوان خوزستانی باعث بروز مشکلاتی برای فوتبال استان می شود.

به گزارش نخبگان صفرعلی جمالپور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: متاسفانه افرادی به عناوین مختلفی وارد فوتبال شده اند که هیچ شناختی از این ورزش ندارند و البته در خوزستان به دلیل اینکه هیچ مدیری را پرورش ندادیم باید شاهد حضور افرادی در بدنه مدیریتی باشگاه های خوزستانی باشیم که هیچ سابقه ای در مدیریت ندارند.

وی ادامه داد: معتقدم همین عدم پرورش مدیران فوتبالی و حمایت نکردن از بازیکنان جوان خوزستانی باعث بروز مشکلاتی برای فوتبال خوزستان می شود. متاسفانه در فوتبال وقتی کسی را مدیر منصوب می کنند که آشنا به کار نیست، از تعریف باشگاه حرفه ای و اهدافش عاجز می ماند و نمی داند یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای که قرار است در لیگ برتر کشور شرکت کند، علاوه بر موارد فوق باید دارای بازیکنان و مربیان حرفه‌ای بوده و در بخش توسعه جوانان نیز باید برنامه مدونی داشته باشد.

این مدیر ورزشی بیان کرد: در استان مستعد خوزستان، پتانسیل فراوانی در زمینه های فوق موج می زند و فقط به برنامه ریزی سه گانه و استفاده از نیروی وسیع انسانی برای کشف استعدادها، پرورش و آموزش آن ها جهت تامین تیم های سراسر خوزستان نیاز است. همچنین در یک باشگاه لیگ برتری و حتی لیگ های پایین تر باید به مسائل اقتصادی و تجاری هم توجه ویژه ای کرد.

وی خاطر نشان کرد: تامین منابع مالی و پرورش نیروی انسانی متخصص نیز در پیشبرد برنامه های باشگاه و میدان دادن به نیروی جوان در کنار افراد مجرب می تواند به توسعه دربخش استعدادهای درخشانی که در خوزستان به وفور یافت می شود، منتج شود.
تکیه کردن بر بومی گری در تمام زمینه ها سبب می شود که در بخش هواداری انرژی ویژه ای پدید آید تا تیم را به جلو هدایت کند.

جمالپور گفت: یکی از مهمترین دلایل عدم رغبت هواداران و علاقه مندان فوتبال خوزستان جهت حضور در ورزشگاه ها، عدم حمایت از نیروهای بومی در بخش مدیریت و نیروی انسانی و کادرفنی و بازیکنانی است که در خوزستان به وضوح و به وفور یافت می شود. متاسفانه این مهم در خوزستان مهجور مانده یا باعث ترک استعداد از پتانسیل موجود  استان می شود.

وی ادامه داد: با استفاده از نیروی های بومی در باشگاه، همزمان می توان هم هزینه ها و هم صرفه جویی در کار را مدیریت کرد زیرا نیروی های غیربومی و تاثیر گذار برای تطبیق پذیری خود با فرهنگ و فضای فوتبالی خوزستان نیاز به زمان زیادی دارند و مورد استقبال هواداران و علاقه مندان فهیم و پرشور خوزستانی هم نیستند. هرچند برای پُر کردن بعضی کمبودها در زمینه های مختلف، استفاده از نیروهای متخصص و متعهد غیر بومی نیز الزامی است و نیروهای بومی جوان قادرند در کنار آن ها به تجارب گران بهایی دست پیدا کنند.

این مدیر ورزشی بیان کرد: در خوزستان زیرساخت های تقریبا خوبی وجود دارند که با حراست و محافظت از آن ها می توان برنامه های متنوع باشگاه را در رده های مختلف سازماندهی کرد. سال هاست در بخش مدیریت و برنامه ریزی از سایر استان ها عقب افتاده ایم ولی می توان مجددا به جایگاهی که شایسته آن هستیم، برسیم. زیرا ما در کلیه زمینه های فوتبال صاحب نظر هستیم و این نیرو و پتانسیل را داریم که جایگاه از دست رفته خود را مجددا در فوتبال کشور به دست آوریم و تیم های مختلف ملی به ویژه تیم اصلی ملی فوتبال را از بازیکنان تکنیکی و سرشار از موارد فنی که غنای تاکتیکی فوتبال اصیل خوزستانی است، تامین کنیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار